/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
PKM køle/fryseskab i DK
Fra : wacher
Vist : 575 gange
500 point
Dato : 06-11-12 23:06

Er der nogen der ved hvor man kan købe et PKM køle/fryseskab i DK eller på anden måde skaffe sådan et.

Sagen er at jeg har et gammelt køle/fryseskab der er 20 år gammel og energi klasse B (Zanusssi 18//7). Det er et fritstående køleskab og mit køkken er sådan indrettet at det står på en hylde og det nye køle/fryseskab skal stå samme steds. Det game køle/fryskeskab er 140 cm højt hvorfor det nye også skal være det samme. Fryseren skal være i bunden. Efter at have afsøgt markedet her / der har jeg fundet ud af at et PKM KG151-2 ville passe perfekt. Det findes også i en ældre version 151-1. Det har samme dimensioner. Sådan et ville jeg gerne have fat i. Det synes kun at blivre solgt i Tyskland. Jeg har prøvet at købe der her og der i Tyskland...men de vil ikke sende det til Danmark. Der synes ikke at være andre køle/fryseskabe der er 140 cm høje med fryseren i bunden eller tager jeg fejl? Mit sidste forgæves forsøg på at bestille sådan et var på Amazon.de. Her har de et til salg. De vil ikke levere til Danmark. Fandt så ud af at de har en ordning hvor man kan få leveret til en pakkeshop og jeg fandt så en pakkeshop nær grænsen og så tænkte jeg at få det leveret til en pakkeshop nær grænsen og så selv køre ned og hente det...men nej. Sådan et stor ting vil de ikke sende til en pakkeshop.

Nu er jeg ved at løbe tør for ideer hvo'n jeg får fat i sådan et og tænkte at der måske nogle der kan hjælpe?

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 07-11-12 06:21

Hvad hedder den model ,mærke du har fundet i Tyskland?

Kommentar
Fra : wacher

Dato : 07-11-12 08:05

PKM KG151-2

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-11-12 10:16

PKM er IKKE et "mærke"....

Det et et tysk "brand" der lever af billigimport fra Kina....

Derfor finder du det heller ikke i DK...

Din eneste mulighed er nok SELV at hente det i Tyskland....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-11-12 10:19

Du kan jo prøve at henvende dig direkte til importøren:

PKM Peter Koch e.K
Service und Kundendienst
Neuer Wall 2
47441 Moers

Accepteret svar
Fra : alka

Modtaget 500 point
Dato : 07-11-12 10:52

Her er et A++ med fryser i bunden og 140 cm højt!

http://www.redcoon.dk/B346552-Bosch-KIF25A61_Køleskabe?refId=kelkoodk#databox

Kommentar
Fra : wacher

Dato : 07-11-12 19:24

Alka: Der var er godt bud på et køleskab. Grunden til at jeg ikke selv har fundet det er at det ikke er fritstående. Det er et indbygningskøleskab. Jeg har søgt efter efter et fritstående, idet det er det gamle køleskab. Jeg har en formodning om at det skal have lidt luft forneden og luft foroven.

Anyways så er det et noget dyrt køleskab i forhold til det andet jeg har fundet.

Iøvrigt synes jeg at have fundet en løsning på mit problem. Jeg kan ikke bare hente det i Tyskland da de ikke sælger de ret mange steder så bare at køre ned og hente det er ikke en løsning. Jeg skal være sikker på at det er der i den anden ende.

Jeg skrev til Amazons pakke shop i Burg auf Fehmern og spurgte om de kunne hjælpe. De har skrevet tilbage at de gerne vil hjælpe mod et gebyr på EUR 15 så nu har jeg bestilt det på Amazon.de og tastet pakkeshoppens adresse ind som leveringsadresse og så skulle det gerne blive leveret fredag den 16 og så henter jeg det den 17....

Godkendelse af svar
Fra : wacher

Dato : 07-11-12 19:25

Tak for svaret alka.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 07-11-12 22:24

Selv tak wacher.
Når et skab er indbygget, og forudsat, at skabet har kondensator (støvsamleren) bag på skabet, skal der blot være 50 mm under skabet og 100 mm over skabet, for at skabe den nødvendige luftcirkulation, rundt om skabet.
Visse skabe/frysere, kan have kondensator indbygget i svøbet (skabs- og bagsiden), som så kræver ventilation hele vejen rund om skabet/fryseren.