/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
Nægtet adgang til mit barn !!!!
Fra : WonderfulQ
Vist : 1225 gange
95 point
Dato : 14-11-12 14:40

Jeg er en velfungerende mor, der studere til lægesekretær, på 36 år med et hjemmeboende barn på 12 og så har jeg en i pleje. Han er 8 år. Har boet der i 6 år - FULDSTÆNDIG frivilligt - fra min side. Private ting gjorde, at jeg synes det, den gang, var det bedste. Han har nu gået i skole i 1½ år og jeg har siden DAG 1 spurgt skolen om et login til forældreintra. Dette nægter de mig med denne grund :

"intranet er et lukket forum, der kun er til de forældre der har barnet boende og vel, at mærke har forældremyndighed over barnet".

Jeg har oveni købet fået et brev fra min kommune hvor de skriver til skolen, at de kan stå indenfor, at jeg får et login.

WTF !?!?!?!? Hvad gør de så med de forældre der er skilt og barnet bor hos moren ?!?! Må faren så ikke få et login så han kan følge med i skolen !?!?!?!?

Er der nogen der kan hjælpe. !?

Jeg vil SÅ gerne kunne følge med i min søns skolegang. !!!!!!

Mvh

en MEGET frustreret mor. :(

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-11-12 14:43

Prøv at kontakte skolebestyrelsen - eller er afslaget mon derfra?

Kommentar
Fra : WonderfulQ

Dato : 14-11-12 15:04

Dette er forsøgt - og afslaget kommer også derfra. !

Har netop tale med skoledirektøren og han sagde dette : forstil dig, at jeg spurgte om adgang til din bank, jeg skulle bare tjekke din saldo. Ville du så give mig det ? Så kunne jeg jo også hæve på din konto osv.

De forstiller sig sikkert, at jeg er en psykopat der vil spame skolen ned !! Der ligger en skriftig henvendelse fra min kommune der TYDELIGT skriver, at jeg godt må få et login - da jeg er en god og ansvarsfuld mor !!

Fatter det ganske enkelt ikke og jeg har INGEN klage mulighed. !! :(

Amtet tager sig ikke a disse sager og en advokat er for dyr . :(

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 14-11-12 15:17

Citat
De forstiller sig sikkert, at jeg er en psykopat der vil spame skolen ned !! Der ligger en skriftig henvendelse fra min kommune der TYDELIGT skriver, at jeg godt må få et login - da jeg er en god og ansvarsfuld mor !!

Har du så overvejet at vise det til skolen ??

Kommentar
Fra : Tak_for_hjælpen

Dato : 14-11-12 15:24

Forældrer kan få hver deres log in både når barnet bor hver sit sted eller sammen.

Kan du ikke få plejes forældrenes til at give dig et log ind? - du kan jo "kun" skrive til dit barnslære og dem fra klassen og kolebestyelsen.

De kan jo gøre det at plejemoren har sit login som familien bruger og så få du mandens - måske lidt snyd og ikke sikker det kan lade sig gøre, da det ofte kun er den ene i familien der er ansat som plejemor eller far og den anden har ikke noget "offenligt" at skulle have sagt i forbindelse med barnet.

Ved du godt at du kan have forældre myndugheden over dit barn selv om det er i pleje - hvis det er deres begrundelse - kender jo ikke din grund til at barnet er i pleje og derfor heller ikke om du kan have det i dette tilfælde, så er dert bare om at få forældre myndigheden igen uden at få barnet og så bliver plejefamilien kun være (staves det sådan?)

Her må du kunne få hjælp af din sagsbehandler i din komunnes børne og ungdomafdeling eller hva det nu hedder i din kommune.

Du kan evt også få hjælp på denne side http://www.uvm.dk/Service/Soeg?SearchTerm=klage
+

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-11-12 15:35

Den skoledirektør ved jo tydeligvis ikke hvad han taler om, vedr. bank

Man kan ikke hæve penge i banken uden logind og password, så det er helt i skoven at han sammenligner de to ting - mon ikke han har misforstået noget.

