/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Ulv
Fra : sigfrid
Vist : 968 gange
300 point
Dato : 20-11-12 15:26

Hej igen ,nu har man da endeligen fundet ulven eller hunden eller hvad?Er der virkelifen ikke nogen jyde der kan se hvad det er.Skal det godt nok en københavner til?
Venligst Sigfrid.

Kommentar
Fra : sigfrid

Dato : 20-11-12 15:28

Jeg forøger point,på grund af stavefejl.
Sigfrid.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 20-11-12 15:38

Citat
Er der virkelifen ikke nogen jyde der kan se hvad det

Heller ikke mange herinde.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-11-12 15:42

Der kan også være tale om en krydsning af ulv og hund. Der bliver taget DNA og pelsprøver, for at vi kan få svaret. Der kan snilt gå nogle uger før vi får resultatet.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 20-11-12 18:22

Hej Sigfrid.

Jeg er helt enig med dig i tvivlen om dyrets oprindelse, at ingen forstandige mennesker i kongeriget er i stand til at sige om der er tale om en ulv, uden man skal ty til dna-prøver mv. !! Ud fra de oplysninger der foreligger, er kadaveret delvist ædt/rådnet op, men alligevel !! Nu er køvenhavnere jo også en slags mennesker, trods alt, men .......... !!????
Men spændende bliver det at få resultatet - det vil jeg se frem til med stor nysgerrighed !! Gad vide om der blot er tale om en forvokset dværg-pincher ???? Eller måske en sjælden art, som er blevet opdrættet i et drivhus, hvor der bl.a. også er opdrættet vagtler og agerhøns ?? Jeg kan kun komme i tanke om én bestemt person der leger Dr. Jekyll og Mr. Hyde sådan til husbehov - men han er sgu' jyde og kalder sig ingeniør med speciale i trykbærende anlæg, som også indbefatter malkemaskiner m.m. Måske der her er et link ???

ØV4
Multi-X³

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 20-11-12 19:30

Jeg tør holde en kasse Slots dåsebajere indkøbt i Bordershoppen på, at det ikke er en ulv.

Jeg tror mere på Øjevidnets drivhus teori om, at det er den gamle ingeniør i trykbæ, som har haft en monsterudvikling i sine udsætsblandinger. Noget gik galt - som Øjenvidnet siger - i stedet for en Mr. Jekyll, fremdrev Ingeniøren en Mr. Hyde.

Vides der noget om, at det evt. skulle være canonfotografen fra Amager, der har knipset billedet af de dore dænder vi ser på dyret..?

Mvh.
Tommy
Godt man nunte er lille Rødhætte.........Hvorfor har du så dore dænder Balle ? Der er for bedre at kunne....Hviiiiiiinnnnn!!! Billedet fra Safaris Jensens hjemmeside dukker nu frem

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 20-11-12 19:46

Kære ØV og Kpt. Tommy.
Den vinkel havde jeg slet ikke set på sagen. Men naturligvis forsøger forsøgsmonstret at komme så langt væk fra Bottrup som overhovedet muligt. Derfor er køteren set på vej mod Skagen. Synd for den, at den ikke søgte sydpå.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 20-11-12 21:02

Gør nar i bare. Det er jo lisså cirka min øjenlæge i Nykøbing Mors,der først fik "øjne" på den.(Forstod i den..........den var ellers rimeligt indviklet).

En Ulv?..aldrig i livet....kommer sådan een troskyldig,op til en gadedør,i en parcelhus i Hanstholm,og be`r om en kyllingelår.

Næh,det er en vandrehistorie,som Los`en i Tved Plantage.Skulle man tro på snakken dengang,var skoven jo fyldt med Lossere.(Ikke at forveksle med dem der losser skidtfisk).

M.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-11-12 22:18

Da jeg så det første utydelige billede (da den var i live) ville jeg sige det var en hund af racen Alaskan malemute, men nu hvor den er død og jeg kan se gebisset, synes jeg godt nok de tænder er for store til at være en malemute. Det bliver spændende at høre resultatet

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 20-11-12 22:23

Man kan se et lignende gebis på BB-jagt.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 20-11-12 23:08

Citat
Man kan se et lignende gebis på BB-jagt.
Ja tak skal farmand ha' - der ser man tydeligt tandsættet fra en dansk varulv ...sikke bisser.

