/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows 8 og mail
Fra : Jkaas
Vist : 809 gange
100 point
Dato : 18-11-12 13:07

Er der nogen der ved hvordan man for Outlook mail program til at virke sammen med TDC og Windows 8

Venlig hilsen

John Kaas

Kommentar
Fra : xou

Dato : 18-11-12 13:11

hej John !
kan du ikke bare installere det på skrivebordet.
hilsen xou

Kommentar
Fra : Jkaas

Dato : 18-11-12 13:20

jeg mener at det er en fordel ikke at skal ind på TDC side og indtaste koder o.s.v hver gang.
jeg har altid kørt med outlook og har været godt tilfreds.
jeg har hørt at Windows 8 ikke understøtter pop3,
men jeg ved det ikke helt.
Har haft skrevet til TDC da Windows 8 udkom ca. 14 dage siden og der arbejdede de på sagen, men det er ligesom der ikke sker noget, så derfor håbede jeg på at der var nogen der kendte en fidus.

hilsen John

Kommentar
Fra : xou

Dato : 18-11-12 13:25

ja det mail program der er indbygget i Windows 8 fra start øverst til ventre kan godt køre Outlook.
prøv om jeg har ret -
1.åbn programmet
2.tag musen hen til øverste højre kant og klik på indstillinger (Windows + i)
3.klik på konti - tilføj en konti
4 vælg Outlook
hilsen xou

Kommentar
Fra : Jkaas

Dato : 18-11-12 13:34

Ja tak men det har jeg prøvet, men den beder om oplysninger og så kan den ikke komme videre, på grund af se dette link.
http://forum.tdc.dk/t5/Mit-TDC/Ops%C3%A6tning-af-quot-mail-quot-i-Windows-8/m-p/96226#M9032
så der er nok kun at vente
Hilsen John

Kommentar
Fra : xou

Dato : 18-11-12 13:38

jo det ser sort ud - prøv at hente en trial version af office indkl. Outlook her :
http://www.microsoft.com/da-dk/office365/online-software.aspx
hilsen xou

Kommentar
Fra : Jkaas

Dato : 18-11-12 13:55

Tak men tilbudet er ikke længere gyldigt.

men jeg syntes ikke at du skal spilde mere tid på det, jeg rykker TDC i morgen.

Venlig hilsen
John Kaas

Kommentar
Fra : xou

Dato : 18-11-12 14:01

hej John ! det gør ikke noget,men dette program fungere osse med pop3
https://www.mozilla.org/da/thunderbird/
hilsen xou

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 18-11-12 15:46

Outlook er da en del af officepakken og det kan du godt konfigurere pop3.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-11-12 15:51

Det er korrekt at du ikke kan tilføje en pop3 konto i den indbyggede mail app
Outlook er den ikke fra Office pakken? Den installerer du på sædvanlig vis og bruger den som standard mail program
Citat
jeg har hørt at Windows 8 ikke understøtter pop3
det passer ikke, du kan installere et program til pop3 mails og bruge det, det har ikke noget med Windows 8 at gøre, Windows 7 havde slet ikke mail indbygget så der var du tvunget til at installere et program til pop3, for eksempel Outlook eller Windows Live mail eller Thunderbird som xou har lagt et link til.
Du blander tingene sammen Windows er et styresystem - Oulook (og de andre mail klienter) er et program som kan installeres på styresystemet

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-11-12 15:55

Ja som Bentjuul skriver: Installer Office med Outlook og sæt din pop3 mail op i den:
http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=26036

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 18-11-12 22:57

Citat
Er der nogen der ved hvordan man for Outlook mail program til at virke
hvis du mener Outlook Express i stedet for Outlook, så er det noget som hører fortiden til, den har ikke kunnet bruges siden Windows XP.
Vi vil gerne høre nyt fra dig som spørger, er der noget du kan bruge eller vil du uddybe spørgsmålet hvis svarene er helt hen i skoven

Kommentar
Fra : Jkaas

Dato : 19-11-12 11:51

Hej Alle tak for hjælpen, nu er det lykkedes,
som o.v.n skriver har jeg blandet nogle ting sammen, jeg har inataleret Windows Outlook fra en dvd og så kunne alt lade sig gøre, altså ikke den der er på skærmen med Windows 8.

endnu en gang tak.

Venlig hilsen.

John Kaas

Godkendelse af svar
Fra : Jkaas

Dato : 19-11-12 11:51

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-11-12 12:12

Godt det lykkedes at få din mail sat op