/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Sony a350 Billede passer ikke!!!
Fra : theill
Vist : 382 gange
300 point
Dato : 11-11-12 21:41

Hej.

Har som skrevet et sony a350, hvor billede ikke passer.
Når jeg tager et billede, rykker den billede nedad.
Feks. Hvis jeg vil taget et billed at et af ansigt fra hårtop til hage, og får det til at fylde hele skærmen, tager billede, får jeg et billed fra panden og ned til halsen.

Nogen der har prøvet dette eller ved hvad man skal gøre???

På forhånd tak.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 11-11-12 21:55

Citat
Har som skrevet et sony a350,

Link

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 11-11-12 22:24

Du må står meget tæt på for at få den forskydning, ta et skridt eller to tilbage.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 11-11-12 22:26

Den fejl har alle kameraer undtagen spejlrefleks.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-11-12 22:33

Øh A350 er vist et spejlrefleks kamera, er det ikke? som andre allerede har foreslået, tag mere af omgivelserne med på billedet og beskær bagefter i et foto program

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 11-11-12 23:12

Det kunne i værste tilfælde være, at dit kamera har fået et stød så billedsensor ikke sidder det rigtige sted eller sidder løst. Hvis det er tilfældet, kræver det en tur på værkstedet. Men kan det betales sig, a350 er snart et ældre kamera.

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 12-11-12 09:12

Kender ikke dette Sony, men i gamle dage regnede man med noget, vi kaldte parallakseforskydning.
Løsningen er givet ovenfor