/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Kvalmende...
Fra : Kaptajn-Tommy
Vist : 766 gange
100 point
Dato : 21-11-12 17:18

Ville den slags "cowboy" metoder nogensinde forekomme i Danmark?

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2235635/Gaza-crisis-Six-Israeli-spies-executed-baying-mob.html

Tommy.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 21-11-12 17:26

For at svare på dit spørgsmål: Det tror jeg ikke.

Men formålet med spørgsmålet er, hvis jeg kender Tommy ret, sandsynligvis noget ganske andet.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 21-11-12 18:09

Det forekommer allerede, men man hører bare ikke om det, så JA.

Men hvorfor ligger DEN ikke under jagt?

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 21-11-12 18:32

Citat
Men hvorfor ligger DEN ikke under jagt?
Ja, eller under El-installationer.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 100 point
Dato : 21-11-12 19:47

Ja desværre tror jeg det ville kunne forekomme, en dag i fremtiden.
Samfundet er ved at ændre sig, i en negativ retning, hvor ekstremerne tager over.
Der er jo heller ikke tid og vilje til almindelig samfunds opdragelse og tilpasning.

Ps. Det bliver forhåbentlig ikke i min tid.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 21-11-12 21:18

Citat
Samfundet er ved at ændre sig, i en negativ retning, hvor ekstremerne tager over

Minder mig lidt om denne?

http://ekstrabladet.dk/nationen/article1864676.ece

Og els.. go hjul.

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 21-11-12 21:32

Det er da vist på vej i bandemiljøerne.

Kommentar
Fra : theipeter

Dato : 21-11-12 21:48

Citat
Ville den slags "cowboy" metoder nogensinde forekomme i Danmark?

Hvad mener du, ?
det foregår skam i bedste velgående, har gjort det i mange år, og det bliver det sikkert ved med,
måske knap så åbenlyst,

kender personlig en der blev tvunget til at springe ud fra Vejle-broen,
blev reddet i sidste øjeblik af sin stedfar, som lige akkurat nåede at betale gælden,

https://www.google.dk/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&ie=UTF-8#hl=da&gs_nf=3&tok=Tpao94KYzIJSDnS9s2Penw&pq=barsk%20rocker%20drab%20likvidering&cp=0&gs_id=d&xhr=t&q=+rocker+drab&pf=p&tbo=d&sclient=psy-ab&oq=+rocker+drab+likvidering&gs_l=&pbx=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.&fp=3346702512507dbc&bpcl=38897761&biw=1366&bih=643&ion=1&bs=1

ellers kan du jo søge videre på >narkogæld inddrivelse metoder<
vi er skam ikke helt bagud i lille DK.

var der ikke også engang noget med en der hed Jønke,
mr. Sandberg blev først dømt, siden frifundet grundet manglende beviser,

http://www.bt.dk/krimi/ankesagen-afgjort-112-aars-faengsel-til-sandberg-og-co

jo tak, Hyggelige gutter,

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 21-11-12 23:22

Citat
Hvad mener du, ?
det foregår skam i bedste velgående, har gjort det i mange år, og det bliver det sikkert ved med,
måske knap så åbenlyst,
Ligefrem at binde en person fast til en motorcykel og trække ham igennem byens gader. Ingen af tilskuerne ser særlig forfærdet ud.
Så afstumpet er det danske folk vel ikke blevet - endnu..?

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 22-11-12 00:03

Tommy, du plejer at have godt styr på besættelsen, hvad skete der med nogle stikkere dengang, og hvad skete der fra samfundets side efter krigen?

Ved den sidste krig ml palæstinenserne og Israel mener jeg der døde 110 palæstinensere for hver israeler, så jeg kan godt forstå, at palæstinenserne ikke ligefrem tager afstand fra at nogle formodede stikkere, der angivelig har udpeget bombemål for israelerne, bliver dræbt. Mens israelerne kan sætte deres fjender i fængsel, er det samme i praksis umuligt for den anden side, et officielt fængsel i Palæstina med israelske fanger ville lynhurtigt blive stormet af israelerne!

Jeg tror ikke det danske folk i fredstid kunne finde på noget lignende, men vores situation er meget langt fra palæstinensernes!

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 22-11-12 14:47

Citat
men vores situation er meget langt fra palæstinensernes!
og jødernes..!

Som Rune Toftegaard Selsing så rigtigt skriver på sin blog; "Hadet til jøderne er i dag det tætteste, vi kommer på en palæstinensisk sammenhængskraft. Kampen mod jøderne står over alt. Også egen overlevelse. Som resultat har et flertal af palæstinenserne valgt at stemme på terrororganisationen Hamas"

Og lidt længere ned i teksten skriver Rune videre; "Men de er ikke blot unge uden fremtid. De er unge, der bliver hjernevasket til had. Fra barnsben lærer de om jødernes ondskab. Tøjkaniner bevæbnet med våben i børne-tv, der opfordrer til drab på jøder. Zions Vises Protokoller som sandheden om jøderne. Hitlers Mein Kampf som bestseller. Den største moralske udmærkelse er døden som martyr"

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 23-11-12 13:32
Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 23-11-12 13:52

Citat
Hvad sker da
jeg ved det godt...!

