/ Forside/ Interesser / Dyr / Andre dyr / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 552
Troldepige
Fra : mig-selv
Vist : 556 gange
50 point
Dato : 15-11-12 18:44

Takker for deltagelse:
http://www.kandu.dk/spg164862.aspx

Accepteret svar
Fra : Troldepige

Modtaget 50 point
Dato : 15-11-12 22:16

Det var da så lidt.

Jeg vil jo mene, at du nok ville få mest ud af selv, at kigge på tropica.com

Jeg havde engang en lille bog fra tropica med billeder af akvarieplanter, med navne ved. Den har både min mor og jeg haft glæde af.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 15-11-12 23:09

Selv tak.
Har diverse gamle Akvarie bøger med masser af billeder osv, men PT er det mange år (40) siden jeg har haft (planter) i mine tanke, så derfor jeg måske spørger lidt ånd´et, men tak for et par hint´s.
Og det er åbenbart ikke så simpelt som det egenligt burde være (nu omdage)
i min ungsom = vand - planter og et par fisk? og så sagde Mor efter et par dage at det lugtede?
elsker lugten af hjemme bygget Natur, men rimelig (meget) nemt med planter og andre fisk.
Du må gerne få en pdf fil med hele bogen (Akvaristens Billedhåndbog/ PM), den var særdeles dyr
i sin tid, og kan ikke sælges for små øre nu omdage.

Nå, men tak som skrevet.

Godkendelse af svar
Fra : mig-selv

Dato : 15-11-12 23:09

Tak for svaret Troldepige.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 16-11-12 06:58

Citat
i min ungsom = vand - planter og et par fisk? og så sagde Mor efter et par dage at det lugtede?

Ha ha, min mor startede med et par guppyer i en randform, så fiskene blev rundtossede, og døde af luftmangel.
Det blev lidt bedre da hendes far fik bygget hende et akvarie.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 16-11-12 07:03

Forresten.
Hvis du skal til at købe planter er det ikke så vigtigt hvad planterne hedder.
Kig ind hos en god dyrehandler og se hvad de har, og spørg dyrehandleren til råds.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 18-11-12 17:54

Citat
et par guppyer i en randform,

Mine første Zebra fisk blev holdt i en 1/4 liters plast skål, og ellers tog jeg jord og græs fra haven
de holdt ikke mange timer - stakkels dyr

Men man skal/ KAN trods stadig lære, efter mange år´s fravær med den type akvarium (selskab)
og jeg kan ikke huske navnene mere, bortset fra de dengang mest kendte.

Nå, men takker for indlæg.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 18-11-12 21:00

Velbekomme, og held og lykke.