/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Andet telekom. / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 810
Sløjfe en telefon
Fra : ArneWi
Vist : 510 gange
40 point
Dato : 19-11-12 15:06

Har fået en router til telefoni og Internet bredbånd fra Telenor.
Jeg har flere telefoner, men der er nu kun een der virker.
Jeg har hørt noget om, at der så skal laves en "sløjfe" så alle telefoner
stadig virker, Det skulle være noget med 4 ledninger hvoraf de 2 skal laves med en "mus"
altså sluttes sammen, men jeg ved ikke hvoprdan man skal gøre.
Er der nogen der kan hjælpe mig, evt. sende en tegning af hvordan jeg gør.
arne.wisth@get2net.dk
ARNE

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 19-11-12 15:52

hvis du har fået det fra Telmore er det nærliggende at kontakte https://www.telmore.dk/

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 19-11-12 17:51
Kommentar
Fra : ArneWi

Dato : 19-11-12 18:04

Telenor hjælper ikke med dette de henviser til at man kontakter en installatør.
Dit link til elektronik/tele hjalp ikke, jeg skal kunne bruge flere telefoner i mit hus ikke bare en enkelt
ARNE

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 19-11-12 19:26
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-11-12 20:12

Der hvor selv din telefon er sat til nu, skal den deles paralelt ud til de andre.
Hvis din telefon er med gammeldags stik - så skal du bruge en fordeler og så forbinde de andre telefoner til den ledning ...............husk at lægge mærke til farverne rød og blå som skal sidde rigtigt.

Fra rotw's link
http://cubus-adsl.dk/elteknik/tele/ekstra_telefonstik.php
I byggemarked kan disse stik / dåser også købes og du kan købe et sæt med monteringsværktøj.

Kommentar
Fra : ArneWi

Dato : 19-11-12 22:02

Jeg har etableret de ekstra telefoner der har virket. Problemet er nu hvor ruteren tilsluttes til telefonstikket ved min computer, så er det kun telefonen her der virker ikke de andre, og så er der noget med en sløjfe, og det er det jeg ikke ved hvordan jeg gør.
Arne.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 20-11-12 09:40

Hvor tilslutter du dine telefoner, i væggen eller i Routeren

Kommentar
Fra : ArneWi

Dato : 20-11-12 10:05

I væggen

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 20-11-12 10:20

Hos mig skal de tilsluttes Routeren for at virke rimeligt, selvom de også kan sættes i væggen, måske derfor.

Kommentar
Fra : ArneWi

Dato : 20-11-12 13:49

Ja men der er det specielle ved routeren fra Telenor, at normalt får telefonen sit klar signal gennem telefonstikket, men med Telenor får telefonen klarsignalet gennem routeren, dewrfor skal man et eller andet sted måske der hvor telefonen kommer ind i huset i dåsen udenfor lave en sløjfe, men jeg ved ikke hvordan det gøres.
Det er noget med der skal være 4 ledninger og i de 2 skal der laves en "lus"

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-11-12 19:46

Du kan ikke lave det på vej ind i huset, men kun der hvor din telefon sættes til.

Kommentar
Fra : ArneWi

Dato : 20-11-12 22:04

Ja men hvordan gør jeg det ?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-11-12 22:09

Tja det ved jeg ikke, for her er det en gammeldags telefonsikdåse som bare er fordelt ud.
Altså efter skillefilteret. Men jeg har også fastnet og internet...............ikke IP telefon eller TV

Kommentar
Fra : ArneWi

Dato : 20-11-12 23:22

Ok men tak for din hjælp