/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Windows 8
Fra : Dieter
Vist : 808 gange
100 point
Dato : 18-11-12 17:53

Er 'Windows 8 virkelig bedre end Windows 7 ?
Hvis ja, vær venlig og giv mig en begrundelse.

På forhånd tak !

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 18-11-12 18:01

Holder mig til Win7
? fordi jeg er vant til det go´e gamle og ikke al det bræk der findes i nye 8´er.
Mange skriver at den egentlig kun burde være på en mobil, og jeg giver dem ret.
Mange driver eksisterer ikke til det, men ellers kunne den være meget tiltalende.
Det varer helt sikkert ikke længe før der kommer en bedre udgave til almindelige maskiner,
kan man da håbe, og så er jeg også med på den, men ikke før.

Mener den stadig kan hentes som en 'gratis' udgave, visse steder på nettet, så prøv og beslut.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 18-11-12 18:03

Citat
Holder mig til Win7

Rettelse, jeg ville hellere have Xp Pro, men sådan er tilværelsen, man kan ikke altid få det man gerne vil have.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 18-11-12 18:04

Windows 8 er fordi at Microsoft gerne ville komme med en ny version
Og så ar de taget touch med som er det alt dominirende i fremtiden. Dvs at hvis du har en touch skærm kan du nu udnytte det på samme vis som på en smartphone.
Men jeg venter selv om jeg gerne vil prøve

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-11-12 18:07

Nej ikke bedre men med mange apps som vises før man kan komme til skrivebordet som er magen til skrivebordet som er i Windows 7, jeg ser Windows 8 som en masse tilføjelser til Windows 7 nogen kan lide disse apps andre kan ikke, min mening er at Windows 8 er skabt til altid at være på internettet for at få udbytte af disse apps, måske har mig-selv ret i at den egner sig bedre på smartphone og tavle computere med berørings skærm mere end den er egnet til mus.
Jeg kan vældig godt lide Windows 8 som spiller fortrinlig sammen med min Windows live ID

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 18-11-12 18:15

jeg bliver ved win 7 (har hentet 8 ned duer kun med berørings skærm så jeg venter til pc skal skiftes)

samtidig så er det blevet værre med dos programmer mm.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-11-12 18:58

Jeg har for første gang i min computertid siden DOS ........................købt en win udgave.
De andre har jeg fået foræret enten som CD med tilhørende key - eller medfølgende på en aflagt computer.
Det blev så win8 som ikke koster så meget - 229 når man har en Xp , Vista eller Win7 i forvejen.
Den starter hurtigere op end XP og win7 og meget hurtigere end Vista.
Den virker også hurtigere i kørsel, men der er heller ikke så meget skrammel installeret.
Det er egentlig min "låne ud til børnebørn" computer, men jeg overvejer, og hold nu fast, at købe en til min win7 / ubuntu / XP / Vista maskine ..........gisp endnu en gang 229 gode Danske kroner.

Efterhånden som der kommer små fif fra bla.a. xou og klaudi er denne win8 udgave ved at være handy at bruge, og der masser af programmer (apps) at hente gratis..

Inden du beslutter dig for at opgradere, så gem dine vigtige filer et sted, og så lige kigge efter om din computer kan køre med win8.

Eks.
Den comp jeg har installeret win8 på har ingen driver til SD kortlæseren, som ellers virkede i Vista.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-11-12 19:07

Citat
Efterhånden som der kommer små fif fra bla.a. xou og klaudi
Der kommer vist ikke nogen fif fra Klaudi, profilen er meget negativ hvad Windows 8 angår:
http://www.kandu.dk/tip22153.aspx
Citat
jeg overvejer, og hold nu fast, at købe en til min win7 / ubuntu / XP / Vista maskine ..........gisp endnu en gang 229 gode Danske kroner
jeg havde også besluttet at stoppe med Windows, men man har et standpunkt til man tager et nyt (frit citeret efter en gammel politiker)

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-11-12 19:24

De tre harddiske med ramme jeg har til at skifte på min Zepto 3415 med XP / Vista / win7 hvor Vista nok får lov til at blive til en win8.
Det var ellers meningen at den skulle blive til en ubuntu, men for det første kan jeg ikke bestemme mig for hvilken ubuntu udgave og for det andet skifter modellerne hele tiden og en masse opdateringer / opgraderinger høvler ind.
Så ubuntu forbliver på USB pendrive og eksterne harddiske.

Sorry det var lige et sidespring.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 18-11-12 19:26

Citat
Der kommer vist ikke nogen fif fra Klaudi, profilen er meget negativ hvad Windows 8 angår:

Win7 og Xp kører fint, så ingen w8 her
Hvis det er at være meget negativ så vent til der kommer noget rigtigt negativt!

Jeg tror ikke w8 er meget bedre end w7, der er jo nok nogle forbedringer,
men ellers tror jeg det er mest "lir"

Kommentar
Fra : xou

Dato : 18-11-12 19:32

der er mange fordele ved win8 og ulemper -
det er mere sikkert
grænsefladen er flottere
ie 10 ser flottere ud
og her et lille fif
åbn nogle store programmer dvs fra metro skærmen - Windows tast + tab her er en rulle-menu og så kommer vi til tippet - højre klik på et af billeder med musen og her kan du så vælge
luk fastgør til ventre
fastgør til højre
go aften
til ovn måske skal du aktivere eng sprog på skrivebordet før du kan søge på engelske applicationer i store

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-11-12 19:37

0 stjerner som betyder: Tippet er ubrugeligt, til et tip om at Windows 8 kan købes billigt på nettet, er det ikke at være meget negativ ?
Andre skulle heller ikke have Windows 8 men var mere positive
Citat
Ingen W8 her foreløbig er glad for W7 men glimrende tip for dem der ønsker W8

Nå det var et sidespring, undskyld indlægget her som ikke har noget selve spørgsmålet at gøre

Accepteret svar
Fra : JegCain

Modtaget 100 point
Dato : 18-11-12 22:54
Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 18-11-12 23:24

JegCain DET VAR EN ORDENTLIG SMØRER SÅ JEG BLIVER VED WIN 7

MEN HAR WIN 8 PÅ EN EXTERN HD TIL BÆREBAR

Godkendelse af svar
Fra : Dieter

Dato : 19-11-12 10:12

Tak for svaret JegCain.
Takker også alle andre for deres bidrag.
Jeh holder mig til Window 7 !!