/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Kontanthjælp til ældre mennesker.
Fra : jøjø
Vist : 897 gange
200 point
Dato : 07-11-12 19:06

Er det sandt, at en person, der lever af kontanthjælp, får nedsat sin ydelse, når han/hun fylder
60 år?
- og i så fald, hvad er begrundelsen for det?

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 210 point
Dato : 07-11-12 19:29

Der er kun forskel i beløbet når du er over eller under 25 år.

Beløbet ændres når du bliver folkepensionist

http://bm.dk/da/Beskaeftigelsesomraadet/Ydelser/Kontanthjaelp/Hvor%20meget%20kan%20man%20faa%20i%20kontanthjaelp.aspx

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-11-12 19:50

Citat
Er det sandt, at en person, der lever af kontanthjælp, får nedsat sin ydelse, når han/hun fylder
60 år?

NEJ

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-11-12 09:33

Der kan være mange årsager til at kontanthjælpen ændres, men det er ikke afhængigt af alder, udover den nævnte 25 års regel. Ændringer op/ned i ydelse afhænger jo bl.a. også af ægtefællens/samlevers indtægtsforhold. Ændres disse forhold, så justeres hjælpen ligeledes.

Læs: https://www.borger.dk/Sider/Kontanthjaelp.aspx

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : jøjø

Dato : 10-12-12 20:23

Tak for svaret Nordsted1.