/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Erstatning
Fra : fun2
Vist : 698 gange
499 point
Dato : 16-11-12 16:45

Jeg har i mange år haft sådan en til når jeg ikke var hjemme og skulle fikse en andens. Men nu er den blevet slidt, og jeg skal have en anden. Men jeg ved ikke hvor man kan købe dem, det må godt være på nettet eller i Jylland. Den nye må godt være lidt længere der midtpå, og enderne må godt være bløde, hvis det kan lade sig gøre. Nogen der har nogen ideer?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 16-11-12 16:51

Jem & Fix.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 16-11-12 16:58

De fører altså ikke den slags i Jem&Fix, de har INTET med H i den butik.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 16-11-12 17:11

Hvad med Gæt og Grimasser?

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 16-11-12 17:13

Gæt & Grimmasser var et program hvor Grethe Sønck kravlede rundt på gulvet og skulle forestille et får, hvad har det men min at gøre?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 16-11-12 17:22

Hvad er det "den" skal erstatte ?

Citat
Den nye må godt være lidt længere der midtpå, og enderne må godt være bløde, hvis det kan lade sig gøre.

Citat
Jeg har i mange år haft sådan en til når jeg ikke var hjemme og skulle fikse en andens.

Kunne du ikke for min skyld uddybe det lidt nærmere?

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 16-11-12 17:31

Den skal selvfølgelig erstatte den gamle.

Kender du ikke det at du sidder ved bordet søndag formiddag og lige har sat tænderne i et rundstykke med tandsmør og så ringer naboen eller kusinen og spørger om man ikke lige vil komme og fikse hans/hendes, og det kan man jo godt fordi man er et venligt menneske også selvom det betyder at kaffen bliver kold inden man får sat sig igen. Men når man så er kørt til Randers eller gået over til naboen er det så man ikke lige har fået den rigtige med, og så er det rart at have den anden ved hånden, for den fylder ikke helt så meget. Men gennem årene bliver den jo slidt og man kunne måske godt forestille sig at en der var lidt bedre.

Jeg tror måske jeg har stillet spørgsmålet i en forkert kategori men der var ingen der hed rigtig.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 16-11-12 17:36

Citat
Gæt & Grimmasser var et program hvor Grethe Sønck kravlede rundt på gulvet og skulle forestille et får, hvad har det men min at gøre?

Er du sikker på hun skulle forestille et får?
Jeg troede hun ledte efter én der var lidt længere midt på end ovenpå...

Kommentar
Fra : transor

Dato : 16-11-12 17:37

Desværre de lange midtpå fås kun i brugsen eller på fyn.

Hvis du lægger mere vægt på at den skal være blød i enden, så må du til Lolland eller med posten.

Du kan også lave dig en selv. Strik ligeud og sådan lidt op og ned for at få futteralet til at passe.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 16-11-12 17:43

Jeg kan ikke strikke selv. Kan man ikke få sendt en af de der fra Lolland sendt med posten via Fyn så den også kan blive lidt længere midtpå?

I går aften sagde Ane Cortzen at Grete skulle ligne en skildpadde, men det er jeg ikke sikker på, hun lignede i hvert fald ikke en.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 16-11-12 17:45

Nåååå det er sådan en. Den har jeg lige lånt ud til en nabo.

Jeg købte den i 1000 ting.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 16-11-12 17:50

arald Nyborg har lidt jemme.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 16-11-12 20:04

Har arald nyborg nu også sparret H'et væk?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-11-12 20:16

Jeg har en der ikke er så slidt..........................men jeg skal selv bruge den i aften.
Jeg har købt min i XL - der fulgte også brugsanvisning med .....................på Fransk.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 16-11-12 20:21

Jeg har fra andre kilder fået at vide at man kan være heldig at finde en i H&M, men de er ferskenfarvede og med Koreansk brugsanvisning.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 16-11-12 20:57

Citat
Har arald nyborg nu også sparret H'et væk?

Så er der plads til mere under H, på lagerhylden.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 17-11-12 00:03

ar de ikke sparet lagerylden med væk?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 17-11-12 11:00

Hjulegodter ligger jo under H.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 17-11-12 17:30

Jeg tror du kan bruge doble fystasje opkoblinger, de har dem i Silvan,husk de skal være doble ikke enkle.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-11-12 19:27

alimak - det hedder da Shilvan, nu hvor de har snuppet det H fra de andre.
Men de doble fystasje er rigtig gode..........................dog helst udendørs.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 17-11-12 19:50

Jeg er ikke sikker på at alimak har forstået hvad det er jeg efterlyser, det kan godt være at de bruger dobbelt fystasjer i Norge, men i Danmark går det slet ikke, det er vist pga. luftfugtigheden.

Men tråden skal også lukkes en gang, helt i trådens ånd sker det ved at det første svar efter midnat bliver accepteret.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-11-12 19:57

Hvem der dog kunne holde sig vågen til efter midnat.
Nå men held og lykke til udholdende.

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 17-11-12 20:42

Hvor er du heldig sådan en har jeg altid ønsket mig må jeg få den gamle når du har fundet en ny ?

Jeg skulle hilse og sige fra min hund, Snoopy, at han lige har lavet en til dig der er ekstra lang på midten og superblød i enderne og dufter bedre end de flestes, jeg tror han har misforstået noget, for den er todimentionel og er kun på papiret, så det kan jo nok ikke bruges, men han mener det jo godt.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 17-11-12 22:46

Den jeg har nu er rigtig meget 3 dimensionel, ja næsten 4 dimensionel, så jeg tror jeg vil få svært ved at klare mig med en flad en. De 2 dimensionelle plejer også at være meget blå.

Accepteret svar
Fra : marken84

Modtaget 499 point
Dato : 18-11-12 00:06

Citat
Hjulegodter ligger jo under H.

vad jælper det når de nu ar nedlagt alle ylderne med
så der bliver ingen julegodter i år...

Du må altså undvære erstatningen vis du avde tænkt dig andle i arald Nyborg eller i jem og fix -
der er måske en muliged i Silvan, vis du kan affinde dig med farven...

Godkendelse af svar
Fra : fun2

Dato : 18-11-12 00:13

Tak for svaret marken84, det var præcis det svar jeg ledte efter!