Tommy.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-11-12 23:17

Beklager, jeg er aldrig blevet inviteret, men vil da gerne se et billede af BB-bisser

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 20-11-12 23:23

Selvfølgelig da. Nordstedt du skal ikke mangle - prøv dette link www.bb-jagt.dk

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-11-12 23:26

Ej helt ærligt --- "ulven" er sgu kønnere

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 20-11-12 23:31

Sigfrid, nu ved jeg ikke om du er en navnebrors genganger fra en glimrende Engelsk serie, om dyrlægernes hårde dagligdag i 50 -ernes England.

Jeg tror ikke et gryn på at det var en "" varulv"", nærmere den bortløbne slædehund af racen Alaskan.
I bund og grund, er alle hunde vel udløbere fra ulvestammen, så bliver det ikke lidt af hønen og ægget her?, en af vores fremmeste jæger/forsmattere, mener skam også at høns føder æg, og fisk kælver, han mener nok også, at de udemærket solæg, er noget moder sol føder mon ikke.

Forøvrigt har han fået en, ikke underskreven aftale, om reklame for " tandsmør" for Lurepakket, de begynder at sælge smør i 2 kg pakninger, da de så hvor langt gavflaben fra Bottrup kunne smække ædespalten op, når der blev hvisket DLS., de vil nok søge hjælp hos MULTI-X mændene. for vi er de eneste der for tid og evighed, har kunne få skabningen til at klappe totalt i, og forblive stum og umælende .

Men det døde dyr er 99 % ikke en vild ulv, som er smuttet over grænsen til Danmark fra Tyskland eller taget færgen fra Sverige.

Mvh
BW

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 20-11-12 23:44

http://www.jensensafaris.com/Landsbytossen.htm

Her er et mere korrekt billede af hengs fåreskytten, det link som Tommy smed ind har hans bedste ven Canon HÆ, vist manipuleret med i Photo Shop,

Mvh
BW

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-11-12 23:45

Citat
I bund og grund, er alle hunde vel udløbere fra ulvestammen

Tror så at min yorksireterrier er løbet meget langt, og som sagt så ville jeg også tro det var en alaskan på billedet af det levnede dyr, men nu hvor den er gået til de evige (ulve) jagtmarker, er jeg i tvivl... jeg synes gebisset er alt for stort

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-11-12 23:46

Betterwisser.... sjase, men jeg kan ikke se bisserne

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 21-11-12 00:08

Elementært min kære Nordsted, import bisserne ligger i klorin hver anden dag, og desværre et han Canon Knaldet af HÆén, netop hveranden dag, hvor porcelæn stakittet er er til eftersyn, , derfor den lidt Gravballemandenske fremtoning af Bottrupmanden, han kunne selvfølgelig bare have parkeret en af hans utallige fælder i kæften , for at få lidt fylde på

Så har pygmæer også spænet et pænt stykke.

Mvh
BW

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 21-11-12 09:44

Det bli`r en god dag idag.Solen skinner...og så oven i købet,en gang fed humor fra Kandu.
(Andreas Bo...her har du noget at leve op til).

Det tegner godt.

M.

Kommentar
Fra : sigfrid

Dato : 21-11-12 10:01

Nej betterwisser,jeg er hverken gengangere eller i familie med dyrlægen,men han var ellers en hyggelig fætter i serien.Hornene i panden på ham gutten kunne måske ligne hjørnetænder på en ulv eller en var-ulv.Kan man virkeligen bruge dna til at fastlægge om det er en ulv?.Kan bedre forstå med pels og kranium.
Sigfrid.

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 21-11-12 11:05

En DNA profil kan uden helt sikkert arts bestemme det fundne dyr.

Det er ikke horn der er i panden på Bottrup manden, det er et par af hans nederste tænder der røg hele vejen op igennem ganen og tomrummet,(der hvor vi andre har en velfungerende hjerne), efter at MULTI-X teamet fik ham til at klappe iu
Men heldigvis fik han på en dannelæsrejse til de varme lande, smækket et præfabrikeret fajance stel ind i de store intet, så han kan indtage føde igen.

Mvh
BW

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 21-11-12 12:02

Se her, kære venner - dette er sandheden i al sin gru !!!