Når nu skolen ikke vil lytte, så ville jeg kontakte kommunen igen, og be' om deres hjælp, de har jo givet tilladelse, ergo må de også få overbevist skoledirektøren

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-11-12 15:38

Citat
Man kan ikke hæve penge i banken uden logind og password, så det er helt i skoven at han sammenligner de to ting - mon ikke han har misforstået noget.

Overse lige dette

Men kontakt kommunen igen.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 14-11-12 15:39

Jeg forstår det ikke rigtigt. Du har ham "i pleje" men du kalder ham "min søn"?
Har du forældremyndighed over ham?

Jeg forstår sådan set godt at skolen ikke vil udlevere et login til dig, hvis du ikke har forældremyndigheden over drengen. I så fald er der vel kun to muligheder. At få et login af en af forældrene eller at få forældremyndighed over barnet.

Kommentar
Fra : WonderfulQ

Dato : 14-11-12 15:46

Den skrivelse jeg har fået fra kommunen - om at det er ok at jeg får login, at de altså godt kan stå inde for mig, er jo blevet sendt rundt til hele møllen. Mig, plejefamilie, skolen, den kommune han er anbragt i osv. Han er anbragt i en anden kommune end den jeg bor i.

Jeg har FULD forældremyndighed over ham og har ALTID haft det. Jeg gik fra faren da jeg var 14 dage henne og har ikke set ham siden.

Det med banken er jo en god nok saqmmenligning - altså om han måtte få mit login til min netbank. Så ville han jo også kunne flytte rundt på mine penge - selvom han bare sagde, at han skulle tjekke saldo.

Jeg vil jo gerne ha det login så jeg kan følge med i hans skolegang og hvad der ellers rør sig på min søns skole. Plejemoren har sagt nej - hun vil ikke hjælpe mig i denne sag. Jeg er blevet dømt til, at være en psykopat der åbenbart signalere, at jeg vil sprænge skolen i luften. Fatter det ganske enkelt ikke da hele denne sag omkring min søns anbringelse er fuldstændig frivilligt - og jeg jo netop har hans storebror boende hjemme - og ALT går perfekt.

Jeg er faldet i et hul og INGEN kan hjælpe mig. Jeg har ikke engang en klagerettighed som man ellers har i andre sager. :(

Kommentar
Fra : Tak_for_hjælpen

Dato : 14-11-12 15:52

Nordsted - du bringer fastisk noget intresant på banen - for til banken kan man jo have log ind med kiggeretigheder men ikke til at flytte penge - det havde min mand og jeg i starten af vores fælles økonomi - nu styrer jeg det hele

Lød måske som et sidespring men - gad vide om der er kan laves kiggeretigheder på forældreintra - således at f.eks forældre der vil følge med i deres børnsliv men måske (i modsætning til dette tilfælde) er skingerne sindsyge og ikke har forældre myndighed.

Prøvet at tjekke forældretintranettet men kunne se om det kunne lade sig gøre - tilgengæld tjekket jeg op på om forældre UDEN forældre myndighed har adgang det har de, eller den ene i klassen hvor jeg ved at forældren ikke har delt forældre myndighed kan jeg se at begge forældre har et login.

Alternativt kan du bruge dit barns login - så kan du se læseplaner, fotos og opslag fra skolen alt det samme som forældre kan se - forskellen er bare at i forældre intra er der en kontaktbog - den kan barnet ikke se (tror jeg da) men jeg ved at min datter ikke kan skrive i den, hvis hun kan se den.

Da intrenettet jo også bruges til komikation mellen forældrer og SFO - kan du så få login via SFO?

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 14-11-12 15:56

Undskyld, jeg misforstod, det er din søn, men han er i pleje et andet sted, jeg læste det som værende omvendt.
Jeg forstår udmærket at du gerne vil følge med i den søns skolegang, men har ingen ide om hvordan du tvinger skolen til at udlevere et login, er bange for at det er et lidt lovløst område.
Skolen kan nok også være lidt betænkelig ved at "lække" informationer til 3. part (dig), og at komme til at stå mellem dig som forælder og plejeforældrene.

Kommentar
Fra : Tak_for_hjælpen

Dato : 14-11-12 16:04

Sagen er jo meget enkelt HVIS du har forældre myndighed er det DIG som bestemmer over barnet også selvom det er anbragt.

