/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
excel tæl hvis formel ?
Fra : snaptil
Vist : 638 gange
100 point
Dato : 21-11-12 16:43

http://office.microsoft.com/da-dk/excel-help/taelle-forekomster-af-vaerdier-eller-unikke-vaerdier-i-et-dataomrade-HP003056118.aspx

jeg syntes ikke helt at kunne bruge ovenstående hjælp, idet den ikke er dækkende.

A kolonne har en række tal som ID

B Kolonne har en række tal som har en værdi ud for hvert ID.

Hvis der i kolonnen A findes værdien 199 Så skal der summes den værdi der står i række B.

ID199 = total??
ID200 =total ??

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 21-11-12 16:46

=SUM(HVIS(A2:A7="Henriksen",HVIS(B2:B7<9000;1;0)))   Antal fakturaer for Henriksen med en værdi mindre end 9.000. (1)

Jeg vil ikke have antal men feks den samlede værdi af fakturaer der opfylder betingelser.

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 21-11-12 16:48

=SUMHVIS(A2:A5;">160000";B2:B5)
tror måske denne formel.
http://office.microsoft.com/da-dk/excel-help/sum-hvis-HP005209292.aspx

Så skal jeg bare have skrevet de forskellige id på en liste, findes der en formel til det ?

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 21-11-12 17:11

http://office.microsoft.com/da-dk/training/pivottabel-i-hvad-er-det-der-er-sa-fantastisk-ved-pivottabeller-RZ001013617.aspx?section=6

Tror lige jeg fandt noget brugbart. Pivottabel ser ud til at være en nem og simpel løsning.

Kommentar
Fra : sion

Dato : 21-11-12 17:13

I dit indlæg nr. 2 skal du blot udskifte 1-tallet i formlen med "B2:B7" - så får du summen i stedet for antallet.

Hvis du i dit indlæg nr. 3 vil have et ekstra spørgsmål ind, kan du bruge formlen SUMHVISER (tror jeg nok - den hedder i hvert fald SUMIFS på engelsk).

Mvh. Simon