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 23-11-12 22:28

Jeg er ikke et sekund i tvivl om, at det sagtens kunne forekomme i Danmark.
Bare læs disse kommentarer fra vores gæster.
http://blogs.jp.dk/susetfrahimmerland/2012/11/23/muslimske-kommentarer-pa-pias-facebook-side/

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 23-11-12 22:36

Kandu har drillet, men nu er der hul igennem, noget jeg skrev i går

Tommy, nu siger jeg ikke at palæstinenserne har ret, eller er fornuftige, israelerne heller ikke.

Forskellen er bl.a., at jøderne efter ca 1900 år, med verdenssamfundets velsignelse, fik deres tabte land igen, mens palæstinenserne for ca 65 år siden mistede deres land, blev deporteret, hvis de var heldige, der går "artige" historier om jødiske folkedrab på palæstinenserne, udslettelse af landsbyer mv, og bosættelserne på besat område udvides løbende.

Den ene uret undskylder ikke den anden, men som man sagde i min ungdom, så ville jeg helst tage den ene og slå den anden med!

Begge parter, arabstaterne og resten af verden ville få det langt bedre med en to-statsløsning med internationale garantier, men viljen er tilsyneladende ikke tilstede hos nogen af dem

Men tilbage til dit spm, så er palæstina ikke en stat, de kan ikke agere uden at Israel kan forhindre det, på den måde vil deres "retssystem" minde om dem man havde i stammesamfund, fx hos vikingerne, der var tre mulige straffe, bøder/erstatning, landsforvisning eller dødsstraf/fredløshed.

Her har de dræbt nogle formodede stikkere, ligesom det skete i Dk under besættelsen, men med tyskere i landet og benzinrationering blev ligene nok ikke slæbt rundt i gaderne.

Hvad der sker efter man er død kan være ganske ligegyldigt, hvadenten man bliver brændt, slæbt efter en motorcykel, eller spist af en kannibal

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 24-11-12 13:36

Hej Tommy.

Desværre tror jeg at dit oprindelige spørgsmål skal besvares med et ja !! Om ikke som billedserien med et offer/lig spændt efter en motorcykel gennem byen, men mange andre forfærdelige ting foregår i dagens Danmark, ikke kun blandt "de nye" danskere, men også blandt øvrige kriminelle som f.eks. rockerne eller rettere blandt deres håndgangne, hvor ofrene bliver banket til ukendelighed, fingre bliver klippet af med høgenæb m.m.m.
Jo, Tommy - afstumpetheden florerer i bedste velgående og desværre er jeg bange for at tingene eskalerer, bl.a. på grund af narkoens forbandelser, både m.h.t. et øget forbrug af stærkere og stærkere varer og dermed også højere fortjenester.
Hele problematikken omkring de voldsomme problemer i mellemøsten er så komplekst, at almindelige mennesker ikke fatter ret meget . Det der skete specielt efter anden verdenskrig med oprettelsen af en jødisk stat er normalt det man forbinder med starten på problemerne, men det er jo langt fra rigtigt ! I århundreder har der været problemer med hele området og deres forskellige befolkninger - hvem der har ret eller ej er fuldstændigt umuligt at gennemskue.
Vi "andre", som "kun" har problemer med de røde nassere her i vor del af verden, kan kun ud fra et menneskeligt syn tage afstand fra den forfærdelige vold og ulykke der fremkommer på begge sider - hvad der er sket må efter min mening så vidt muligt "glemmes" og så er det fremefter menneskeheden må skue, ellers er jeg bange for en fortsættelse af forholdene.

ØV4

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 24-11-12 18:53

Hej Øjenvidnet, dejligt at se dig andre steder end på jagtsiden.

Det var på den baggrund af Balfourererklæringen 1917, at stater som Jordan, siden Irak og derefter Syrien og Libanon blev skabt. Tilbage var landområdet Palæstina, og her var der begyndt at opstå stridigheder mellem de arabiske indbyggere og de jødiske indvandrere. Under 2. verdenskrig forsøgte englænderne derfor at mindske den jødiske indvandring, men efter krigens afslutning rejste tusindvis af jøder ind i området. De havde overlevet nazismens jødeudryddelser i Europa, og der var stor forståelse for, at de ønskede at begynde et nyt liv i et andet område. FN vedtog herefter den delingsplan, som medførte oprettelsen af staten Israel 14. maj 1948, og som betød et reelt krigsudbrud dagen efter.

