/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows live mail, slette alt indhold i
Fra : EiHaBr
Vist : 581 gange
100 point
Dato : 03-11-12 23:37

Jeg bruger windows live mail.
Mit spørgsmål er, - kan man ikke slette alt indhold i en mappe, som man kan med f.eks. slettet post.
Det er således, at jeg har oprettet en række mapper som jeg bruger til tilhørende post, f.eks. en til klubben, en til modtagne familie mails, osv.

Det var jo meget nemmere, hvis man kan tømme, lige som man kan med slettet post, f.eks. hvert år eller andet periode.
Jeg kan slette en mappe med alt indhold, og lave en ny mappe, men det er jo ikke særlig logisk.

Mvh Eigil.

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 04-11-12 00:09

Du er ikke alene om det problem. Jeg har forsøgt alt, men har givet op. Ser frem til om der er en der kan komme med en løsning. I tidligere versioner var der ingen problemer med ovenstående desangående.

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 04-11-12 00:26

Nå det var da rart at høre, så er det ikke mig der er blind, super.

Jeg har tænkt på at slette en mappe, for derefter at oprette en ny med samme navn, men det lyder da dumt og besværlig.

Man kan sikkert også få sin post til at lande i mappen slettet post, så er det jo nemt at fjerne, men det kan jo heller ikke være meningen.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-11-12 01:47

Kan du ikke markere alt indhold i en mappe (Ctrl+A) og så trykke på Delete tasten? Så ryger alt indholdet over i mappen Slettet post som du så tømmer, programmet kan vist også indstilles så mail slettes uden at komme i mappen Slettet post

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 04-11-12 02:38

Jeg kan slette en mappe og så oprette en ny med samme navn, men det burde ikke være meningen.

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 04-11-12 02:42

Godt ovn. Det var det vi manglede. Det ser ud til virke, men det er altså kun for indviede. Den mulighed findes ikke i menuen, jeg kan i hvert fald ikke finde den.

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 04-11-12 09:54

Tak ovn.

Nu fik jeg lært en metode, det gav et glimt i hukommelsen.

Man markerer et mail, ruller siden og trykker på shift og markerer en anden mail, og vupti er alle mellem disse to markeret og man kan trykke på delete og de er væk.
Det er nok den nemmeste måde på problemet.

Mvh Eigil

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 04-11-12 10:02

Jeg gik ind i mappen og markerede en mail der, trykkede på ctrl+a og alle filer i mappen er markeret. Derefter delete. Så er alle filer slettet i mappen.

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 04-11-12 10:41

Ja okay det er også en metode, men hvis man vil bevare nogle mails, så kan man som jeg, f.eks gemme dem fra de sidste måneder, ellers er din metode jo bedre.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-11-12 11:20

Citat
hvis man vil bevare nogle mails
så flytter man disse mails over i en Gemte mail mappe som er oprettet til formålet, før man trykker på Ctrl+A og sletter alt i Indbakken

Accepteret svar
Fra : Thyregod8

Modtaget 100 point
Dato : 04-11-12 16:57

Metoden med skiftknappen er også god der, hvis man vil markere f.eks. 20 filer ud af 100 og så flytte dem til en anden mappe. Så kan man slette resten med ctrl+a

Godkendelse af svar
Fra : EiHaBr

Dato : 14-11-12 09:07

Tak for svaret Thyregod8.

Hej Thyregod8.
Tak for din venlige deltagelse, du gav mig en del nye ideer.
Jeg er glad for programmet, vares 3 pcèr herhjemme bruger den og det er super fint at vi alle kan skrive i kalenderen og det kan ses på alle PCér. Den har andre gode faciliteter.
F.eks. forskellige mail adresser og sorterings mulighederne. Dengang jeg begyndte at bruge den havde jeg svært ved at få hjælp, jeg købte en bog, men den var ikke helt tilstrækkelig så godt man har Kandu.

Mvh Eigil