/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
e-mail program
Fra : Troldepige
Vist : 684 gange
100 point
Dato : 18-11-12 16:34

Jeg prøver på, at hjælpe en kammerat, men jeg har svært ved at koncentrere mig i dag, så jeg håber en af jer kan hjælpe os på vej.

Jeg har for et stykke tid lavet en mail konto til ham, en gmail, og når jeg går ind på
https://accounts.google.com/ServiceLogin?service=mail&passive=true&rm=false&continue=http://mail.google.com/mail/?hl%3Dda&scc=1<mpl=default<mplcache=2&hl=da så virker mail'en.

Den har også virket fint hos kammeraten, indtil han løb ind i nogle problemer med sin pc, som gjorde, at han har haft lagt den ned et par gange.

Tidligere havde han xp, nu har han købt Windows 8, som nu er installeret på hans pc.

Og nu fortæller han mig så, at han ikke kan få sin mail til at virke.

Da jeg selv havde xp var outlook express automatisk på pc'en, men da jeg fik Windows 8 downloadede jeg Windows live mail-program.
Så jeg har en mistanke om, at han slet ikke har et mail-program på sin pc.

Derfor har jeg prøvet at finde ud af, om gmail har sådan et mail-program, men jeg kan ihvertfald ikke finde det.

Derfor, skal han oprette et live-id for at få live-mail på sin pc, og kan han så bruge det til sin gmail?

Eller er der et andet mail-program der er bedre til formålet?

Det skal være nemt og overskueligt, da han ikke er en haj til dette.

Med live-mail vil jeg nok bedre kunne hjælpe ham fremadrettet, da det er det jeg selv bruger.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 18-11-12 16:56

Du/han kan logge på i en browser, IE, FF, Opera og Chrome.

Du kan godt bruge WLM uden en live konto.

Men ellers er Mozilla Thunderbird et ok mailprogram.

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 110 point
Dato : 18-11-12 17:01
Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-11-12 17:47

Citat
Så jeg har en mistanke om, at han slet ikke har et mail-program på sin pc
du har delvis ret i din mistanke, der er en mail app i Windows 8 men den kan ikke håndtere pop3 konti, Gmail kan indstilles så den kan læses og sendes fra i et mail program, du kan bruge en af dem som Klaudi har sat link til, jeg er i øvrig selv ved at installere Windows Live mail på min Windows 8 i øjeblikket, Thunderbird har jeg installeret kort efter at jeg opgradere til Windows 8.
Jeg bruger ikke Gmail men jeg tror at den burde kunne virke i den mail app som er i Windwos 8
Gmail kan med sikkerhed bruges i både Windows Live mail og Thunderbird men Gmail skal indstilles så den kan bruges i et pop3 program, det er sikkert i orden hvis brugeren har brugt Gmail i Outlook Express

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 18-11-12 21:02

Tusind tak for hjælpen, jeg vidste jo, at jeg kunne regne med jer.

Godkendelse af svar
Fra : Troldepige

Dato : 18-11-12 21:03

Tak for svaret Klaudi.

Jeg har printet tråden ud til ham, så kan han gå hjem og arbejde med det.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 18-11-12 21:19

var så lidt