/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Hvad gør man med hul i hækken?
Fra : mostmighty
Vist : 581 gange
20 point
Dato : 09-11-12 18:42

Nu hvor bøgehækken smider sine blade pga efterår og storm, så kan jeg se, at vores hæk har huller rundt omkring, så man kan se direkte ind igennem.

Er det muligt bare at købe nye store bøgehække-planter og plante direkte ind i samme linje om de eksisterende for at dække hullere? Eller hvad bør man gøre?

Kommentar
Fra : kenwood

Dato : 09-11-12 19:07

jeg havde samme problem,jeg gik i silvan og købte nogle 10mm spånplader og slog dem for hullerne,så nu regner jeg med at jeg får en fin og hel hæk til foråret

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-11-12 19:33

Planter du som udfyldning, så gør lidt plads opefter så den kan vokse.
En rigtig planteskole kan fortælle hvornår du skal plante bøgehæk.
Det er vist snart.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 09-11-12 19:52

Bøgen smider ikke badene om efteråret så længe den er lille. Problemet må være at du lader den gro for højt.
Bøgegrene kan føres langt sidelæns og lukke huller.

Accepteret svar
Fra : pifo

Modtaget 20 point
Dato : 10-11-12 09:44

Læs her:

http://www.plantetorvet.dk/raad/2011/02/manual-til-succesrig-etablering-og-pleje-af-bgehk/

Der er gode råd til, hvordan og hvornår du skal plante.

Godkendelse af svar
Fra : mostmighty

Dato : 13-11-12 18:10

Tak for svaret pifo.