/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Anti Virus program driller!
Fra : kammanoerup
Vist : 960 gange
100 point
Dato : 16-11-12 18:23

Min PC er XP- her har jeg installeret Microsoft Security Essentials.
Ikonet nede i højre hjørne på "bundlinien" eer som regel grønt når jeg starter men efter lidt tid bliver det rødt-Computerstatus: potentielt ubeskyttet. Når jeg så går ind på Sikkerhedscentret er alt fint slået til!!
Jeg bliver hele tiden fortalt at min PC ikke er scannet for et stykke tid- selv om det er gjort samme dag måske for et par timer siden!

Jeg har fjernet programmet og downloadet igen flere gange. Det hjælper ikke en pind!

Kommentar
Fra : kammanoerup

Dato : 16-11-12 18:40

Glemte at skrive, at jeg også må opdatere flere gange om dagen!

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 16-11-12 18:45

Har selv været ude for det samme, der er vist ikke rigtig noget at gøre ved den lille sjover - programmet kører jo perfekt når man kigger derind...

En anden mulighed er jo at afinstallere dette program og Installere Avast...

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 16-11-12 18:47

En andedn ting du kan gøre, er at køre en rens med Ccleaner...

http://www.piriform.com/ccleaner/download

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 16-11-12 18:56

jeg mener at have set et sted at den kun er til windows 7

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 16-11-12 19:18

Citat
jeg mener at have set et sted at den kun er til windows 7

Den er altså os til XP!

Har du opdateret fra Microsoft Update
http://www.update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/default.aspx også,
hvis ikke så prøv lige det,
ellers brug Avast som marken84 skriver, eller AVG

Kommentar
Fra : kammanoerup

Dato : 16-11-12 19:19

Har også kørt ccleaner!

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 16-11-12 19:26

Fejlfinding af opdateringsproblemer for Microsoft Security Essentials
http://windows.microsoft.com/da-DK/windows/troubleshooting-update-issues

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-11-12 19:44

Det er ikke en fejl ved programmet - og dog- potentiel ubeskyttet skrives der når du ikke har scannet computeren i en uge og ikonen bliver først gul og senere rød, prøv at scanne din computer og se at ikonen bliver grøn igen

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-11-12 19:50

Det er selvfølgelig antivirus programmet Microsoft Security Essentials du skal scanne computeren med, jeg skiftede til et andet antivirus program fordi jeg blev træt af skulle scanne hver uge for at holde i konen grøn, eventuel skadelig kode skal være stoppet før det kommer ind på computeren hvis du bruger et godt og sikkert antivirus program

Kommentar
Fra : kammanoerup

Dato : 17-11-12 00:14

Som jeg skrev har jeg Scannet (flere gange dgl.) og renset-updateret osv.
Den vil slet ikke installere et virus program

der er ikke rigtig noget de hjælper, så jeg har indkaldt prof. assistance !
Må desværre annulere - øv

Accepteret svar
Fra : marken84

Modtaget 100 point
Dato : 17-11-12 00:27

Citat
Må desværre annulere - øv

TÅBELIGT det pynter ikke på statistikken, point er tabt under alle omstændigheder - giv dem til en af svarerne, det er meget bedre.

Godkendelse af svar
Fra : kammanoerup

Dato : 17-11-12 05:57

Tak for svaret marken84.

Jeg havde skrevet en længere forklaring - men det forsvandt åbenbart
Jeg har problemer og har sendt bud efter prof. hjælp!
Beklager meget hvis jeg har trådt i spinaten

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 17-11-12 12:55

Citat
Beklager meget hvis jeg har trådt i spinaten

Absolut ikke! Det er helt legalt at spørge om hvad som helst herinde - det jeg mente med TÅBELIGT var som skrevet, at det ser ikke godt ud i statistikken - men tak for points, det var jo ikke fordi du lige skulle give mig dem - blot et godt råd...