/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Hvordan tælles antal anslag i Word-dok?
Fra : cristian2
Vist : 377 gange
30 point
Dato : 14-11-12 13:10

Jeg skriver i Office 2003.

1. Hvordan kan jeg tælle, hvor mange antal anslag et givet Word-dokument består af?

2. Hvad, hvis en side er blandet af tekst og grafik - forstår "tælleren" så, at kun bogstaverne tælles med?

3. Bliver mellemrummene imellem ordene også talt med?

Tak for hjælpen!

Kommentar
Fra : clou

Dato : 14-11-12 13:27

Åbn Word - Klik på Funktioner - dernæst på Ordoptælling, og den tæller ALT

Jeg mener det er sådan i 2003 udgaven, kører selv 2010 nu, men mener det var sådan

Clou

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 30 point
Dato : 14-11-12 20:01

http://office.microsoft.com/da-dk/word-help/taelle-ord-HP005190155.aspx?CTT=1

Sidder selv med 2010 og der vises det på statuslinien mens man skriver. der kan man så ved forskellige valgs, se om det er med eller uden mellemrum

Godkendelse af svar
Fra : cristian2

Dato : 15-11-12 08:49

Tak for svaret Fijala.