/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
XP ur stoppet
Fra : lham
Vist : 468 gange
50 point
Dato : 14-11-12 11:26

Win xp sp3 Home edit

Uret nede i højre hjørne er gået i stå ,forstået således at jeg skal genindtille det hver morgen via Kontrolpanel. Når det er genindstillet "tæler" det ok ,men galt igen næste morgen.

Hvordan sliper jeg for det ?

Kommentar
Fra : xou

Dato : 14-11-12 11:27

det er nok batteriet på bundkortet der er død

Kommentar
Fra : xou

Dato : 14-11-12 11:32

det er et 3v batteri du skal bruge kan fås mange steder og bør kun koste en 10,-

Accepteret svar
Fra : Thyregod8

Modtaget 60 point
Dato : 14-11-12 11:38

Jeg har selv haft problemet og uret virkede efter batteriet var udskiftet. Heldigvis holder batteriet flere år. Det sidder gerne på motherboadet, man ser det med det samme, når man åbner kassen, så det er en let sag at udskifte.

Kommentar
Fra : lham

Dato : 14-11-12 12:26

Hvis det er nødvendigt at skifte batteri -altså at det ikke kan klares softwaremæssigt - er der så noget andet der "tabes" når batteriet tages ud for skift ?
Jeg skulle nødig ind i noget med "geninstalation" -alt skal virke " som i gamle dage" når batteriet er skiftet.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 14-11-12 12:56

Det er KUN batteri til uret :) alt andet ligger på din HD.

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 14-11-12 14:25

Ja og det som maskinen er født med i bios kan ikke ændres, det er sikret fra fabrikken også mod virus.

Godkendelse af svar
Fra : lham

Dato : 14-11-12 17:59

Tak for svaret Thyregod8.

jeg må have fat i sådant et batteri næste gang jeg kommer til "staden"