/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
Lopper
Fra : sigfrid
Vist : 946 gange
400 point
Dato : 04-11-12 14:55

Hej kanduer.
Nogen der har erfaring med insprøjning mod lopper,skulle kunne vare et 1/2 år og hvad det koster.
Venligst Sigfrid.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 04-11-12 15:15

Spørg hellere lægen...

Kommentar
Fra : malmin

Dato : 04-11-12 16:52

Jeg har ingen erfaring med indsprøjtning mod lopper. Men jeg har meget god erfaring med loppemidlet Advantage.

Jeg har prøvet alle - tror jeg - loppemidler der er på markedet, og det eneste der 100% fjerner lopperne fra mine inde katte er Advantage. Adventage holder ca en måned, så hvorfor give kattene noget der er i kroppen på dyrene i et halvt år! Lopper er mest aktive fra maj/juni og to-tre måneder frem.

Jeg har ofte oplevet at mine ude katte (der også kommer ind og giver inde kattene lopper) er blevet dryppet med Advantage, og så er der gået flere måneder før de skal dryppes igen.

Min dyrlæge siger at der er færre lopper nu, end for 10 år siden, fordi mange har bekæmptet lopper på deres husdyr, og det er ham der har sagt at jeg kun skal give loppemiddel til mine katte når jeg ser der er lopper, for loppemiddel er jo gift man påføre sine dyr!

Kommentar
Fra : sigfrid

Dato : 04-11-12 17:13

Hej malmin.
Jeg har også forhørt mig herinde om advantage og ved hvor jeg kan købe det.sidste gang brugte jeg frontline pippetter,men jeg tror katten har fået allergi mod det.Men det går lige et stykke tid inden det gamle er ude af kroppen så man kan prøve noget nyt.Den har heldigvis ingen lopper nu så det går et stykke tid forhåbentligt inden jeg skal prøve noget andet.Men det var også for at spørge om nogen havde erfaring med sprøjter.
Venligst Sigfrid.

Kommentar
Fra : malmin

Dato : 04-11-12 19:13

Mine katte, både forhenværende og nuværende, har aldrig kunne tåle Frontline.

Jeg håber at der er nogen der kan fortælle dig om sprøjte metoden.

Hilsen malmin

Kommentar
Fra : Carlam

Dato : 04-11-12 22:39

Jeg har tre katte som er ude-katte, de får disse frontline pippetter, og det har jeg aldrig oplevet nogen problemer med.
Jeg mener at de er en udemærket løsning

Kommentar
Fra : sigfrid

Dato : 05-11-12 09:55

Det er klart best med fronline pipetter fordi den udrydder de levende lopper og forebygger mod æg.
Men katten skal jo også kunne tåle det, efter det jeg har forstået udrydder advantage kun levende kravl, men selgfølgelig også fint nok.Men vil stadig væk gerne høre om spøjtemetoden.
Venligst Sigfrid.

Kommentar
Fra : sigfrid

Dato : 05-11-12 17:22

Hej igen jeg bliver sku ved med at spørge,man kalder det vist spørge Jørgen.Noge gode måder at få medecin piller i katte uden vold?
Venligst Sigfrid.

Accepteret svar
Fra : Troldepige

Modtaget 400 point
Dato : 05-11-12 21:15

Citat
Noge gode måder at få medecin piller i katte uden vold?

Min x har fortalt, at når den kat han havde som barn skulle have piller, så kom de pillen i en klat mayonnaise, så slugte katten den øjeblikkeligt.

De gange jeg har skullet give min hund piller har jeg knust dem og kommet dem i lidt skinkeost.

Jeg kan forestille mig, at man kan være nødt til, at prøve sig frem for at finde det, der virker på det enkelte dyr.

