/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Golf 2 - 1986 eldiagram
Fra : LePsycho
Vist : 406 gange
20 point
Dato : 04-06-03 09:02

Hej folkens!

Jeg har købt mig en VW Golf 2 fra '86. Jeg har lige sat en ny motor i den fra 1990, men dertil kommer der nogle problemer med ledningerne, derfor mangler jeg et skema eller nogle tegninger over lednings nettet... Jeg har søgt over alt på nettet og det er ikke til at finde, så hvis du ligger inde med det eller noget viden så vær venlig at skrive til mig.

Et af problemerne: Termostaten går helt amok inde på instrumentbrættet, den går helt i top, hvad kan det skyldes?
Jeg har testet termostaten at den virker når den får kold/varmt vand på.

Mange hilsner:
René Madsen

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 04-06-03 16:48

Haynes har lavet en bog, som normalt kan købes i DK hos reservedels forhandlere, til et par hundrede kr. Haynes bøger er lige til at bruge selvom de er på Engelsk.
http://www.haynes.co.uk/inc/viewmanual.asp?mt=1081
Læg mærke til ISBN nummeret som alle boghandlere kender. ISBN 1 85960 282 7
Dit problem kan være at den mekaniske thermostatventil slet ikke åbner, så kølevandet virkelig bliver meget varmt, og den sidder mellem motorblokken og køleren.
Emesen.

Kommentar
Fra : LePsycho

Dato : 05-06-03 00:01

Jeg fandt ud af problemet... Det var den føler som skal styre vandet. Den var defekt derfor gik indikatoren amok inde på instrumentbrættet! Så nu virker det...

René Madsen

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 05-06-03 08:57

Ok - tillykke med det.
Men jeg har "leget" med ældre biler, og det første jeg gør, er at købe en Haynes - bog, og den bruger jeg så hvis der tvivl om indstillinger og hvad vej R-dele skal sidde. Den er rigtig god.
Emesen.