ØV4
Multi-X²

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 21-11-12 14:34

Lige for god ordens skyld. Det kunne da være morsomt om det var Hæ Hæ der havde lavet det billede, hvor Ballehyleren har horn i panden. Men det er altså undertegnede som har fremtryllet det vellignende billede af vores ven i Bottrup. Det vakte et sandt raseri dybt inde i roen på Ballehyleren, og glæden var derfor endnu større hos undertegnede. Dengang sendte jeg billedet til en nu afdød jæger (fin fyr) på Fyn, og pludselig havde Jensen smækket billedet op på sin hjemmeside. Det er squ stort det her.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 21-11-12 17:08

Intet - absolut intet - slår det virkelige liv hvad tåbeligheder angår. Desværre er/har Balledoof sgu' selv været ude om al den omtale der er blevet ham tildels - men det ser nu ud til, at skvadderhovedet åbenbart har fået nok af kvalificeret modstand og tilbagevisen af alle sine løgne og fantasterier !!
Billederne af "ulven" - kan det være Hae der har begået en løgnagtig og manipuleret seance, blot for at gøre sig interessant ??? Det er hvad man må forvente af Balledoofs gode venner, altså de der stadig er i live !!!

Al magt til de trofaste Multi-X'ere, som formåede at stække Bendt Ballegård Knudsen

ØV4
Multi-X über alles

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 21-11-12 22:17

Hvis jeg har forstået det rigtigt, så har samtlige Multi-X`er dømt ulven ude. kein Wolf - nut ein armer Hund in die näehe Hirtshals.
Men hvorfor går alle dyrevenner i selvsving - på grund af en ulv - som bare var en gammel tandløs hund? Jeg grinde meget over den sagkyndiges udsagn om korrekt haleføring på en ulv.
Her i Nordsjælland slippes der med mellemrum en håndfuld vildsvin ud i naturen. Uheld eller en overlagt handling? Hver gang har jeg siddet med riffel og termodragt og ventet. Time ud og time ind. - uden et eneste øf. Forrige gang sendte man Skov & Naturstyrelsens håndgangne svende ud efter øfferne. Var "udsætningen" blot en form for beskæftigelsesterapi mellem kongejagterne i Grib Skov, Valby Hegn eller andre stede i det ganske danske land? Jeg mener! Når man lige har nedlagt 21 hinder i Valby Hegn, så har man jo fået øvelsen, og vi skulle ikke gerne have ekstraudgifter til psykologhjælp til de håndgangne svende. Forrige gang vildbasserne slap ud, forsøgte man sig med et forbud mod selv at bemægtige sig grissebasserne, hvilket udløste et brøl af latter blandt jægerne i Nordsjælland.

Med hensyn til billedet af Fanden selv - også kaldet Ballehoff, så er jeg meget beæret over at have været årsag til grinere over det meste af kloden. Selv på Filipinerne fik man det brede tandøse smil frem.

Mvh.
Tonganeseren

Multi-X

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 21-11-12 23:14

Jepper, den ulvehistorie lyder lidt underlig - og kræet yderligere skulle være død af sult...... En ulv - og på denne tid af året med lunt vejr, det tror jeg ganske enkelt ikke på.

Skabningen - altså den, der af eksperterne bliver kaldt ulv, har vel spadseret rundt i sine egne tanker og pludselig får den såkaldte ulv øje på et tobenet monster med DORE DÆNDER, horn i panden og tre-fork i hånden. Hvad skete der så ? Den såkaldte ulv fik vel et chock af synet, og det stakkels kræs hjerte har afsluttet sin pumpen - altså et hjertestop ved synet af manden med de DORE DÆNDER, horn og tre-fork....Tsk tsk tsk... nej, det er sku' ikke let at overleve i naturen, når der render en tobenet djævlemonster rundt og forstyrrer naturens gang med sit udseende

Er der nogen der ved noget om, at der skulle være foretaget en udsætning af vagtler i omtalte område..? Altså så'en lidt tys tys.

Mvh
Tommy

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 22-11-12 16:35

Baskerville Hunden er død af kræft, oplyses det. Men det ser ud til det bliver svært at tage DNA på kræet, fordi ulv og hund er nært beslægtet.
Jamen dog, er det ikke det, vi - altså jægerteamet på Kandu, hele tiden har sagt - Og har vi - jægerteamet ikke sagt, at det næppe er sandsynligt det er en ulv.

Næh, Øjenvidnets drivhus teori vedr., at der er gået noget galt med trykbæ's "gensplejsninger" er squ nok mere korrekte end godt er.
Næste måned ser vi vel en vagtel på størrelse med en stork.....så har Hae og Trykbæ da gode muligheder for at ramme kræet - uden de laver en anskydning.