I alle store sager vedrøende dit barn må hans plejemor ikke bare bestemme men skal træffe en beslutning i sammenråd med dig - dette kan virkelig være en udfordring skulle jeg hilse og sige som plejefamile - f.eks æbler og pære i princippet kan være lige god som eftermiddags frugt - det er en holdning om det ene er bedre end det andet og hvis plejefamilien bruger æbler og men moren vil have pære, kan det være meget svært (og nej tror de færeste disuter den daglige frugt - me der kan være ting hvor begge dele er lige godt for barnet og så må plejefamilen rette ind eller tage en samtale med moren - så hun kan ændre holdning eller give samtykke, så det hele er så gnidnings frit som muligt.)

Er det en ny plejemor eller er det en han altid har været i - for det er aldrig godt for barnet når plejemor modarbejder den rigtige mor - (og så er der lige de mødre som har fået fjernet deres børn og midste deres forældre myndighed, dem kan man jo af gode grunde jo ikke bare føje, da de ofte er tilskade for barnet).

Du kan klage over dit barns plejemor og hvis hun maner sådan et billede overfor skolen som ikke er beretiiget - hvilken skade gør hun så ellers på barnet?

Hvordan samarbejde i før? f.eks i børnehaven og de sidste 1½ år han har gået i skole.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-11-12 16:09

Hvis det ikke lykkedes for dig, så ville jeg skrive hertil

http://www.friproces.dk/ngr/

ps. de skal nok svare dig, men der kan godt gå et stykke tid.

Kommentar
Fra : Tak_for_hjælpen

Dato : 14-11-12 16:19

Super side - den skal jeg huske

og husk alt for meget dårlig tale dig - skolen og plejeforældre imllem der viser at I ikke samarbejder særligt godt ALDRIG skal være mens de søn er der, så bed om tale med familien når din søn er i skole eller noget andet - mød evt på neutral grund - så der ikke er en "herre i huset" situation.

Kommentar
Fra : WonderfulQ

Dato : 14-11-12 16:33

NGR virker desværre ikke. Den er prøvet op til flere gange indenfor de sidste 1½ år. Jeg har heller ikke muligheden for, at trykke over til venstre hvor der står : indsend spørgsmål. :(
Men ellers tak for hjælpen. :)

Det er den samme familie som han hele tiden har været i. Siden 19. jan 2006.
Vores samarbejde har ALTID været dårligt. Hun fortæller INTET. F.eks i sommers kommer jeg en lørdag og henter ham og så siger hun dette : vi var til sommerfest i skolen i torsdags, men jeg ringet ikke da jeg regnet med, at du ikke gad køre så langt. ( Bor 90 km væk fra ham. )
DET ER KRAFT EDEME DA IKKE HENDES VURDERING HVAD JEG GIDER, AT KØRE EFTER !!!!!
Dette var kun et lille eks på hvad der er gået forbi min næse i 6 år. Op til flere indlæggelser. Sidst i efterårsferien hvor han røg på intensiv med luftvejsproblemer. Jeg blev ringet op da de var på vej hjem. Havde været indlagt i 5 dage !!!! WTF ?!!??!??!? DEt viste sig, at han har fået kraftig støvallergi.

Vi taler ALDRIG dårlig til/om hinanden når han er der. Aldrig. Det er jeg klog nok til ikke at gøre. Det er det samme med min den stores far. Altid er der en god tone. :)

SFO er vel også skolen så det nytter jo nok ikke noget, at spørge dem !?!

Jeg tror ikke han har et login til skolen. Han går jo trods alt kun i 1. klasse. Og hvis han havde tror jeg ikke han aner hvad hans kode er.

Man lækker jo ikke info til 3. part. Jeg er barnets biologiske mor og har forældremyndighed over ham. Har jeg så ikke krav på, at kunne "snuse" rundt og se hvad han laver osv ??

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 14-11-12 17:03

Citat
Jeg har FULD forældremyndighed over ham og har ALTID haft det. Jeg gik fra faren da jeg var 14 dage henne og har ikke set ham siden.

Jeg undre mig i mit stille sind om hvorfor du ikke har ham hjemme igen så !!!

