/ Forside/ Interesser / Hus og have / Murerarbejde / Spørgsmål
10  janik 840
Revne i væg
Fra : topwipo
Vist : 249 gange
40 point
Dato : 04-11-12 13:53

Jeg har fået fjernvarme og har derfor fjernet en 1200 l. olietank som stod i en aflukket garage. Der hvor tanken stod er der opstået en revne, vandret ca. 2 m. og lodret ca. 1.5. m. på 3-5 mm., som også er på den anden side af vægge (fyrrum). Grunden er højst sandsynligt presset fra de mange gange tanken er blevt fyldt med 1200 kg. olie. Hvordan udbedrer jeg bedst en sådan revne ? Muren er grovpudset.
Vil også gerne høre, om huset på sigt har lidt nogen skade, ved at denne revne er opstået.

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 04-11-12 16:19

vandskur væggene både ind-og udvendig 1:8/1:9, og få det nu fixet

Kommentar
Fra : topwipo

Dato : 04-11-12 19:10

Hej Jensviggo

Muren med revnen er indendørs på begge sider, og den vandskuret i forvejen (tyndt lag) og malet. Men hvad skal jeg komme i revnen?
Er det ikke nok at fylde revnen og male væggen - Det er et kæmpearbejde at vandskure begge vægge.

MVh Topwipo

Kommentar
Fra : ove112

Dato : 04-11-12 22:28

kras fugerne ud så du kan se igennem børst dem med vand så de er rene fyld så fugerne ud med mørtel med lidt cement i når du er færdig kost over med en blød kost

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 05-11-12 03:18

ja det er rigtig som ove112 skriver, lav en dyb bred rille, så overfladen bliver større, 1-2 cm på hver side, og fyld så op med blandingen, gør det over 2-3 gange, så det kan tørre op fra bunden, inden du færdiggør med vandskuringen over revnen, færdigblanding kan forøvrigt købes i Jem og Fix