/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
PDF-printer driller
Fra : hvaderikkeibrug
Vist : 665 gange
500 point
Dato : 19-11-12 17:49

Jeg ved ikke, om dette er det rette sted at spørge, men jeg prøver:
Jeg er ved at udgive en bog på BoD. Det har jeg gjort før uden problemer.
Men hverken BoD's egen pdf-printer, PDF995, PrimoPDF eller CutePDF vil lave et omslag i det rette format???????????
Jeg beder om 310,7 x 220 mm, og får 297 x 210, hvilket BoD ikke vil acceptere. Jeg har prøvet alle former for opstilling, endda på en anden computer via usb-nøgle.
Hvad sker der lige.
Har ind imellem brugt andrer pdf-formater, f.eks. A4 både vandret og lodret. Ingen problemer.

Kommentar
Fra : xou

Dato : 19-11-12 17:54

prøv denne printer http://www.bullzip.com/products/pdf/info.php
ellers har du spurt hos BoD's hilsen xou

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 19-11-12 21:20

Citat
og får 297 x 210

Du har bemærket at det er A4.

Hvilket program er det du laver omslaget i, det er jo nok her det er sat til A4 og så bliver det jo pokkers svært at få din pdf-printer til at lave det i et andet format

Kommentar
Fra : vic200

Dato : 20-11-12 06:44

Det er fordi at en printer ikke kender det format du vil have.
Brug Adobe Acrobat, så er der ingen problemer.

vic200

Kommentar
Fra : hvaderikkeibrug

Dato : 20-11-12 08:55

Hej igen,
Jeg har selvfølgelig skrevet til BoD for ca. 10 dage siden, men har ikke fået svar endnu.
Jeg sætter altid størrelsen til postscript 310,7x220 mm, som burde overrule A4,
Jeg har problemer med min Photoshop (en gammel 7'er), som slet ikke vil skrive ud, så jeg har lavet et Worddokument i ovennævnte mål med billedet væg-til-væg, og det er det, jeg prøver at lave en pdf-fil eller en bod-overførsel af. Jeg har også prøvet at lave billedet mindre, så der bliver en 0,5-margen.
Jeg har nu downloadet Acrobat. Her får jeg en pdf-fil på 355,6x215,9, hvor billedet sidder ude til højre ??????????
Jeg har lavet bogen for en bekendt. Den gik fint op første gang for et årstid siden, men nu vil han gerne have isbn-nr. på, så det er jo kun en lille ændring. Bogblokken går op uden problemer.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 20-11-12 09:44

Citat
Her får jeg en pdf-fil på 355,6x215,9, hvor billedet sidder ude til højre ??????????

Hvor store er billederne? er der ikke en funktion der hedder tilpas til siden.

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 20-11-12 10:21

For det første skal dit originaldokument være fremstillet i det korrekte mål, og dernæst skal du indstille Acrobat's 'udskriftindstillinger' i 'brugerdefineret format' til nøjagtig samme format.
Husk at du både i Word og Acrobat skal vælge 'brugerdefineret'.
Ammitz

Kommentar
Fra : hvaderikkeibrug

Dato : 28-11-12 08:00

Tak for alle svar. Jeg har nu afprøvet det hele. Jeg har afmonteret alle pdf-printere og installeret dem igen. Det samme med Photoshop og Acrobat. Lige meget hjælper det. Alt er instillet på brugerdefineret. Jeg har jo lavet mange bøger for folk i tidens løb og har aldrig haft problemer før.
Jeg har også prøvet at downloade PaintshopPro. Samme.
Jeg har lagt elementerne på en usb-nøgle og lavet filen på en anden computer og sendt den derfra. Samme negative resultat.
BoD kan nok heller ikke finde ud af det - ellers havde de vel svaret!
Nu giver jeg op. Har aftalt med forfatteren, at de fortsætter uden isbn-nr.
Men jeg er godt nok spændt på, hvordan det går med den næste udgivelse, som jeg skal i gang med efter jul.
Mange hilsener
Petra

Kommentar
Fra : vic200

Dato : 28-11-12 09:01

Jeg har skrevet til dig i din private mail.
Du kan prøve at sende det omslag du ikke kan lave en pdf fil, så skal jeg prøve.
Det kommer an på i hvilket program det er lavet.

vic200

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 28-11-12 09:44

Du husker vel at vælge til beskæring i bod's pdf printer når du har grafik til kant

Kommentar
Fra : hvaderikkeibrug

Dato : 30-11-12 08:03

Så fik jeg endelig svar fra BoD - totalt intetsigende, men inden da havde jeg slettet bogpojektet og bestilt den oprindelige udgave uden isbn.
De har fået hele ovenstående forklaring, og at jeg gerne vil have en løsning på gåden, da jeg skal igang med et nyt projekt for en bekendt her i det nye år.
Hvis der kommer et fornuftigt svar, vil jeg lægge det ud her, ifald andre kan få glæde af det.
---
Til exterminator: Ja det er BoD selv, der sætter formatet, og bogen har som sagt været trykt der før.
Til vic200: Jeg har ikke modtaget nogen mail fra dig. Har lige været inde i min profil og checke, at adressen er ok. Men fra starten er omslaget lavet i Photoshop. Jeg har også prøvet at lave det i Word. I begge tilfælde skal det jo omsættes til pdf.

Kommentar
Fra : vic200

Dato : 30-11-12 08:35

Jeg har igen sendt dig en privat mail til din mailboks.
Du kan lave pdf filer lige i de mål du ønsker.

vic200

Accepteret svar
Fra : vic200

Modtaget 500 point
Dato : 30-11-12 17:10

der er sendt en pdf fil til dig i de mål du ønsker 310,7 x 220 mm, men du har ikke lavet noget til beskæring 2-3mm ekstra på alle siderne.

vic200

Godkendelse af svar
Fra : hvaderikkeibrug

Dato : 01-12-12 09:09

Tak for svaret vic200.