/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Hvilken SSD hd til min Desktop pc ????
Fra : pk2dk99
Vist : 966 gange
200 point
Dato : 20-11-12 13:18

Hej Kære Kandu bruger

Jeg vil gerne have information om SSD HD. Jeg ønsker at installere en SSD hd i min pc. Jeg vil bare gøre mit pc mere hurtigere end nu, Jeg har en Fujitsu Siemens SC 400b. Pc har to Harddisk. C og D. Hvordan få jeg ved om hvilken SSD-kort er egnet til min pc? Jeg mener hvilken SSD hd jeg skal købe, som vil være kompatibel med min pc. I må venligst vejlede mig i detaljer. Hvordan jeg installere windows på den ssd? Jeg håber at jeg få hjælpe fra jer..

På forhånd tak...
mvh
pk2dk99

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 20-11-12 13:23

Hvis du ikke har Sata3 så hold dig til en hurtig almindelig disk
Går ud fra det er en stationer?
Samtlige Sata diske kan bruges, men som sagt, er det ikke altid du får hastigheden med også.
og du skal op i nogle priser der er meget høje, før det kan betale sig.
Dy overfører bare dit nuværende system med ? Acronis.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 20-11-12 13:25

Citat
Samtlige Sata diske kan bruges

Der skulle vist have stået SSD diske

Kommentar
Fra : pk2dk99

Dato : 20-11-12 13:31

mange tak for hurtig svar... hvordan kan jeg finde ud af om har jeg sata3 eller sata2 i min pc?

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 20-11-12 13:35

prop sådan en fætter i,.. så kører det som en drøm
du vil aldrig vende tilbage til makaniske HD mere,....

http://www.proshop.dk/Harddisk/Samsung-830-Series-SSD-(Bulk)-128GB-2321826.html

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 20-11-12 13:36

hvor gammel er din PC ?

Kommentar
Fra : pk2dk99

Dato : 20-11-12 13:36

Jeg men passer den til min pc???? det er spørgsmål

Kommentar
Fra : pk2dk99

Dato : 20-11-12 13:39

Min pc er fra 2008

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 20-11-12 13:40

jeg har et musikprogram,.. Cubase 5
har altid haft problemer når det kørte flere VST instrumenter, (ujævn lyd)

efter jeg skiftede til ssd disk,.. er alle problemer væk

bruger en 1000 GB mekanisk HD til opbevaring af filer der ikke bruges hver dag.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 20-11-12 13:41

min er omtrent samme alder,...

ellers spørg Proshop,.. de har en online linie,

Kommentar
Fra : pk2dk99

Dato : 20-11-12 13:42

Det vil jeg også gerne men HVAD SKAL JEG KØB SOM PASSER I MIN PC SYSTEM?

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 20-11-12 13:42

installation af Win 7,.. tager ca 15 min,

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 20-11-12 13:44

Citat
men HVAD SKAL JEG KØB SOM PASSER I MIN PC SYSTEM?

hvad mener du,.. ?
det er som at skifte alle andre HD.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-11-12 13:45

Køb dette, det er med software til kloning af din gamle HD og en holder til 3,5" plads
Kingston HyperX 3K Bundle SSD - 240GB
http://www.proshop.dk/Harddisk/Kingston-HyperX-3K-Bundle-SSD-240GB-2328248.html

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 20-11-12 13:47

du behøver ingen speciel holder
et stykke dobb. tape er udmærket,... den vejer under 100 gram (0,1 kg)

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 20-11-12 13:49

Du kan sagtens bruge en Sata3 hvis du kun har Sata2
Har mange Sata3 diske som bruges på min pc
Men du får ikke udnyttet hastigheden, hvis du kun har Sata2 i bundkortet,
og er din pc fra 2008 så tvivler jeg på den har Sata3
Eller kan du se hvad dit bundkort indeholder med dette program
http://www.gtopala.com/

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 20-11-12 13:49

stik / kabler mm. er det samme som på den PC du har

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 20-11-12 13:51
Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-11-12 13:52

Citat
du behøver ingen speciel holder
et stykke dobb. tape er udmærket,... den vejer under 100 gram (0,1 kg)

Selvfølgelig skal der bruges holder, man lægger squ da heller ikke en motor løst i bilen eller taper den fast!

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 20-11-12 13:53

atså en smule større end et hukommelseskort,..
sætter man holder på et hukommelseskort,... Aaai,. vel .

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 20-11-12 13:55

Klaudi det er ikke en bil eller flymotor,.. det er et stort hukommelseskort

tag et kik på youtube videoen,.. så tror jeg du er enig,..

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 20-11-12 13:58

Citat
tag et kik på youtube videoen,.. så tror jeg du er enig,..

ca. 2 min. inde i videoen for at være mere præcis.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-11-12 14:19

Man klistrer ikke en ssd fast med tape, når der så bliver varmt i kassen,
kan den falde af og i værste fald lave ravage!!!

Kommentar
Fra : pk2dk99

Dato : 20-11-12 15:13

Hvordan kan jeg finde ud af om min pc har sata 2 eller sata3? venligst hjælp... jeg er ikke så gode i computer. tak

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 20-11-12 15:14

Citat
om min pc har sata 2 eller sata3? venligst hjælp

Eller kan du se hvad dit bundkort indeholder med dette program
http://www.gtopala.com/

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 20-11-12 15:36

Det lader ikke til at SIW kan finde ud af det, men slå dit bundkort op på nettet, så får du ren besked.

