/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Hvad gør jeg ? Vil ikke nabo krig!
Fra : kammanoerup
Vist : 1340 gange
300 point
Dato : 15-11-12 13:55

Min nabo bruger "min" grund til sit haveaffald- afsavede/klippe og
kvas bliver smidt over trådhegnet en ca. 6o m!
i et hjørne har han smidt så bunkerne er næsten min højde!
Da han flyttede ind for flere år siden, foreslog jeg at vi sammen kiggede på det der genere ham fra min have (kunne godt se, at han nok var lidt pernitten) det tog han ikke imod !
Sidste forår brugte jeg megen tid på at rydde langs med hegnet - bar det op til gårdspladsen og kørte flere læs til genbrug. Her i sommer bad jeg ham ikke at smide mere ind, da jeg har svært ved at få fat på det, men måske samle det inde hos ham, så kunne jeg hente det og køre det bort. Han har ingen trailer og sagde, at han ikke havde mulighed for at bringe det væk! Det tilbud tog han så heller ikke i mod!!
Nu ser jeg til min rædsel, at der igen er fyldt op på min side af
hegnet (mange læs)
Jeg er 74 år og det begynder at knibe med hårdt fysisk arbejde!
Jeg bor til leje på en nedlagt landejendom!
Han er er af sit hus (og en meget meget ryddelig have)
Der er ikke noget der hedder Grundejer forening her ude!
PS! som extra "gener" Langs dette trådhegn havde rådyrene en veksel ned til en bæk! Den har han nu spærret af med sit affald og på der ligger en ca. 1 cm bred MEGET stærk plastik "snor" tidligere med el tilslutning_ hvis et dyr får denne viklet om benene -den er mange m lang- så er de dømt til at sulte ihjel! Båndet sidder stadig fast og det er ikke til at rive over!
Jeg håber nogen kan gi mig hjælp! Venlig Hilsen Kamma

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 15-11-12 14:10

Smid skidtet tilbage, der findes mennesker der bare ikke er til at tale med, og han er vist en af dem

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-11-12 14:41

Du må henvende dig til din udlejer, jeg kan ikke se andet, end at det må være hans/hendes problem.

Jeg forstår godt du ikke har lyst til at blive uvenner med din nye nabo, men han lægger op til en gevaldig skideballe, hva' er det dog for en opførsel

Kommentar
Fra : pk2dk99

Dato : 15-11-12 14:47

Jeg hader sådan nabo... Kontakt med Politi.....

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 15-11-12 14:48

Jeg vil også mene, du skulle smide det tilbage. Han ved jo hvor det kommer fra - det er hans egen. Hvis han ikke reagerer på det, altså fortsætter, ville jeg kontakte hegnsnævnet telefonisk, hvorefter de arrangerer et møde med dig og din nabo. Hvis hegnsnævnet giver dig medhold i, at det er hans affald og han ikke må smide det ind på din grund, vil der rejses politisag gennem hegnsnævnet, som tager sig af sagen, hvis han fortsætter. Jeg kan forstå, at du ikke har noget at miste i dit naboskab. Men lad være med at begynde at føre din private krig - i sådan en krig er der 2 tabere dig og ham. Lad en uvildig, hegnsnævnet, tage sig af det.

Kommentar
Fra : kammanoerup

Dato : 15-11-12 14:55

Ja- jeg kan jo heller ikke forstå det! Jeg må indrømme at "min" have ikke kan være min nabo's ønskehave! Jeg holder jo af alle de dyr der kommer her! Grunden er på over 2000 kv. m og en del får lov at passe sig selv. Men jeg har som sagt ryddet meget langs dette trådhegn, der blev sat op af en tidligere ejer af denne nabogrund! Jeg beskærer buske osv. og slår mine græsplæner!
Ingen ved hvor skelpælene står- det blev bare sat op af tidl. ejer i al fredelighed, for at han kunne holde sine hunde hjemme!
Der er ikke hegn om "min" have og der bliver lavet overvintrings steder for Pindsvin og andet småkravl!
men for at bruge nogle for tiden meget anvendte ord " Han pisser på mig"

Accepteret svar
Fra : grow

Modtaget 300 point
Dato : 15-11-12 16:21

Da du lejede huset har du sikkert på lejekontrakten skrevet under på noget med pasning af grund/have. Kontakt din udlejer og sig at det er svært at opfylde denne aftale på grund af din nabo. Lad "skidtet" ligge til din udlejer har set det.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-11-12 17:58

grow, kan se vi er to der er enige

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 15-11-12 19:02

hæld 5 liter benzin ud over det og sæt ild til det

Kommentar
Fra : kammanoerup

Dato : 15-11-12 19:17

Der er flere gode forslag! Jeg blev lidt rystet over forslag om ildspåsættelse! Det er jo dødens farligt tænk hvis det bredte sig (har oplevet et barn, der brændte inde) desuden kunne der jo ligge dyr i skidtet!!! Vil gerne se mig selv, som nogenlunde civiliseret!
Desuden er det jo netop NABOKRIG, jeg vil UNDGÅ! Sådan er vel netop lige det der skal starte (alle) krige!
Tror jeg vil sove på sagen og vende tilbage!