Mvh.
Tommy

Kommentar
Fra : sigfrid

Dato : 22-11-12 17:54

Jeg er sku også ved at tro at det er en blanding mellem en halv ulv og hund ,som er kommet fra tyskland eller sat ud for sjov.Jeg så obduktionen på tv2 men fik ikke så meget ud af det.Ikke andet en en enkelt slagtermestre og 10 medhjælpere der parterede dyret og fant ud af at den var død af kræft.Og hvad med d.n.a en om 14 dage hvad vil de sammenligne med,jeg er ikke sikker på om vi finder svaret.Må jo være meget svært?
Sigfrid.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 22-11-12 19:04

Hov, hov og ti gange hov.
Der må være noget jeg har overset. Har man fundet et kadaver, der hvor man så det, man kaldte en ulv????
Nu stiger mystikken, eller også har jeg bare sovet.

Hvornår fandt man kadaveret - og hvornår foretog man obduktion?

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 22-11-12 19:10

Har fundet artiklerne om sagen. Hold da helt ferie en grim køter. Jeg mener at hundens øverste hjørnetænder ligner noget, jeg har set før. Men dengang sad de på en anden måde - som BW beskriver det.

Mvh.
Tonganeseren

I øvrigt ligner kræet noget i retning af en irsk ulvehund.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 22-11-12 22:34

Da jeg var 16, var jeg fø'rste gang i Thorup Strand, et sted hvor jeg omgående blev forelsket i fisker Kristensens søde datter. Året efter var jeg igen på spil i dette paradis af en fiskerlandsby. Der var enormt mange piger på egnen, blandt andet fordi der ved siden af ophalestationen lå et feriehjem - for blandt andet københavnske uvorne teenagere.
Nå, men en dag gik jeg ind over heden mod nord, for om muligt at se interessante rovfugle. Jeg havde gået en times tid, da jeg fik øje på en enorm hund - med kurs direkte mod mig. Jeg gik mod nord, mod en lille landsted, hvor jeg kunne søge tilflugt. Jeg nåede ind i gårdspladsen og småløb mod en stalddør. Den store grå hun var her nået ind på gårdspladsen. Jeg hev klinken op og smuttede ind i stalden - lige i favnen på en stor schäfer, som dog faldt ned, da jeg ikke lignede noget farligt. En times tid efter kunne jeg se den enorme grå hund løbe tilbage, hvor den kom fra, og jeg gik mod stranden, for at komme tilbage til Thorup Strand.
Jeg fandt senere ud af, at hunden tilhørte købmanden, og at der var tale om en irsk ulvehund. Jeg opsøgte købmanden og fortalte om det passerede - godt gal i skralden. Og hvad sagde han? "Den ville bare hilse på" . Ja godmorgen do. I sommers så konen og jeg faktisk en grå ulvedims i Fjerritslev. Den så noget afdanket ud, så måske har den taget en springtur - for at dø i fred. Men lad os nu se. Synes bare den døde "hund" har et enormt tærskeværk,

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 22-11-12 22:35

NB! Der er edermageme riv i en ung fiskerpige midt i det missionske.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-11-12 22:52

Tonganeser, synd at du har siddet i timevis og ventet på øfferne i Valbyhegn, når de var i Tibirke tæt på og alligevel langt væk

Accepteret svar
Fra : Kaptajn-Tommy

Modtaget 300 point
Dato : 22-11-12 23:07

Mon "ulvedimsen" har gjort Winston Churchill valgsprog til sit eget;

"I fight for my corner, and I leave when the pub closes"

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 23-11-12 00:15

Hej Nordsted

De var nu ikke så lnagt væk, idet mit revir kun ligger kuns 4 km fra Tibirke. Sådan nogle basser kan rende langt på en nat.
Mit mareidt - kongejagterne i Valby Hegn ligger 3 km den anden vej.
Det var fra samme opdrætter en orne engang undslap. Den rev fordækket på den lokale bondes Ferguson, mindre end 1200 meter fra undertegnedes revir. Da politiet forsøgte sig med 9 mm og karabiner, gik det op for dem, at den slags kun irriterer en orne. Først dagen efter fik skovfogden ram på kræet - med en 30-06`er. Men der var den allerede udmattet af ærtebøsseskuddene.

