/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Folkeskole / Spørgsmål
10  viviborgen 630
Kan du rette oversættelsen?
Fra : PeterTheisen
Vist : 821 gange
10 point
Dato : 12-11-12 16:58

I did my time and I want out, so abusive = Jeg gjorde min tid, og jeg vil ud så voldeligt
Fate, it doesn't cut, the soul is not so vibrant = Skæbnen, den skærer ikke, sjælen er ikke så livskraftig
The reckoning, the sickening = Afregningen, det kvalmende
Back at you, subversion, pseudo-sacred, pyscho virgin = Tilbage ved dig, undergravning, pseudohellig, pseudojomfru

Go tell your classes, go dig you graves = Gå hen og fortæl dine klasser, gå hen og grav dig grave
Then fill your mouth with all the money you will save = Derefter fyld din mund med alle de penge, du vil spare
Sinking in, getting smaller again = Synker ind, bliver mindre igen
Undone, it has begun, I'm not the only one = Ufærdig, det er begyndt, jeg er ikke den eneste ene

And the rain will kill us all = Og regnen vil slå os alle ihjel
If we throw ourselves against the wall = Hvis vi smider os selv imod muren
But no one else can see = Men ingen andre kan se
The preservation of the martyr in me = Bevarelsen af martyren i mig

Psychosocial, psychosocial, psychosocial = Psykosocial, psykosocial, psykosocial

Oh, there are cracks in the road we lay = Åh, der er spalter i vejen, hvor vi lå
From when the devil fell, the secrets have gone mad = Fra da Djævelen faldt, er hemmelighederne gået gale
This is nothing new but would we kill it all = Det er ikke noget nyt, men ville vi dræke det hele
Fate was all we had = Skæbne var alt, hvad vi havde

Who needs another mess, we could start over = Hvem har brug for et andet rod, vi kunne starte om igen
Just look me in the eyes and say I'm wrong = Bare kig mig i øjnene og sig, at jeg tager fejl
Now there's only emptiness but I'm missing something = Nu er der kun tomhed, men jeg mangler noget
I think we're done, I'm not the only one = Jeg tror, at vi er færdige, jeg er ikke den eneste ene

The limits of the dead! = Begrænsningen af de døde!

Fake and defenseless lie = Forfalskning og forsvarsløse lyver
(Psychosocial) = Psykosocial
I tried to tell you first = Jeg forsøgte at fortælle dig først
(Psychosocial) = Psykosocial
Your hurtful lies are giving out = Dine smertefulde løgne er ved at give ud
(Psychosocial) = Psykosocial

Can't stop the killing = Kan ikke stoppe drabet
(Psychosocial) = Psykosocial
I can't help if it's hunting season = Jeg kan ikke hjælpe, hvis det er jagttid
(Psychosocial) = Psykosocial
Is this what you want? = Er det, hvad du vil have?
(Psychosocial) = Psykosocial
I'm not the only one = Jeg er ikke den eneste ene

Accepteret svar
Fra : fun2

Modtaget 20 point
Dato : 12-11-12 17:17

abuse oversættes normalt til misbrug, ikke vold.
save kan oversættes til spare, men her er det nok nærmere, "gemme til senere".
Undone er at fortryde, at gøre det om
throw skal nok oversættes til kaster her
"the road we lay" ville jeg over sætte til "vejen vi lagde", eller "vejen vi udstak"
dræke er nok en slåfejl
"Fake and defenseless lie" ville jeg oversætte til "falske og forsvarsløse løgn"

Godkendelse af svar
Fra : PeterTheisen

Dato : 12-11-12 17:59

Tak for svaret fun2.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 12-11-12 18:52

Man kunne oversætte "The limits of the dead! " til "dødens begrænsninger"