/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Internet Explorer
Fra : Desimule
Vist : 635 gange
200 point
Dato : 13-11-12 17:08

Jeg har problemer med at åbne links på hjemmesider. Når jeg klikker, kommer der en boks: "Internet Explorer holdt op med at fungere". Jeg har geninstalleret Adobe Reader og Flash Player uden resultat. Nogen der kan hjælpe?

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 13-11-12 17:10

Hvad er det for specifikke sider du ikke kan tilgå?

Kommentar
Fra : Desimule

Dato : 13-11-12 17:12
Kommentar
Fra : ferik

Dato : 13-11-12 17:37

jeg har i ret lang tid haft samme problem
IE fryser og må lukkes

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 13-11-12 17:44

Måske du skulle geninstallere browseren eller prøve Google Chrome den er jeg blevet meget begejstret for...

http://www.google.com/intl/da/chrome/browser/

Hurtig og effektiv...

Kommentar
Fra : ans

Dato : 13-11-12 18:04

Jeg har både IE og Chrome. Dit link fungerer perfekt begge steder.
Som marken84, så er jeg også meget tilfreds med Chrome.

Kommentar
Fra : Desimule

Dato : 13-11-12 18:58

Jeg har prøvet at installere Chrome, og der virker det ganske rigtigt. Men jeg kan bedre lide IE, så jeg vil gerne have det til at virke dér. Det må da for pokker kunne lade sig gøre!!??

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 13-11-12 20:56

Har du prøvet med en nulstilling af IE?

Funktioner > Internetindstillinger, fanen Avanceret, nederst knap med Nulstil...

Kommentar
Fra : Desimule

Dato : 13-11-12 22:05

Klaudi, det har jeg så lige prøvet.......virker stadig ikke!! Jeg har husket at genstarte!

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 13-11-12 22:20

Det er næsten helt sikkert java den er gal med når du får de fejl
fjern alle java versioner du har og installer så den nye java herfra: http://java.com/

Kommentar
Fra : Desimule

Dato : 14-11-12 08:44

EXTERMINATOR, det har jeg prøvet......virker ikke!

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 14-11-12 19:10

Prøv at hente denne lille fil, vælg den der passer til din pc! (den genregistrere dll filer til IE)
pak ud og kør

ie8-rereg.zip: for IE7/8 on 32bit-Windows
http://iefaq.info/attachments/133/ie8-rereg.zip

ie8-rereg.32on64.zip: for 32bit IE8 on 64bit Windows
http://iefaq.info/attachments/133/ie8-rereg.32on64.zip

ie8-rereg.64on64.zip: for 64bit IE8 on 64bit Windows
http://iefaq.info/attachments/133/ie8-rereg.64on64.zip

Kilde:
http://iefaq.info/index.php?action=artikel&cat=48&id=133&artlang=en

Kommentar
Fra : Desimule

Dato : 15-11-12 10:13

Klaudi, så er det også prøvet (selvom det så lidt "farligt" ud )..........rigtigt gættet....... det hjalp heller ikke!

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 15-11-12 12:50

Hvorfor vil du helst bruge noget som ikke virker når du kan bruge noget der virker?

I øvrigt har jeg lige prøvet dit link i Explorer http://www.sushinorregade.dk/sushi-menu-restaurant.html

Det forlanger Adobe Flash Player - har du det indstalleret?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 15-11-12 16:50

Øv øv, jeg har ellers med held brugt den første af dem!

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 24-11-12 13:27

Har du fået det til at virke!?

Kommentar
Fra : Desimule

Dato : 24-11-12 15:00

Klaudi, jeg har ikke fået det til at virke. Det virkede ikke med dine links (prøvede dem alle sammen). Jeg har prøvet at annullere seneste opdatering af IE.....det gjorde ingen forskel. Så har jeg installeret IE10.....det gør heller ingen forskel. Jeg vil gerne prøve, at fjerne IE helt, men er i tvivl om, hvordan jeg gør, da det jo ikke dukker op i ”Fjern et program”. Kan jeg bare slette mappen der indeholder IE?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 24-11-12 18:23

Citat
Kan jeg bare slette mappen der indeholder IE?

