/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Renault Megane vil ikke starte
Fra : theeviltwin
Vist : 1271 gange
20 point
Dato : 19-11-12 12:27

Jeg var i den heldige situation, at jeg var ude og handle, og da jeg kom tilbage til min Renault Megane 1,4, ville den ikke starte. Der lyder et svagt klik, men ellers sker der intet. Der er fuld kraft på lys diverse steder, så har kunnet konstatere at batteriet ikke er fladt, men ellers har jeg svært ved at finde ud af hvad problemet er.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 19-11-12 12:53

Har lige haft samme problem.
Tændrørene skiftet. Det hjalp.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 19-11-12 13:59

Jeg kunne tro det var et kul i starteren der hang, -og det kan du sikkert konstatere ved at slå på siden af starteren med en metalgenstand, (Lille hammer eller skaftet af en svensknøgle eller lignende). Hvis det virker skal du så have din starter renset og evt udskiftet kul, for det ikke sker igen.

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 19-11-12 18:59

Det kan som Stilkene så rigtigt skriver være starteren. Alt lige fra slidte kul, brændte kontaktflader i relæet ( Solenoiden ) til irrede og måske knækkede kabler. Hvis hovedkablet der som regel går fra batteri til starter er irret eller ikke er spændt ordentlig fast, vil det berømte " klik " være det eneste du får ud af, at dreje nøglen.
Det samme kan - åbenbart - ske med starteren. For ikke så længe siden oplevede jeg, at komme kørende til en forretning og fem minutter senere dette kedelige " klik ". Nuvel, det er ikke et nyt batteri så startkabler fra en anden bil, og: - " Klik " ( Kunne dog let løbes i gang )
Af med starteren og der havde vi synderen: Fødekablet der går ind i starteren var irret / brændt over.
Det blev slutningen på den starter.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 20-11-12 09:03

Hvis den siger klik, tager relæet til startmotor fat, det kan dog svigte hvis kontakt fladerne er slidte
så hopper relæet tilbage, men så tror jeg du ville høre vedvarende klikke lyde, ikke kun engang.
Du kan kortslutte de 2 poler på relæet, så burde start motoren tage fat øjeblikkelig
Ellers er start motorens kul det første du bør tjekke.

Kommentar
Fra : stevanovski

Dato : 14-12-12 09:15

Ny starter 99% ned til mekanikeren og få en ombytter på ingen tvivl,
(råd fra gammel bilia volvo renault mekaniker)

Kommentar
Fra : tyller01

Dato : 29-12-12 01:32

der er en form for sikkerhed i din bil spørg forhandleren måske er det den som spøger.
men ellers hvor gammel er bilen det kan være en stel forbindelse eller kul som er synderen og endelig
en underlig ting endestykket i starteren hvor lejet sidder og kullene er plaseret kan være tærret
i de huller hvor nitterne sidder altså nitterne som holder kulholder især for kullet som danner stelforbindelse det er en meget lusket ting som bedst tilkendegives ved iagttagelse når det er mørkt og aktivering af starter