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-11-12 17:03

Så ville jeg spørge de jura studerende

http://www.djsr.dk/

Her skal du også have tålmodighed, for de har travlt

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 14-11-12 17:07

For skolen er du 3. part, plejefamilien er dem skolen har den primære daglige kontakt med.

For mig at se er det grundlæggende problem at samarbejdet mellem dig og plejefamilien ikke fungerer, de synes nok at du blander dig for meget og du synes at de undlader at fortælle om vigtige
ting. Det problem løses ikke ved at du får adgang til skoleintra.

I bliver nødt til at finde ud af at samarbejde på fornuftig vis, du skal stole på dem, og de skal informere dig når der sker ting i den søns liv. Det ér svært, de vil gerne have frihed til at opdrage sønnen på den måde de synes, og du vil gerne være en del af din søns liv.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 14-11-12 17:47

NGR har "ferielukket"

Kommentar
Fra : WonderfulQ

Dato : 14-11-12 18:46

Jeg anbragte ham da han var 1½ år. Svære ting gjorde, at jeg synes 2 børn var for meget. Dette er jo selvfølgelig en meeeeget lang historie - men om hvor alting er, så har jeg ikke lyst til, at have ham hjem igen da han ikke kender til andet end sin plejefamilie og ELSKER, at være der OG har det godt. Så ville det være MEGA fjollet, at flå ham op og flytte 90 km væk med ham. Ny skole, ny verden, nye venner osv. Det kunne jeg ALDRIG drømme om. Han har været igennem nok. Pt ser jeg ham i weekenderne og det går super super godt. :)

Jeg blander mig absolut ikke og har aldrig gjort det. Jeg ringer en gang imellem til ham for, at sige godnat og i den forbindelse taler jeg med moren om hvordan og hvorledes det går. Jeg får INTET af vide med mindre jeg selv spørg.

Jeg har sjovt nok lige haft fat i hende og stillede en masse spørgsmål omkring min dreng. Hvad de lavet i skolen, om han havde været på lejretur osv - og hun svaret pænt på det hele. Og kunne så fortælle, at der på søndag er juleklip i hans klasse - men at de har meldt afbud.
HU !??!
Kunne JEG så ikke tag med til det ?? Jeg kan slet slet ikke sætte mig ind i, at det skal forgå på denne måde ? Jeg har virkelig ALTID opført mig ordentligt, talt pænt, været en drøn god mor og jeg ( synes jeg selv ) ser pæn ud og går altid pænt klædt og med make up. ( jo jo ved godt det ikke er udseende det tæller men kunne forstå hvis jeg havde en baggrund som gammel stik narkoman og lignede en pose l... ) . Jeg er i sin tid uddannet sikkerhedsvagt og har, i mange år, haft fine stillinger i Kbh - også personbeskytter for en række kende mennesker - så jeg vil da mene, at mit hoved sidder pænt på. Jeg er pt. igang med, at læse til lægesekretær - med speciale på en akutmodtagelse.
Her er der styr på ALT - og alligevel vælgere skolen/familien og vurdere mig til, at være psykopat. Jamen altså. :(

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-11-12 18:53

Jamen hvad var plejemor'ens forklaring på, at du ikke kunne tage med på søndag, når du alligevel har ham i week-enderne - ved klassen at hun ikke er hans biologiske mor, er det der skoen trykker??

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 14-11-12 19:03

Citat
Jeg blander mig absolut ikke og har aldrig gjort det.

Spørgsmålet er om plejefamilien synes at du blander dig. Hvis nogen (for eksemplets skyld kunne vi sige at det var dine forældre eller din x-mand) ringede til dit barn og sagde godnat, og bagefter stillede en række spørgsmål til dig, tror jeg også at du ville synes at de blandede sig. Jeg ved godt at du synes at du er i din gode ret til det, fordi du er barnets mor.

Jeg tvivler slet ikke på at du er "a good person", at du har styr på dit liv og du kun har en positiv interesse i dit barns ve og vel, men spørgsmålet er om plejefamilien ser det på samme måde. Eller synes de at du blander dig, at du vil kontrollere dem, at du ikke har tillid til dem, at du vil bestemme dit og dat. Måske er plejefamilien bange for at miste ham, at du vil kræve at få ham tilbage, det ville kunne få forsvarsværkerne op hos de fleste plejefamilier.

