/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Samsung DVD drev med usb tilslutning
Fra : axelbjarne
Vist : 496 gange
100 point
Dato : 14-11-12 12:27

Jeg har lige købt et Samsung DVD drev, som skal tilsluttes via usb-stik. Jeg kan ikke se det under enhedshåndtering, det er heller ikke givet sig til kende via "der fundet ny hardware"....så jeg er lidt på den.

mvh.
axelbjarne

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-11-12 12:56

Enten tilsluttet forkert eller defekt

Så fortæl lige lidt mere præcist hvilket "drev" det drejer sig om.....

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 14-11-12 12:57

Prøv at "smide" en CD i drevet. Det plejer at hjælpe, at den har noget at "arbejde" med.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 14-11-12 12:57

Det skal IKKE være en tom CD, men f.eks. en program CD.

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 14-11-12 13:18

Det er en Slim Portable DVD Writer "Super WriteMaster".

Jeg har købt den i Føtex, for 2 timer siden...det fordi jeg har Acer Computer, med kun et drev. Jeg kører Windows Vista - home premium.

Den kan ikke tilsluttes forkert...

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 14-11-12 13:27

Dem fortæller mig ikke, der er fundet ny hardware...???????????????????????

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 14-11-12 13:39

Det er et Belkin kabel som nok er defekt...jeg kunne se et gult udråbstegn, og så fandt jeg ud af, at jeg ikke kunne opdatere driveren - kom med fejl kode 10.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-11-12 13:59

Citat
Det er et Belkin kabel som nok er defekt...jeg kunne se et gult udråbstegn

Så må du tilbage til Føtex og få det byttet....

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 100 point
Dato : 14-11-12 14:05
Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-11-12 14:07

Det kunne jo også skyldes at der IKKE er power i det usb "hul" du bruger - prøv først med et andet....

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 15-11-12 03:09

Ja, det er sådan en...

http://www.memoryc.com/pccomponents/cddvddrives/samsungwritemasterexternalwriterse208ab.html

Jeg fik pengene tilbage, for det er belkin kablet, som skulle have driveren....har aldrig hørt/ det før...under egenskaber kom den med fejlkode 10.

Under - hæng mig ikke op på der, men jeg mener det var under lagerenhedscontroller...ikke under deskdrev.

Godkendelse af svar
Fra : axelbjarne

Dato : 17-11-12 15:09

Tak for svaret refi.