/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
Elgulvarme ovenpå gamle fliser
Fra : Superduck11
Vist : 290 gange
20 point
Dato : 10-11-12 11:17

Hej

Jeg skal til at renovere vores badeværelse på første sal. De gamle fliser ligger fint og jeg vil gerne lægge nye fliser ovenpå de gamle med el gulvvarme nedenunder de nye fliser. Jeg har ca 30 mm at gøre med i højden ialt (så er jeg oppe i en højde hvor der fortsat er 10 mm luft så døren kan åbnes og lukkes), så forestiller mig at lægge et 10-12 mm spartellag ud ovenpå varmekablerne og derefter lim og nye fliser.

Lyder det som en fornuftig løsning og hvordan ville i ellers gribe det an? Skal fliserne primes med noget eller er det nok at gøre dem rene før der hældes spartelmasse på? Er der nogle produkter i vil anbefale ?

Bedste hilsner Lars

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 10-11-12 12:10

Jeg vil helt afgjort bruge en støvbinder inden måske over 2 gange

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 10-11-12 18:41

Jo flæserne skal afkalkes, og binder på ellers lyder det fint husk at føleren helst skal ligge i midten mellem varmekabelet samt gerne ca 1 m ud i gulvet. Samt en vådrumsmembran

Er der ikke et gulv afløb som skal laves om og defor skal du vel have nogle af fliserne op ?

Kommentar
Fra : jensviggo