I sidste ende synes jeg at du skal få en god og solid snak med plejefamilien, så I bliver enige om hvordan det skal køre fremover. Det kan måske hjælpe at få en udenforstående med i samtalen, til at styre den.

Kommentar
Fra : WonderfulQ

Dato : 14-11-12 19:24

Jeg svaret straks med : jamen jeg kan da tag med ham ??
Hvorpå hun siger : ej ved du hva, det er SÅ kedelig og det er jo nok kun de voksne der sidder og klipper mens ungerne render forvirret rundt. Så det er jeg sikker på ikke er noget for dig.

Hun er MEGA god til, at manipulere med folk. Jeg har f.eks ikke holdt jul med ham siden 04 ( hvor han boet hjemme ) . Hun for ALTID forklaret kommunen, at det er bedst at han holder jul hos dem !! :(
Dette har stået på i snart 7 år og på et tidspunkt får man nok. :(

Når jeg ringer og siger godnat til ham, taler jeg med plejemoren bagefter og kan finde på, at spørge om dette : hvordan går det med hans vejrtrækning, kan han finde ud a masken, hvordan går det i skolen, trives han godt i SFO osv osv. Jeg stiller på INTET tidspunkt ?? ved DERES job og opdragelse. Mine spørgsmål går UDELUKKENDE på min drengs ve og vel - og de spørgsmål jeg stiller føler jeg, at jeg har ret til - uden, at de skal tænke at jeg blander mig.

Faren til min store dreng ringer da også og spørg hvordan det går. Han har 2 andre børn som går på samme skole. Det er små brødre. Så kan han måske se en dag, at hans søn ikke er i skole og så ringer han og spørg om hvorfor - og jeg svare som det mest naturlige i verden. Det er da ikke, at blande sig, at man kontakter "modparten" og spørg "hallo - how goe"s ?!
Jeg mener absolut ikke, at man kan kalde det at blande sig. :(

Jeg har i 6 år nu forsøgt, at komme "ind" på livet a plejemoren ( faren er en meget tilbage trukket mand ) . Jeg har haft 117 samtaler med kommunen og har på SKRIFT, at jeg SKAL ha info omkring ALT. Jeg har - fordi jeg har et barn anbragt - ret til en støtteperson - og hun har skrevet SÅ mange gange til kommunen og klaget - når jeg så IGEN er gået glip a en juletræsfest, sommerfest eller forældrehygge i SFO. INTET bliver gjort. INTET.
Jeg har indenfor de sidste 3-4 år skiftet sagsbehandler 4 gange - og for hvert skift, går der 9-11 mdr FØR jeg høre noget fra nogen. Pt aner jeg ikke hvem min sagsbehandler er. Jeg ved bare, at ham jeg havde er stoppet. ( fik jeg af vide a bagveje fordi en i min klassse også er i systemet og vi havde samme sagsbehandler ) Og det fik jeg af vide i starten a aug. Og jeg har INTET hørt. Jeg har ingen jeg kan gå til og klage. INGEN.
Jo min støtteperson - men svaret er det samme. "vi må lige se tiden an indtil du får en ny sagsbehandler'"

Aaaarrrggghhh. :(

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-11-12 19:31

Ja, man kan jo altid være bagklog

Citat
Hvorpå hun siger : ej ved du hva, det er SÅ kedelig og det er jo nok kun de voksne der sidder og klipper mens ungerne render forvirret rundt. Så det er jeg sikker på ikke er noget for dig.

For til dette, kunne du jo have svaret - lad det komme an på en prøve, men det er for sent nu.

Jeg ville som tidl. nævnt, spørge de jurastuderende nu de andre holder ferie.

Håber det bedste for dig og dine børn

Kommentar
Fra : WonderfulQ

Dato : 14-11-12 19:52

Hvis jeg havde svaret sådan havde hun svaret ( som hun plejere ) "den må du tag med kommunen".
Og efter som der er flere mdr behandling så har det været søndag. :(

Så jeg gad ikke engang spørge. !!

