/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
gas kedel Beretta Kalard spørgsmål
Fra : JP-Auto
Vist : 289 gange
100 point
Dato : 19-11-12 21:23

Jeg har sådan et par kedler stående som bare pumper vand rundt selvom der ikke er brug for det, jeg ved der er en måde at stoppe den på men kan ikke lige tyde diagrammet, er der en her der kan fortælle mig havd for en klemme man skal have fat i for at stoppe kedlen når den ikke skal bruges?

se billede af diagrammet her: http://billedeupload.dk/images/vSFX.jpg

Kommentar
Fra : finnostervig

Dato : 20-11-12 18:49

Er det ikke bare at bruge "IR1" afbryderen på kedlen ?

Ellers hvis det er cirkulationspumpen "Pompe chauffage" PI kan du afmontere ledningen der kommer fra L1 til pumpen.

Mvh Finn

Kommentar
Fra : JP-Auto

Dato : 21-11-12 19:15

Jeg fik nok ikke helt forklaret hvad det er jeg vil, det der skal ske er at hvis der feks. i tre timer ikke bliver kaldt på varme fra termostaten så skal cirkulationspumperne stopppe med at drive det varem vand rundt i systemet, det skal vist nok kunne virke på den måde at når der ikke er brug for vand vil den køre noget køletid og så ellers lukke pumperne ned indtil der igen er brug for varmt vand. det kan feks være i weekende hvor der kun er 10 i de store rum.