Accepteret svar
Fra : edison

Modtaget 200 point
Dato : 20-11-12 16:23

her kan du finde alt om din pc, indtast serienummer. og vupti. hent manual der står hv din maskine har
http://support.ts.fujitsu.com/manuals/index.asp?level1=20960&lng=dk&LNID=5860

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-11-12 16:46

S_ATA0 / S_ATA1 / S_ATA2 / S_ATA3
Serial ATA can provide 150MB/s transfer rate. Please refer to the BIOS setting for the Serial ATA
and install the proper driver in order to work properly.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 20-11-12 18:11

Citat
Hvordan kan jeg finde ud af om min pc har sata 2 eller sata3? venligst hjælp.

du kan jo altid prøve at google lidt rundt på nettet,
det er en meget yndet sportsgren her på kandu.dk ......

ellers vil jeg, som tidligere,. forslå at du kontakter den forretning hvor du vil købe ssd disken,

hvis du vil købe den hos http://www.proshop.dk/
kan du ringe Tlf. 7020 5080
chatte i åbningstiden
eller sende en mail

på den måde er du helt sikker på at få det rigtige 'udstyr'
og måske endnu vigtigere,... det udstyr der passer til DIN computer,

MEN iflg. google er det mest sandsynligt at din computer er SATA 2
når den er fra 2008,.. og ikke opgraderet, (nyere bundkort)

læs evt. link
http://newz.dk/sata-3-er-klar-til-start

der er SATA 3 lige kommet på markedet i 2009,........ ..

Citat
29. maj 2009 13:22

SATA 3 er klar til start

Det har længe været undervejs, og nu er den endelig klar, den næste standard inden for SATA, der nu er nået op på version 3.0.
SATA 3.0 er netop blevet ratificeret af SATA International Organization, der varetager alt vedrørende interfacet. Den nye udgave af SATA er bagudkompatibel med både version 2.0 og 1.0.
Med version 3.0 når den teoretisk båndbredde op på 6 Gbps, en fordobling af den nuværende hastighed for SATA 2.0. Det vil især blive SSD'er som vil nyde godt af den højere hastighed, da disse allerede er ved at nå grænsen for, hvad der er muligt nu.
Ud over højere datahastigheder følger der også en række andre forbedringer. Det er blandt andet blevet til et mini-SATA-stik tiltænkt små 1,8" harddiske og flere NCQ-funktioner.
Der er ikke umiddelbart planlagt en efterfølger til SATA 3.0, men flere medlemmer af SATA-IO er gået i gang med at undersøge muligheden for at lave SATA 4.0. Resultatet af undersøgelsen kan dog blive, at der skal laves et helt nyt interface, der ikke er bagudkompatibelt, som fra PATA til SATA.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 20-11-12 18:41

Citat
Jeg ønsker at opgradere PC'en med en SSD Harddisk.
Men jeg kan se at bundkortet kun understøtter SATA 2, så kan jeg købe en SATA 3 disk og smide i

det mener Eksperten ikke der er noget i vejen med,
http://www.eksperten.dk/spm/967431

udover det er spildte penge,
og at hvis du på et senere tidspunkt skifter din PC ud med en SATA 3,.. eller mere
sikkert kan købe en SATA 3,.. eller måske 6,
til en brøkdel af den nuværende pris,.... men det har vi naturligvis ingen garanti for,

dog er alt andet IT / elektronik er indtil videre faldet, faldet,............ og faldet,
så mon ikke tendensen fortsætter,...

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 21-11-12 09:09

Citat
dog er alt andet IT / elektronik er indtil videre faldet, faldet,............ og faldet,
så mon ikke tendensen fortsætter,...

Hvad kostede en SSD på 32gb ikke for et par år siden, en meget dyr genstand
nu koster de ikke ret meget.

Men du kan sagtens bruge en Sata3 på et Sata2 bundkort, jeg har flere af dem
og de bliver engang imellem brugt til backup, da det er de nyste HD´r jeg har,
de kan også bruges som almindelige usb diske (Sata3 er bagud kompatible)
Og du behøver ikke en disk på mere end 32gb, hvis du kun vil have styresystem på den
men om man kan få en Sata3 med så lidt plads?.
Samt du skal have et kvalitets mærke, før du når de hastigheder der til tider er beskrevet
det er ved test af diskene og ikke ved almindelig brug de tal kommer frem,
men hurtige er de under alle omstændigheder.

Godkendelse af svar
Fra : pk2dk99

Dato : 04-12-12 07:24

Tak for svaret edison og tak til alle kære kandu bruger....

Min pc kan ikke få ssd hd

Kommentar
Fra : edison

Dato : 04-12-12 19:20

Hvis du har sata stik i din pc kan du snildt bruge en ssd disk i din maskine. om det er en sata 1, 2,3. er underodnet. en sata 3 ssd kan køre på et sata 1 bundkort. men du opnår ikke fuld hastighed. men stadig ca 40 procent hurtirger end en gammeldavs harddisk.
så der er noget at vinde, hvis altså man vil bruge de penge.

Kommentar
Fra : edison

Dato : 04-12-12 19:28

og at instalere Windows er det samme som at instalere på en normal harddisk