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-11-12 21:19

Prøv at spørg kommunen om, hvad de ville have svaret, så er du forberedt til når der jul/fastelavn/sommerarrangementer fremover

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 14-11-12 21:28

Jo mere jeg læser jo mere overbevist bliver jeg om at du og plejefamilien skal have en lang og grundig snak, meget snart, inden det kører fuldstændigt at sporet. Det ligner mere og mere en krig som I fører, det første offer i krigen er din søn. Jeg kan forestille mig at plejefamilien føler at du ikke respekterer at det er dem der har ansvaret for drengen, at det er dem der er primære forsørgere. Du synes så at de forsøger at holde dig ude af drengens liv.

Kommentar
Fra : WonderfulQ

Dato : 14-11-12 22:23

Respekterer at det er dem der har ansvaret for drengen !?!?!?

What ?! Hvordan er du kommet frem til det ?
Alt jeg vil vide er bare hvordan det går ham og hvad han foretager sig i sin skole. Jeg har SELV anbragt ham der og vil ALDRIG ha ham hjem. ( fik tilbuddet for ½ år siden da plejemoren er syg a kræft - men mit svar er NEJ ) Jeg respekterer dem FULDT ud og har ALTID gjort det. Jeg har sågar op til flere gange ( mellem alt lorten ) haft gode samtaler med moren. Vi holder skam rigtig meget a hinnanden - men hun har bare en underlig måde, at være på. Hvilket min støtteperson også kan give mig ret i. Det kom frem på sidste møde da hun trådte i kraft og sagde, at nu skulle jeg ganske enkelt ikke gå glip a mere og at moren skulle være bedre til, at informere mig når der er noget på skolen.
Jeg kan jo ikke ringe til skolen hver dag og spørge om der er noget her og der !!

Jeg er kek a, at mit indlæg er blevet sådan forstået - for hvis der er noget jeg har så er det respekt for min søns plejefamilie - jeg kan bare godt blive MEGET vred over, at hun behandler mig på den måde. Og ja - hvem går det ud over når min søn kommer på weekend og spørg : mor, hvorfor var du ikke til teater i onsdags ?!!?!?!
Så kan jeg svare : øhhhhhhhhh - det vidste jeg jo faktisk ikke skat. Det må XXXXXX ha glemt, at fortælle mig. Og når min søn spørg : mor, hvorfor må jeg ikke have billeder a dig i min vindueskarm !? Hvorpå jeg svare : jamen skat det må du da gerne. Og han så siger : nej for XXXXX piller dem ned. !!
Jeg kunne blive ved !!
Når min søster - som min søn ELSKER - skal aflevere julegaver, til ham, skal hun sætte dem nede ved skraldespanden for enden a vejen. 50-70 m. fra huset. Hun må IKKE kører op til huset og hilse på ham og sige god jul !!
HVOR ER VI HENNE ?!?!?!

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 14-11-12 22:46

Jeg siger ikke at du ikke respekterer dem, jeg siger ikke at du blander dig, jeg siger ikke at du bare skal finde dig i det de gør. Jeg prøver blot at se sagen fra deres side, det kan være frugtbart at se sagen fra flere sider. Men i sidste ende er I nødt til at sætte jer sammen, få ryddet diverse misforståelser af vejen og få aftalt hvordan tingene skal køre fremover.

Kommentar
Fra : WonderfulQ

Dato : 14-11-12 23:31

Har jeg jo prøvet siden 19 jan 2006. Det kan ikke lade sig gøre. Hun snører ALLE - og jeg er sq ved, at opgive. :( .

Men du har ret. Jeg må ha et møde med hende og min sagsbehandler - når der om maaaange mdr er fundet en til mig. Indtil da kan jeg bare gå glip a mere og mere. !! :(

Accepteret svar
Fra : Betty Boop

Modtaget 95 point
Dato : 15-11-12 10:49

Jeg kan ikke forstå at du ikke kan få et login til forældreintra til skolen,

Min søn går i klasse med en som er i familiepleje, og der har både familieplejen og hans biologiske mor et login, så de kan gå ind og se hvad der sker i klassen

Som jeg ser det så syntes jeg plejemoderen gør hvad hun kan for at modarbejde dig, jeg ville prøve den gratis advokathjælp og høre hvad de siger