Godkendelse af svar
Fra : sigfrid

Dato : 06-11-12 15:55

Tak for svaret Troldepige.
Nu har jeg forhørt mig ved dyrelægen med sprøjter,det koster cirka 500 og holder et 1/2år sådet er ikke dyrere en frontline og advantage og han fremhæver ikke den ene frem for den anden.Min kat havde ikke allergi mod frontline så det bliver nok den jeg bruger.Den havde nogen sår på kroppen som den biver ved at kradse hul på,så jeg fik nogen piller som jeg skal give den.
Den kan ikke lide ost så jeg kunne ikke bruge skinkeost,men brugte torskerovns kugler og det gik fint,så nu ved jeg det.Derfor point til troldepigen,jeg fik jo ikke nogen rigtige svar på det med sprøjterne. Venlige Hilsner Sigfrid.

Kommentar
Fra : malmin

Dato : 06-11-12 16:29

Citat
Det er klart best med fronline pipetter fordi den udrydder de levende lopper og forebygger mod æg.

Hvordan kan frontline pipetter forebygge mod æg? Det er da kun hvis man sprøjter kattens omgivelser med et Frontline produkt der specielt er lavet til at spraye hjemmet med - det kan "måske" - dræbe æggene

Nå, ja - selvfølgelig forebygger Frontline pipetter mod æg, da den dræber loppen, så den ikke kan formerer sig men så forebygger Advantage også mod æg

Endnu et foreslag til at komme pillerne i - smør! Det elsker de fleste katte.

Hilsen malmin

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 06-11-12 20:10

Citat
Min kat havde ikke allergi mod frontline så det bliver nok den jeg bruger

Uanset hvilket giftigt middel du bruger på dit husdyr mod lopper, så bør du være opmærksom på dit dyrs reaktion.

Jeg havde gennem længere tid brugt Bayvantic til min hund, mod lopper, tilsyneladende uden problemer, men så en dag hvor jeg havde givet ham det opførte han sig anderledes.
Han var urolig hele aftenen, lå ikke det samme sted ret længe, hvor han ellers plejer at "gå i seng" når han har været ude på den sidste tur og der ikke sker mere. Men han faldt da til ro igen inden jeg gik i seng.
Og næste gang det var tid til Bayvantic havde jeg glemt alt om hans reaktion sidste gang, med det resultat, at han blev møghamrende syg og måtte til dyrlæge.

Derefter fik han Practic, som fås på recept, det gik fint et stykke tid, men så blev han også syg af det, men dog ikke så syg som af BayVantic.

Kommentar
Fra : sigfrid

Dato : 07-11-12 09:20

Jeg glemte helt at dyrelægen også fortalte om loppehalsbånd til både hund og kat på recept,men ved ikke rigtigt hvordan det fungere og vor længe.
Sigfrid.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 07-11-12 21:22

For år tilbage var det jo ganske almindeligt, at bruge loppehalsbånd til hunde og katte.
Da jeg arbejdede i dyrehandel midt i firserne solgte vi mange af dem, og hvis jeg ikke husker helt forkert virkede de i 3 måneder.

Dengang kunne man også købe 2 forskellige slags loppe-spray, den ene virkede mod de levende lopper, den anden (prelop) virkede mod æggene og gjorde så de aldrig kunne klækkes.

Jeg savner prelop'en, for hvis man sprayede sit hjem med den en gang om måneden, så loppe-æggene ikke kunne blive til noget, så fik man aldrig de der helt voldsomme loppe-angreb.

Kommentar
Fra : sigfrid

Dato : 08-11-12 09:34

Hej Troldepige.
Dengang kunne man jo købe dem allesteder,men tror du det er de samme siden man nu kun kan få dem på recept?
Sigfrid.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 08-11-12 11:11

Citat
Hej Troldepige.
Dengang kunne man jo købe dem allesteder,men tror du det er de samme siden man nu kun kan få dem på recept?
Sigfrid.

Jeg ved det ikke, men jeg tror det.
Jeg tror det handler om, at man vil begrænse brugen af de giftige stoffer, som er i halsbåndene.

De loppespray som jeg beskrev tidligere kan man ikke længere købe i DK, og det er fordi noget af indholdet i dem er blevet forbudt her i DK.

Kommentar
Fra : sigfrid

Dato : 08-11-12 11:44

o.K TAK FOR DET TROLDEPIGE.
Venligst. Sigfrid.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 08-11-12 11:54

Velbekomme.