/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Old Browser
Fra : svendgiversen
Vist : 534 gange
100 point
Dato : 10-11-12 12:36

På min fast net pc har jeg windows XP men også gmail, og nu skriver google
at min browser er forældet og jeg bør opdatere til google chrome?

Er det nu klogt, vil det ikke være lettere at opdatere til en ny windows version??

Hvilken og hvordan gør jeg???

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-11-12 13:08

Selvfølgelig skal du bruge den nyeste og dermed sikreste browser, prøv at klikke på hjælp i menuen, der er sikkert en mulighed for at tjekke for opdateringer, det er der i Firefox.
Om du vil opgradere din XP det er op til dig men det er billigt her inden nytår 229 kr.
http://www.kandu.dk/tip22153.aspx
Jeg synes godt om Windows 8 men du skal stadig sørge for at din browser er opdateret, også på Windows 8 Internet Explorer 10 opdateres automatisk, det samme gør Firefox.
Husk at sikkerheds kopiere alle dine filer og hvad du ellers gerne vil beholde, der gemmes en Windows old i installationen men den indeholder ingen personlige filer

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 10-11-12 13:08

Ignorer det.
Får samme besked hver gang jeg jeg læser mail, og de (Google) kommer ikke udenom IE
der er sikkert flere brugere af IE end så mange andre browsere

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 10-11-12 13:57

To modsatte beskeder, hvad skal jeg så tro...

ovn , jeg er helt tilfreds med xp, den dækker mine behov,
men er det ikke explorer herfra, der er forældet?

og mig-selv, jeg vil gerne ignorere, foreløbig, men hvad er IE??

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-11-12 14:18

Citat
det ikke explorer herfra, der er forældet?
nej Internet Explorer eller IE bliver opdateret gennem Windows update.
Det er derfor at jeg foreslår at du klikker på Hjælp i Crome browseren og ser om der ikke er en mulighed for at tjekke for opdatering, jeg bruger ikke Chome og ved derfor ikke om der er den mulighed, men andre programmer kan ofte opdateres på den måde.
Eller du kan også hente et gratis program som holder øje med om softwaren på din computer er opdateret og opdaterer hvis der er kommet en nyere version.
Heimdal installerer selv opdateringer:
https://www.heimdalagent.com/da/home
Filehippo har også et program som automatisk holder øje med programmerne for dig:
http://www.filehippo.com/updatechecker/

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 10-11-12 14:39

Citat
nej Internet Explorer eller IE bliver opdateret gennem Windows update.

o.v.n., det er løwn i din spættede hals! IE er ALDRIG blevet opdateret via WU...

Svend, glem alt om Chrome og hent http://windows.microsoft.com/da-DK/internet-explorer/download-ie

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-11-12 14:50

Citat
nternet Explorer er en webbrowser, der leveres sammen med Windows, så opdateringer til den medtages, når du installerer Windows-opdateringer
Sørg lige for at det passer inden du beskylder mig for at lyve
citatet er herfra:
http://windows.microsoft.com/da-DK/windows-vista/Update-Internet-Explorer

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 10-11-12 15:07

Internet Explorer(IE) i XP bliver ikke opdateret mere, seneste/sidste version til XP er 8,
jeg får os den "google" besked, ignorer den, som mig-selv skriver, eller brug Chrome/Firefox

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 10-11-12 16:40

Jeg klikkede som anbefalet og fik dette:

Hvilken nettleser bruker jeg?
Du bruker for øyeblikket
IE 8

Prøv en ny nettleser
Firefox, Opera, Safari eller Chrome

Kan jeg ikke bare blive ved IE 8

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 10-11-12 16:41

Citat
Kan jeg ikke bare blive ved IE 8

Jowda

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 100 point
Dato : 10-11-12 16:53

Bruger selv IE8, og den såkaldte reklame de viser på siden er vist mere for at lukke Microsoft ude i kulden. Har prøvet IE9 + 10 og det er det værste gang møj - men smag og behag,
men hos mig står den altså på IE8 og engang imellem Crome, men det er kun fordi at visse sider slet ikke gider at lave en hjemmeside der fungerer ordentlig.
Og behold bare dit styresystem, det bliver stadig opdateret, men er på vej ud.

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 10-11-12 16:57

Tak for svaret mig-selv.