Kommentar
Fra : WonderfulQ

Dato : 15-11-12 11:17

Ej er det rigtig !??! Så er det da ikke ok, at jeg ikke kan få det.
Men 1000 tak for svar. Så ved jeg da, at det kan lade sig gøre.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 15-11-12 13:32

Vil ikke blande mig,i denne ulykkelige sag.Fik bare en indskydelse.Kan dette ikke være arnen til konfligten:
Citat
Jeg har SELV anbragt ham der og vil ALDRIG ha ham hjem. ( fik tilbuddet for ½ år siden da plejemoren er syg a kræft - men mit svar er NEJ )

Kontra denne:
Citat
Som jeg ser det så syntes jeg plejemoderen gør hvad hun kan for at modarbejde dig

Måske skyldes den øverste citat,plejemoderens uvilje.....bare en tanke.

M.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 15-11-12 16:21

WonderfulQ

Du skriver

Citat
Jeg anbragte ham da han var 1½ år. Svære ting gjorde, at jeg synes 2 børn var for meget. Dette er jo selvfølgelig en meeeeget lang historie - men om hvor alting er, så har jeg ikke lyst til, at have ham hjem igen da han ikke kender til andet end sin plejefamilie og ELSKER, at være der OG har det godt. Så ville det være MEGA fjollet, at flå ham op og flytte 90 km væk med ham. Ny skole, ny verden, nye venner osv. Det kunne jeg ALDRIG drømme om. Han har været igennem nok. Pt ser jeg ham i weekenderne og det går super super godt. :)

Så ville det være MEGA fjollet, at flå ham op og flytte 90 km væk med ham. Ny skole, ny verden, nye venner osv. Det kunne jeg ALDRIG drømme om. Han har været igennem nok.

Hvad vil du så gøre den dag, hvor plejemoderen p.g.a. sin sygdom, er for afkræftet til at være plejemor for din søn?

Citat
Jeg har SELV anbragt ham der og vil ALDRIG ha ham hjem. ( fik tilbuddet for ½ år siden da plejemoren er syg a kræft - men mit svar er NEJ )

Jeg kender kun sagen fra "din side", men ud fra det jeg læser, så kan jeg godt forstå at plejemoderen sagde

Citat
F.eks i sommers kommer jeg en lørdag og henter ham og så siger hun dette : vi var til sommerfest i skolen i torsdags, men jeg ringet ikke da jeg regnet med, at du ikke gad køre så langt. ( Bor 90 km væk fra ham. )

Hvorfor vil du ikke have din dreng nu, hvor plejemoderen er syg? Du skriver selv, at du er velfungerende. Det går godt med sønnen på 12 år (han er måske mere selvhjulpen end en på 7 år?)

Da jeg ikke kender hele historien, har jeg så svært ved at sætte mig ind i, hvorfor du på nuværende tidspunkt ikke vil have din søn boende.

Der er mange åbne spørgsmål i din sag.

Når ens barn er i pleje, så er der meget i dagligdagen, som man går glip af. Det er en af konsekvenserne.