Nej det dur' ikke, det skal afinstalleres fra Tilføj/Fjern komponenter eller Tilføj/Fjern Programmer

Du skriver du har installeret IE10, hvad windows har du?

Kommentar
Fra : Desimule

Dato : 24-11-12 18:58

Men, som jeg skriver, Internet Explorer er ikke at se i "Tilføj eller fjern et program"

Jeg har Windows 7.

Kommentar
Fra : Desimule

Dato : 24-11-12 19:04

Ahaa....ser nu at det skal slås fra i "Slå Windows-funktioner til eller fra". Men så er det vel ikke fjernet? Bare slået fra ikk'?

Kommentar
Fra : Desimule

Dato : 24-11-12 19:17

Windows 7 64-bit

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 100 point
Dato : 24-11-12 19:39

Ja det bliver vist ikke helt fjernet, men troede ikke at IE 10 virkede på Win7

Når du har prøvet ie8-rereg.32on64.zip: for 32bit IE8 on 64bit Windows
http://iefaq.info/attachments/133/ie8-rereg.32on64.zip

Har du så pakket ud og højreklikket på ie8-rereg.32on64.cmd
og valgt "Kør som administrator..." og husket at lukke IE helt ned?

Og det er vel ikke 64bit udgaven af IE du forsøger at køre, for den driller nemlig ofte!

Kommentar
Fra : Desimule

Dato : 25-11-12 19:34

Citat
Har du så pakket ud og højreklikket på ie8-rereg.32on64.cmd
og valgt "Kør som administrator..." og husket at lukke IE helt ned

Jeps!

Citat
Og det er vel ikke 64bit udgaven af IE du forsøger at køre

....siger du så, som om det er en selvfølge, at det ikke dur ..........................
Jooo.......det er præcis, hvad jeg gør.

Så har jeg fundet dette: http://windows.microsoft.com/da-DK/internet-explorer/help/adobe-flash-not-working

Der står i vejledningen:
Citat
Klik ikke på hverken Internet Explorer (64-bit) eller Internet Explorer (Ingen tilføjelsesprogrammer).

Men jeg har kun de to!! Hvis jeg prøver at downloade IE 9 til W7, får jeg den fejlmeddelelse, at det ikke kan bruges til mit system!!??

Så det er dér jeg er nu.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 25-11-12 20:05

Åbn Windows Stifinder (WIN logo+E) og kig på c drevet (der hvor windows er installeret)
efter mappen c:\programmer(x86) og find så mappen Internet Explorer,
i den mappe skal der være en fil der hedder iexplore.exe, det er 32 bit versionen,
lav evt en genvej ved at højreklikke på den og vælge Send til > Skrivebord(opret genvej)

Godkendelse af svar
Fra : Desimule

Dato : 26-11-12 19:16

Nej, jeg har kun en der hedder iexplore (uden noget bagefter).

Men jeg har faktisk fået det til at virke......og endda i 64-bit versionen

Jeg fjernede seneste opdateringer (indsætter lige et link med vejledning til hvordan det gøres, hvis nogen har brug for det) og opdaterede så igen.......bingo.....nu virker det!! Jeg troede faktisk, at det var det jeg havde gjort tidligere........men ehh......

http://windows.microsoft.com/da-DK/windows7/how-do-i-install-or-uninstall-internet-explorer-9

Men tak for supporten!

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 26-11-12 20:01

Citat
Men tak for supporten!
1 *

Citat
Nej, jeg har kun en der hedder iexplore (uden noget bagefter).

Det er jo så fordi at filtype er skjult!

Kommentar
Fra : Desimule

Dato : 26-11-12 21:02

Citat
Det er jo så fordi at filtype er skjult!

Lad være med at tale til mig som om, det er logik for burhøns! Jeg bliver så

Men ja, det kan jeg så se nu. Og jeg har prøvet at bruge den........men ved du hvad.........
i 32-bit virker åbning af links ikke!

Du fortjener sør'me pointene........for din tålmodighed og fordi jeg også har lært noget!