/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Andet telekom. / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 810
Fejl på BO "BeoCom 6000
Fra : gedebjerg
Vist : 928 gange
100 point
Dato : 10-11-12 12:57

Efter indgået opkald (som aldrig gik igennem) fra en mobiltelefon (I-phone) til vores fastnet telefon - En trådløs Beocom 6000 - kan der ikke ringes til eller fra denne telefon.
Ved fejlfinding meddeler display at linien er optaget. Ligner lidt som i "gamle dage", hvor der ikke var "lagt på" af den der ringede op.
Nogen med gode idéer, om hvad man kan gøre?

Accepteret svar
Fra : pifo

Modtaget 100 point
Dato : 10-11-12 14:53

Har I prøvet at genstarte base-stationen?

Ellers kig i manualen:
http://www.bbdownload.dk/pdf/telefoner/BeoCom_6000_Danish.pdf

Endelig kan det være at én af tasterne er ødelagt / trykket ned og sidder fast?

Godkendelse af svar
Fra : gedebjerg

Dato : 10-11-12 15:17

Tak for svaret pifo. Umiddelbart sidder ingen taster løs. Brugsanvisningen giver ikke umiddelbart svaret. Og vi har genstartet.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 10-11-12 15:53

prøv at tage batteriet ud og sæt det i igen

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 10-11-12 16:12

er der andre telefoner, som måske ikke sidder rigtigt i holderen? Og derfor er linien optaget?

Kommentar
Fra : gedebjerg

Dato : 10-11-12 16:46

Har haft batteriet ude uden virkning. Og der er kun den ene telefon i huset

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 10-11-12 20:40

Og du er helt sikker på, at den tast med røret på, ikke sidder skævt (altså er trykket ned i den ene side) - det problem har vi nemlig selv haft.

Kommentar
Fra : gedebjerg

Dato : 11-11-12 12:15

Har nu konstaret at det hele skyldes manglende fastnet forbindelse, da ingen af 3 andre prøvede telefoner virkede. Tekniker er nu hidkaldt. Så stor ståhej for ingenting. Og tak Pifo for alle dine input.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 11-11-12 14:10

ha ha - godt, at du fandt fejlen

Minder mig om den dag min mor ledte efter sine briller - hun havde sat dem op i håret, men hele familien blev sat i gang for at lede. Vi så ikke skoven for bare træer....