Kommentar
Fra : WonderfulQ

Dato : 15-11-12 17:14

Skal prøve at besvare så godt jeg kan men som sagt er dette en meget lang og privat historie. New kort : min store søn har kun boet her i et år. Har været 6 år på børnehjem og 6 år hos sin far. Har blev tvangsfjernet fra mig da han var 1 år. Jeg kæmpet og kæmpet før ham i 6 og og det ender med at faren vinder. I mellem tiden har jeg fået den lille. Jeg tager den grufulde beslutning om at anbringe ham fordi mit sidste familiemedlem dør. Min mor. Jeg går ned og jeg følte ikke jeg kunne være der for ham. Og min overbevisning er at børn SKAL ha det bedste. Jeg flyttet langt væk og startede på en frisk. Blev sikkerhedsvagt og havde job, lejlighed og kæreste. Mine børn kom på weekend og ALT gik super fint. I okt sidste år ringer faren til den store og siger at han ikke gider mere om jeg kan tag over her? Selvfølgelig kan jeg det. Jeg rykker alt op og flyttet retur til den by jeg flygtede fra. Jeg er nu under uddannelse, har en lækker lejlighed og det hele går perfekt. Jeg er jo under opsyn pga den lille. Det har jeg selv valgt. Kommunen mener så ikke jeg har brug før støtte fordi de mener jeg godt kan selv.
Nej jeg vil ALDRIG ha dom lille hjem igen da jeg ikke mener jeg kan det. Min store søn har været igennem meget og gang skal jeg være 100% på og den lille har det bedre hvor han er og han kender ikke til andet end sine plejefamilie. Det ville virkelig være mega dumt at flyttet ham her hjem hvor der er 0,00003 % for at jeg taber ham/begge mine børn på gulvet igen. Den risiko vil jeg på INGEN måde løbe.
Nkr en plejefamilie bliver ramt som her i denne sag hvor hun er syg a kræft bliver der jo lavet en plan b og den har jeg godkendt. Deres datter er også familieplejer så enten bliver det der ellers er han alene med faren.
Håber det giver mening så ikke folk tror jeg er ligeglad med min søn. Tværtimod. Han fortjener det bedste og det er ikke her.

Kommentar
Fra : WonderfulQ

Dato : 15-11-12 17:16

Undskyld stavefejl. Det er fra mobil og det er lidt svært på denne lille skærm. ;)

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 15-11-12 17:41

Det hjælper altid at få hele historien, tak. Jeg tror stadig at plejefamilien gerne vil have plads til at passe drengen i fred. De har måske fået et forkert indtryk af dig, de mener sandsynligvis at det bedste for drengen er at han ikke ser mere til dig end nødvendigt. Jeg siger ikke at det ér bedst for drengen, men det lader til at det er det de mener. Måske mener de at du har fået tilbuddet om at få ham tilbage, at det er dig der har bedt dem om at passe drengen, og at du så skal lade dem om at passe ham som de synes. I deres optik er det du forsøger måske at blæse og have mel i munden. De synes måske ikke at du kan overlade ansvaret for drengen til dem, og så alligevel komme rendende i tide og utide og blande dig. Måske synes de at drengen kun kan have ét sæt forældre og det sæt er dem, ikke dig. Jeg siger stadig ikke at det er sådan det er, men måske er det sådan de tænker.

Jeg har skrevet det før: Du og plejefamilien bliver nødt til at finde nogle spilleregler, du skal give dem plads, og de skal give dig en plads i drengens liv. Her hjælper advokater og retssager intet, her hjælper kun samtale, gerne med neutral 3. part.

Kommentar
Fra : WonderfulQ

Dato : 15-11-12 17:50

Jeg mener nu slet ikke jeg blander mig. Tit har jeg dårlig samvittighed over at jeg ikke ringer så tit.
Men jeg brokket mig til kommune og nu har jeg en sagsbehandler og hun vil skrive til skolen på mine vejen og bede dem give mig login. Så jeg tror endelig at der sker noget. Det tog også kun 2 år. På nu kan jeg da se hvad han har gang i i skolen. :)

Kommentar
Fra : ans

Dato : 15-11-12 18:30

Fint, at du nu har fået en sagsbehandler, som vil tage sig af din sag.

Jeg håber på det bedste for dig og dine sønner.

Kommentar
Fra : WonderfulQ

Dato : 15-11-12 18:44

Mange tak skal du ha. :)

Godkendelse af svar
Fra : WonderfulQ

Dato : 16-11-12 12:00

Tak for svaret Betty Boop.

Kommentar
Fra : Betty Boop

Dato : 16-11-12 13:31

Det var så lidt, har selv en søn som kan ende i en plejefamilie, han bor ved hans far og han drikker så vores søn er meget alene hjemme, jeg har så han lillebror ( fra et andet forhold ) boedende og jeg magter ikke at få den store hjem igen efter en depression

Kommentar
Fra : WonderfulQ

Dato : 16-11-12 18:33

Betty Boop - det er jeg ked a at høre. Håber det går på plad. :)
Skulle der være noget kan vi jo tag den privat. Jeg har jo som sagt været i dette system i 12 år. Så sig til hvis jeg evt kan hjælpe dig med noget. :o}