/ Forside/ Teknologi / Hardware / Mac / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 750
Vil ikke forbinde
Fra : fie4041
Vist : 345 gange
300 point
Dato : 04-11-12 12:18

hej derude. Min mac book pro har ikke noget imod at danne par via bluetooth men vil ikke forbinde til enhederne bagefter. Den er blevet resettet da den havde en korrupt harddisk.
Gør jeg noget galt, jeg ved det ikke men har da haft forbindelse til flere mobile enheder inden den blev resettet

Kommentar
Fra : kipros

Dato : 04-11-12 13:41

Hej Fie
Det er svært at sige ud fra det oplyste.
Har du Bluetooth-symbolet i din menulinje?
Hvad står der i givet fald i menuen? Er der fx listet nogen enheder?
Prøv at åbne Bluetooth i Systemindstillinger og skriv hvad der vises her.
Med venlig hilsen
Jens Rasmussen

Kommentar
Fra : fie4041

Dato : 06-11-12 00:47

Bluetooth symbolet er vist i øverste menulinie. mac kan "se" min mus og denne er mærket grøn, men både ipad og iphone er røde og der står ikke tilsluttet. der er dog dannet par med kode fra begge.
I systemindstillinger står at mac er til og synlig, samt der er flueben i alt under avanceret og printerdeling og bluetooth deling under deling

Kommentar
Fra : kipros

Dato : 06-11-12 08:53

OK. Så musen (trådløs) virker. Der er altså intet fundamentalt galt med Bluetooth. Hvad er det, du ønsker at opnå med Bluetooth-forbindelsen til iPad og iPhone?
Hos mig står min iPhone som 'Ikke tilsluttet' under Systemindstillinger - Bluetooth. Når jeg er ude og vil bruge telefonens internetforbindelse, går jeg i Bluetooth-menuen, vælger undermenuen for min iPhone (dens navn) og vælger det eneste menupunkt: 'Opret forbindelse til netværk'. Er det det, du ikke kan?
Apple understøtter ikke ret mange Bluetooth-profiler, så at sende billeder m.v. fra iPad mener jeg ikke du kan, uden videre.

Kommentar
Fra : fie4041

Dato : 06-11-12 21:17

Iphone virker ok og indstillnger er som du skriver. Jeg overføre mande lydbøger også til min søns bærbar, ej mac, og nu kan vi heller ikke forbinde til den efter pardannelsen. Icloud tager laaaaaang tid her så ville være skønt at BT virker igen.

Annuller spørgsmålet
Fra : fie4041

Dato : 19-11-12 15:50

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål