/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Forskellem mellem HDD og SSD??
Fra : BerndJ
Vist : 439 gange
100 point
Dato : 04-11-12 13:07

Hvad er forskellen mellem harddisktyperne HDD og SSD? Hvordan vil jeg opleve forskellen (HVIS det overhoved kan "ses")?? OG: retfærdiggør forskellen mellem HDD og SSD en prisforskel på 1.200 kr. ved anskaffelse af pc??
På forhånd tak for hjælpen?

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 110 point
Dato : 04-11-12 13:10

HDD er mekanisk og SSD elektronisk, altså ingen bevægelige dele, og som regel meget hurtigere end en HDD

Så hvis man vil øge hastigheden er det en god investering!

Godkendelse af svar
Fra : BerndJ

Dato : 04-11-12 14:36

Tak for svaret Klaudi.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 04-11-12 14:50

Du får ikke større hastighed (mærkbar), hvis du har en almindelig sata3 disk og køber en sata2 ssd
samt det er ikke alle alle ssd diske der lever op til forventningerne.
Har selv prøvet at købe en relativ billig ssd, der viste sig at være langsommere end den mekaniske, samt dit bundkort skal understøtte Sata3.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 04-11-12 14:59

Citat
bundkort skal understøtte Sata3
.
Hvis du skal have gavn af hastigheden, ellers kan du sagtens smide en sata 3
den virker uden problemer.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 04-11-12 15:07

velbekomme