/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
Byen sover (sangleg)
Fra : dathudo
Vist : 3591 gange
50 point
Dato : 19-11-12 20:02

Jeg er blevet lærervikar i en folkeskole, og har netop haft min første musiktime i indskolingen.
Helt nemt er det ikke, så jeg har bestemt mig for altid at have en god sangleg med i ærmet.

Jeg kunne godt tænke mig at lege "byen sover", med de små, da jeg husker det som en af mine egne farvoritter,
Men jeg har glemt hvordan sangen går.
Jeg kan huske den føste halve del af sangen, og har fået styr på melodi og harmonik, men resten er helt væk.

Det jeg kan huske lyder således:
Byen sover, byen sover, folk er gået i seng
Kun en lille myg, danser rundt omkring..

Er der nogen der kan færdiggøre sangen?

/Daniel

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 19-11-12 22:35

Måske en mulighed her:

http://www.danskkultur.dk/txt/born.htm

Kommentar
Fra : dathudo

Dato : 20-11-12 00:36

Tak, men jeg leder efter netop den efterspurgte vise.
Der er gået sport i at få den på plads

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 20-11-12 09:34
Kommentar
Fra : dathudo

Dato : 20-11-12 10:20

Den tråd har jeg været forbi.
Jeg kunne godt huske spillet. Det er sangen der er væk.

Men måske reglerne kan give nogen et hint om den resterende del af taksten?
Jeg kunne godt forestille mig, at der synges om, at myggen skal stikke..

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 20-11-12 10:47

Fortsat god fornøjelse med jagten...

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 20-11-12 12:19

Da jeg var lille så var det denne vi sang. http://www.rimogremser.dk/sanglege/bjoernen_sover.php
måske husker du forkert?
alimak

Kommentar
Fra : dathudo

Dato : 20-11-12 15:36

Bjørnen sover er en anden leg.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-11-12 22:20

Den leg kaldte vi for enten "Stilleleg" eller "Prikkeleg" men vi havde ingen sang til

Måske det var en ide, også at efterlyse den her

http://www.danskesange.dk/viewhelp79.asp?section=6&searchlevel=&kategori=&order=&sstring=&ss1=&ss2=&ss3=&z=1

Kommentar
Fra : dathudo

Dato : 21-11-12 22:43

Tak Nordsted, det vil jeg også prøve.
Jeg har også kontaktet min gamle folkeskolelærer.
Finder jeg ud af det andetsteds en her, skal jeg nok uploade mit resultat, så i kan få min foretrukne version af legen med ;)

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-11-12 22:45

Ja tak, det kunne da være sjovt at høre