NB! Hvis nogen går efter vildsvin "hinsidan" eller østpå, så brug Remingtons Core Lokt i f.eks. 30-06. Den leverer gennemskud så det batter.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Provsten1

Dato : 23-11-12 09:22

Ud fra de filmklip der er blevet vist fra obduktionen af "dyret", ligner det en ulv ! Eller en stor schäferhund ? Af klippet fremgik ikke, om man havde haft kontakt til dyreparkerne på Djursland, som jo netop har vilde ulveflokke i deres bestande ! Mon ikke nogle af deres eksperter ville kunne være behjælpelige - håber de i det mindste er blevet spurgt !!!
Og så er vi tilbage hos bb1, som jo netop har været meget aktiv på Djursland i forbindelse med "jagt" på bundet vildt i form af en muflon, som fra en afstand på max. 4 mtr. sejrssikkert blev nedlagt under en fantastisk pürsch - joh denne jægersmand kræver stor accept for sit mod !!
Andre har været fremme med tesen om, at selvsamme bb1 måske har været indblandet i udbredelsen af skabningen, som er blevet fundet i Nordjylland - det tror jeg til gengæld ikke på, da det kræver hjerne at fremelske nye arter og dét kan man jo ikke just beskylde bb1 for at have ?!!
Rigtig god week-end til alle skribenter på kandu, specielt på jagtsitet !

Med venlig hilsen
Provsten1
Multi-X

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 23-11-12 10:26

Hej Tonga, nu var det vel "høstsild" du gjorde i dengang, de har den bedste figur.

Ud fra det tandsæt, kan det næppe være en vildt-levende ulv, nok nærmere end som er fodret med Chappi, eller anden Netto orm.
Det første en sulten ulv kaster tænder i, er tamhunde, så mon ikke vi havde hørt det, hvis den havde snuppet en Chow Chow med lang line og hele udstyret eller en lettere overvægtig Labbe med et rygstykke som et sofabord.

Jeg mener at, at tandteknikker Phillipson er ved at montere disse famøsse Bisser, fra hund/ulven i Bottrupmanden, så han kan rende rundt og skræmme, de som betræder hans fremlejede jagtområder, og piller ved hans blå fodertønder med spirede kornrester, han vil vil vist råbe , "det er en forhenværende varulv" ut af min butk.

MVH
BW

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 23-11-12 10:27

Efter alle disse hypoteser,skulle man måske starte med udelukkelsesmetoden.

Og her tør jeg godt slå fast,at det ialtfald ikke er en ko.

M.

Godkendelse af svar
Fra : sigfrid

Dato : 23-11-12 11:23

Tak for svaret Kaptajn-Tommy.
Du får sku pointerne på grund af humor,og måske et plaster på såret hvis du skulle gå hen og tabe en kasse tyske dåser bajer,hvis nogen har vædet med dig.Hvis det er den anden vej så skål.
Nu må vi jo vente 14 dage.
Venligst Sigfrid.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 23-11-12 13:35

Tak for point Sigfrid.

Mvh.
Tommy

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 23-11-12 13:41

Citat
Og her tør jeg godt slå fast,at det ialtfald ikke er en ko.
Og den er for køn til at være Balledrengen.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 23-11-12 14:33

Citat
Og den er for køn til at være Balledrengen.

M.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 23-11-12 18:04

Den var fin.

Mvh.
Tonganeseren

Under alle omstændigheder ville jeg nødigt have sådan et gebis i ballerne.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 23-11-12 18:47

Citat
Under alle omstændigheder ville jeg nødigt have sådan et gebis i ballerne.

En iagttagelse jeg har gjort ved ældre mænd (som mig selv):Ballerne smutter om foran.

Detail forklaring:Den spændige røv man havde engang forsvinder,og sætter sig i stedet omme foran.
Nu er der kun amerikansk hængerøv tilbage. Intet til at holde bukserne oppe.

M.

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 23-11-12 18:49

.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 23-11-12 19:43

Hej Mosebæk
Kender det godt, og selv med livrem kan det være svært at holde bukserne på plads. Nu er det kun genitialerne som kan holde dem oppe.
En morsom iagttagelse du har gjort dig. Når man er på jagt sammen med den sædvanlige skare gamle grødædere, så foretager de alle dissehersens ophalerbevægelser på vej over terrænet.
Hængerøve - alle til hobe. Det er der vi er havnet.

Mvh.
Tonganeseren
Hængerøv

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 23-11-12 21:53

Som en ældre jæger sagde mens han trak jagtbukserne på plads; Åh ja, åh ja, le du bare. Det er eddermame svært at få noget til at hænge på et kræmmerhus.

Her til aften - præcis 20.50 råbte konen; Så er der æbleskiver og gløgg!!!
Ja, så er der atter taget hul på en jul. Nøøj som tiden går - hvilken får mig til at citerer et vers fra Casablanca filmen....I ved ham, negeren, som sidder og spiller piano og synger til - og hvor
Bogart siger; Play it again, Sam.

You must remember this
A kiss is just a kiss, a sigh is just a sigh.
The fundamental things apply
As time goes by.

Mvh.
Tommy.