/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Internet radio - data forbrug?
Fra : o.v.n.
Vist : 643 gange
100 point
Dato : 04-11-12 17:11

Hej jeg bruger også min smartphone til at lytte til radio, jeg bruger den indbyggede FM radio men flere radio stationer skriver om en app man kan hente og afspille radio over internet forbindelsen, jeg har et abonnement på 3 GB om måneden og er lidt betænkelig ved om en internet radio vil suge helt vildt med data, er her nogen som ved noget om data forbrug ved radio streaming?

Kommentar
Fra : transor

Dato : 04-11-12 17:26

Hvis den eneste internetforbindelse du har er via mobilen og begrænset til 3 GB skal du nok holde lidtigen med diverse streamingstjenester . Hertil hører internetradio.

His du også har en anden internetforbindelse, adsl eller lignende net, uden begrænsning kan du bruge det. Du skal bare have en router eller løst adgangspunkt med WIFI. Det er det som folk nogen gange kalder trådløs router. Så sætter du bare din smartfone til HIFI og kan lytte streaming hradio og andet inernet hjemme så meget du lyster uden at tære på de 3 GB,

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-11-12 17:44

Jeg kan ikke koble på WI-FI på jobbet og det er der jeg bruger radioen, der er ikke ret mange FM stationer som går ordentlig igennem og derfor spørger jeg om nogen hvad en radio streaming bruger?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-11-12 17:45

Citat
derfor spørger jeg om nogen hvad en radio streaming bruger?
derfor spørger jeg om nogen VED hvad en radio streaming bruger?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-11-12 17:56

Måske du kan bruge denne tråd

http://www.dailyrush.dk/boards/1460/topics/86425/

Accepteret svar
Fra : Kortoververden

Modtaget 100 point
Dato : 04-11-12 18:53

SLå nu lige koldt vand i blodet, der bliver brugt væsentligt mindre data end de fleste mennesker tror.

Eksempel

Jeg har siden 28. september og til dato har jeg med stort forbrug, både af film via Netflix, email og internet, samt afsendelse af filer via mail brugt IALT 486 mb

3 GB om måneden er rigeligt også til radio hvor dataforbruget er ret lavt, men du kan på din telefon se hvor stort forbruget er i en periode, så nulstil tælleren, download app og se hvor meget den bruger

Kommentar
Fra : andre123

Dato : 04-11-12 18:57

Du kan installere 3G Watchdog fra Google Play så kan du selv følge med i forbruget

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-11-12 19:07

Tak for forslag jeg skriver igen sidst på aftenen når jeg har set nærmere på forslagene

Kommentar
Fra : transor

Dato : 04-11-12 19:07

Det er ikke sikker at det er nødvendigt med den watchdog. De smarte smartphoner har eb indbygget måler. Man kan også hos mange telselsakaber følge med i forbruget.

Godkendelse af svar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-11-12 00:16

Tak for svaret Kortoververden. jeg prøver og så vil jeg holde øje med forbruget, det værste bliver batteri tiden nu, jeg gætter på ladning hver anden dag hvis jeg har WI-FI slået til hele tiden

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-11-12 00:44

Nu vrøvler jeg jeg kan jo netop ikke bruge WI-FI på jobbet, kun data fra mit eget abonnement eller FM radio