I 1948 vedtog FN at anerkende en israelsk stat i dele af det område, der i dag er Israel. FN lavede allerede i 1947 en delingsplan, der opdelte Palæstina i en jødisk og en arabisk del. Jøderne, som udgjorde 33% af befolkningen og ejede mindre end 10 procent af jorden, skulle have omkring 56% af Palæstina, mens palæstinenserne skulle have de resterende cirka 44 procent. Israelerne var tilfredse med denne fordeling, men palæstinenserne mente, at de havde ret til en stat i hele Palæstina, og derfor afslog de FN's forslag. Palæstinenserne blev bakket op af de arabiske nabolande, hvilket førte til en række krige op gennem de kommende årtier.
Og resten kender vi til døde, havde jeg nær skrevet.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 24-11-12 19:01

Et lille PS
Hvis de arabiske lande taber blot én krig til Israel, er de stadig eksisterende, men hvis Israel taber blot én krig til de arabiske lande, er Israel ikke længere eksisterende.

Så kort kan det vel egentlig siges..

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 24-11-12 20:56

Citat
Hvis de arabiske lande taber blot én krig til Israel, er de stadig eksisterende, men hvis Israel taber blot én krig til de arabiske lande, er Israel ikke længere eksisterende.

Så kort kan det vel egentlig siges..

Ja, det kan det da, men et atombevæbnet Israel, under USAs beskyttelse, tabe en krig??

At araberne skulle vinde, ville vist svare til at Rødhætte først slog ulven ihjel, derefter Terminator

Som du skrev ovenfor, jøderne fik ca 6X så meget land som deres befolkningsandel, det var da ret flot, det er altid nemt at give noget væk der ikke er ens eget, men det kan ikke undre at ejerne bliver sure!

Balfour-erklæringens fine ord om, at "intet må gøres "which may prejudice the civil and religious rights of existing non-Jewish communities in Palestine" – som skader Palæstinas ikke-jødiske samfunds civile og religiøse rettigheder" røg vist i svinget allerede i 1948 og endnu mere fra 1967 og til nu!

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 24-11-12 22:02

Palæstinensere....ja hvad er en palæstinenser..? Palæstinenserne er et arabisk folk, der bor i Mellemøsten (Jordan, Libanon, Syrien og andre arabiske lande.
Det svarer vel til, at Thyboerne forlanger en stat i staten, og dermed forlanger at befolkningen på øen Mors smutter ud af området. (Iht. den gamle kommune sammenlægning..)

Citat
At araberne skulle vinde, ville vist svare til at Rødhætte først slog ulven ihjel, derefter Terminator
Så forstår jeg ikke, at de bliver ved og ved og ved og ved og ved.

Citat
Ja, det kan det da, men et atombevæbnet Israel, under USAs beskyttelse, tabe en krig??
Ret beset er Israel den 4 -5 største Atom-magt i verden. Såååe, absolut ikke nogen man spøger med.
Jeg har skrevet det før - under andet nickname (Heidi-Ho) at Israel snart sætter Iran på plads, fordi Iran er ved at udvikle a-våben. Hvis Iran får a-våben. så kender Israel godt deres besøgstid her på jorden - og jødernes besøgstid på jorden ebber hurtigt ud med et brag.

Muslimer kan ikke - har aldrig kunnet fordrage jøderne. Selv Adolf nød godt af muslimerne når der skulle ryddes op i synagogen.
Du ved godt, at under 2. verdenskrig var der var en SS division bestående af muslimer ?
Divisionen, som iøvrigt fik tallet 13, blev "velsignet" af Stormuftien af Jerusalem, Amin al Husseini.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 25-11-12 06:20

Citat
Du ved godt, at under 2. verdenskrig var der var en SS division bestående af muslimer ?
Divisionen, som iøvrigt fik tallet 13, blev "velsignet" af Stormuftien af Jerusalem, Amin al Husseini.

Nej, den er ny for mig, men bekræfter vel det gamle ord, mine fjenders fjende er min ven!

Araberne bliver vel ved af samme grunde som jøderne blev ved i 1900 år, nogen tog deres land! Nu må vi se, hvad der sker i den kommende tid med palæstinenserne i FN!

Det har været karakteristisk, at de lande, der er sammensat af forskellige stammer/religioner, og har været holdt sammen af despoter/tyranner, Jugoslavien, USSR, Tjekkoslovakiet og en hel masse afrikanske lande, splitter op hurtigt efter de får deres "frihed"! Mon ikke kurderne en dag får deres kurdistan?

Godkendelse af svar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 26-11-12 16:24

Tak for svaret Eyvind.

Du skrev;
Citat
Ps. Det bliver forhåbentlig ikke i min tid.
Lige nu bliver muslimerne føjet i hoved og røv, den dag vi ikke kan føje dem mere, går det grueligt galt.

Mvh.
Tommy.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-11-12 19:00

Ja det tror jeg desværre også -

Og som jeg plejer at sige: " Det er svært at være tolerant over for intolerante mennesker".

Men vi hører vist ikke meget til de andre folkeslag her i DK.