/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
fejlmelding
Fra : sonjor
Vist : 603 gange
200 point
Dato : 04-11-12 13:52

Hej
Jeg har opgraderet til Win 8, og jeg bruger Gmail. Jeg får en fejlmelding:

Error
Username and password do not match. You provided (min mailadresse).Please enter your full email address (including@domain.com).

Når jeg så trykker OK forsvinder fejlmeldingen. Jeg aner ikke hvor denne fejl hører til, eller hvor jeg skal skrive adressen ind ???

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 04-11-12 14:56

Min kører fint, jeg skulle bare logge ind med brugernavn på Google siden
jeg skulle ikke bruge en mail adresse, men kontonavn

Kommentar
Fra : sonjor

Dato : 04-11-12 15:00

Det gjorde jeg også, derfor fatter jeg ikke, hvorfor det kommer. Hvis jeg bare ignorerer fejlmeldingen, kører alt også fint nok, men fejlen irriterer mig bare, når den kommer så tit. Den står på skrivebordet, når jeg skifter til det fra startsiden. Hvis jeg ignorerer, kommer den af og til igen, ikke hver gang jeg skifter fra startside til skrivebord - øv

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 04-11-12 15:03

Har du prøvet at starte op fra proceslinien, nede ved uret, det gjorde jeg.
Log ud din mail og log ind igen.

Kommentar
Fra : sonjor

Dato : 04-11-12 15:15

@mig-selv
Den forstod jeg ikke rigtigt, starte op på proceslinien ? min mail ligger ikke ved uret.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 04-11-12 15:23

Det gør den på min, klik på den lille trekants pilhttp://www.gratisimage.dk/image-63BA_509679E3.jpg

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 04-11-12 15:24

Det kan være at du først skal slette G Notifyer og installere den igen, før den kommer ind på listen

Kommentar
Fra : sonjor

Dato : 04-11-12 15:26

Det gør den ikke her, men bruger du så ikke Live.mail ? jeg bruger gmail.?

Kommentar
Fra : sonjor

Dato : 04-11-12 15:27

Nåh notifier - det prøver jeg

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 04-11-12 15:47

Jeg bruger denne
http://toolbar.google.com/gmail-helper/notifier_windows.html
kontonavn og password

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 04-11-12 15:54

Måske kan du rette på det her:
Højreklik på skrivebord - personlige indstillinger - startside for kontrolpanel
netværk =
http://www.gratisimage.dk/image-03F5_509680C0.jpg

Kommentar
Fra : sonjor

Dato : 04-11-12 16:23

Jeg synes ikke, jeg kan ændre noget der. Jeg ved jo heller ikke om det er Gmail - Gmail notifier eller Windows, der henvises til med den fejl. Jeg synes alt ser rigtigt ud, men det er der åbenbart ikke.
I boksen med fejlmeddelelsen står der heller ikke, hvor jeg skal ændre, boksen slukker bare, når jeg vælger "OK".

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 04-11-12 16:38

Prøv at ryd op på din pc, måske det kan hjælpe, ellers har jeg ikke mere at byde på.
Måske er du logget på et andet sted/ pc, som blokkerer?
Citat
boksen slukker bare, når jeg vælger "OK".

Måske i fejlsikret tilstand F8 mener jeg det er, når du starter din pc op

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-11-12 19:03

Tag en sikkerheds kopi af dine personlige filer, billeder, dokumenter og den slags, log så ud og log på administrator kontoen, slet den fejl befængte konto og opret en ny med de rigtige indstillinger

Kommentar
Fra : sonjor

Dato : 04-11-12 19:11

@o.v.n.
Alt kørte helt perfekt i Win7, da jeg lave kopien i Paragon Backup & Recovery, så jeg er ikke meget for
at slette alt. Jeg har filer, dokumenter og billeder både i Dropbox og også på andre drev end "C".
Citat
log så ud og log på administrator kontoen, slet den fejl befængte konto og opret en ny med de rigtige indstillinger
, hvordan ?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-11-12 03:06

Citat
hvordan ?
jeg formoder at det er en bruger konto og ikke administrator kontoen som du har problemer med? Ellers opret en brugerkonto med begrænsede rettigheder hurtigs mulig.
Slette en bruger konto: Når du er på forsiden med alle apps så er dit brugerbillede oppe i højre hjørne på skærmen, klik på billedet og klik på Log ud, så kommer du til den startskærm som er når du har startet computeren og klikker en gang et tilfældigt sted, så kommer log ind skærmen frem og nu er både din bruger konto og administrator kontoen synlig, klik på administrator kontoen og log ind med dit administrator kodeord, sæt musemarkøren op i højre hjørne når du er logget ind og klik på Søg, skriv: Kontrolpanel der er en apps som hedder Kontrolpanel og den klikker du på, og så klikker du igen på Bruger konti og familie sikkerhed, klik Bruger konti og klik på Administrer en anden konto og klikker på den konto du vil ændre/slette, nu har du mulighed for at slette kontoen (husk ikke at slette en konto før du har backup af filerne som er under den konto) tilbage på siden: Vælg den bruger du vil ændre, kan du klikke på Tilføj en ny bruger, denne nye bruger oprettes med din e-mail adresse som navn og bliver vist når du starter computeren sammen med eventuelle andre bruger konti som hver især har deres navn som den e-mail adresse som blev brug ved oprettelsen, du logger ind på din bruger konto med kodeordet til din e-mail konto, nu skulle det gerne funke hos dig, jeg fik flere forskellige fejl før jeg oprettede min bruger konto men nu kører det bare derudad
Administrator kontoen bør kun bruges til at administrere på computeren, når du er administrator kan du ændre på mange ting som har indflydelse på computerens opførsel, det kan en eventuel virus også gøre, men med en bruger konto kan du næsten intet ændre uden at bruge administrator kodeordet en ny mappe og andre småting kan du, men ikke installere noget som helst uden administrator kodeord

Kommentar
Fra : sonjor

Dato : 05-11-12 09:01

@o.v.n.
Tak for en meget fin forklaring, som desværre først er kommet kl. 3 i nat. Da havde jeg forlængst formateret og lavet en ren win8 installation ud fra DVD'en, så gik jeg i seng og er nu til morgen begyndt at installere programmerne igen.
Nu håber jeg ikke, at jeg får mere bøvl.
Jeg har kun en administrator-konto og har aldrig haft andet.
Som jeg læser det du skriver, bør jeg har installere de programmer, jeg ønsker, og så skal jeg lave en ny brugerkonto, ikke ?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-11-12 10:53

Citat
bør jeg har installere de programmer, jeg ønsker, og så skal jeg lave en ny brugerkonto, ikke ?
jo det er min anbefaling men du kan jo gøre hvad du har det bedst med, du kan også installere programmer med mere fra bruger kontoen, du vil så hver gang skulle give tilladelse til at installere ved at skrive dit administrator kodeord