Kommentar
Fra : nullerbullerpige

Dato : 15-11-12 23:50

Er det hans eget haveaffald han smider over hegnet, eller er det dine bevoksninger som gror ind på hans side, som han så beskærer og smider ind til dig?

Kommentar
Fra : kammanoerup

Dato : 16-11-12 10:49

Det der groede over hegnet er for længst fjernet og kørt væk! af mig!
Det er helt klart, at noget der bekæres nu er mit, fordi han skær ind over hegnet det, han kan nå!
Men for enden af hans grund går trådhegnet langs bækken og også der er smidt affald -hans! (bl.a. gammelt hønsenet og en gryde!
Hos mig smider han bl.a. grene efter beskæring af hans frugttræer, men store dele af hyld, ved jeg præcist, ikke er gået ind over hegnet, de er så tykke som en arm! Det er svært at se, hvor en gren stammer fra fra! Frugtgrene er nu ret bestemmelige.
Jeg har ikke noget imod at fjerne affald ( mit eget), men for at vende tilbage til mit indlæg, har jeg givet ham flere tilbud, som han ignorerer!

Kommentar
Fra : kimpetersen

Dato : 16-11-12 11:09

Hvis du har klippet rent indtil skellet (hegnet) må han ikke klippe ind på din grund. Fordi du var hjælpsom, flink og udadvendt, da han flyttede behøver han ikke at genere og udnytte dig, for så er det ham der starter nabokrigen. Der er desværre nogen der når man giver dem en venlig hånd, tager hele armen. Jeg ville nok levere det tilbage med en bemærkning at fordi min have ikke opfylder hans forventninger, er det ikke en lodseplads og den er som du gerne vil have den og det skal han ikke blande sig i, lige som hvad han laver på sin grund blander du dig ikke i (hvis det ikke er til fare for dyrene).

Kommentar
Fra : alka

Dato : 16-11-12 11:38

Vil ikke nabo krig, det vil du nok ikke kunne undgå, efter den beskrivelse du giver. Som andre skriver (det er deg der har det fysiske problem) så er det ikke dit problem, med din udlejers.
Du skal henv. dig til din udlejer, som skal foranledige naboens udskejelser ophører.
Hvordan han vælger at gøre det, er op til ham, men et brev om, at at han - naboen - selv skal fjerne affaldet inden den XXX, kan måske virke. I modsat fald, vil affaldet blive fjernet for hans regning.

Fjerner naboen ikke affaldet inden den angivne dato, skal din udlejer så efterfølgende foranledige affaldet fjernet, og fremsende regningen til din nabo - som han nok ikke vil betale. Din udlejer må så indrive pengene via advokat, med tillagte omkostninger for din nabo.
Det er således det økonomiske, der skal få din nabo motiveret til, at ophøre med at smide affald ind til dig.

Kommentar
Fra : kammanoerup

Dato : 16-11-12 13:07

Gik så lige en tur ved hegnet for, at se om jeg er skør og fandt en åben sort plastik pose med ---- en hundelort!! Gad vide hvad der ellers bliver smidt ud over dåser, plastik affald og flasker!!!

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 17-11-12 09:56

Citat
Jeg bor til leje på en nedlagt landejendom!

Så kan det aldrig blive dit problem, men en sag mellem de 2 ejere.
At du så vil have det pænt og selv rydder op og hjælper din vært, må være en anden sag,
men jeg mener ikke du har pligt til det.
Ved heller ikke om du ligefrem har ret til hjælp? hegnssyn, da du jo ikke er ejer af huset.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 17-11-12 12:53

Du er pensionist og du kan få hjælp af kommunen. Prøv at ring til Teknisk Forvaltning, eller hvad de nu kalder den og forklar sagen.

Godkendelse af svar
Fra : kammanoerup

Dato : 17-11-12 19:24

Tak for svaret grow.
Computeren har været i udu, der først nu!
Rigtigt jeg har for 15 år siden skrevet under på, at jeg har pligt til at holde grunden! Med knofedt og øm ryg er det lykkedes til min og andres tilfredshed
Havde aldrig troet jeg skulle komme i den kattepine! (ang katte- har jeg tænkt at be' ham holde deres Skovkat på rette side af hegnet- i går var den helt oppe på min trappe og "overfaldt" min knapt 7 mdr. gamle killing- nu tør han ikke gå ud uden mig) Naturlig adfærd hos katte- ja, men grene og blade vokser også efter naturens orden, når han siger at det skal blive på min side af hegnet, er mit ønske vel rimeligt eller? (jeg holder meget af katte)
Jeg vil kontakte min udlejer (godset) håber så han vil kigge på sagen!
Tak til jer alle, dejligt at der er et sted, man kan få gode råd

Kommentar
Fra : kammanoerup

Dato : 17-11-12 19:27

Ønsker alle en go' søndag

Kommentar
Fra : grow

Dato : 17-11-12 20:45

Tak for point kammanoerup. Håber det lykkes for dig at få en rimelig ordning.