/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Win 8 sikkerhedskopiering
Fra : marcussen1
Vist : 1545 gange
210 point
Dato : 03-11-12 15:28

I både Vista og Win 7 er der et sikkerhedkopieringsprogram, så man kan lave et/en image af hele systemet. Det er der sikkert også i Win 8, men det kan jeg ikke finde. Er der nogen, der ved hvor det ligger?
Mvh
Niels

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 220 point
Dato : 03-11-12 15:33
Kommentar
Fra : Teil

Dato : 03-11-12 16:36

Det link medfører snavs, avast protesterer mod en trojaner.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 03-11-12 16:49

Citat
Det link medfører snavs, avast protesterer mod en trojaner.

Pladder, bruger os Avast og den "siger" ikke noget!

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 03-11-12 16:52

Her er siden som billedefil!
http://peecee.dk/upload/view/389881

Kommentar
Fra : xou

Dato : 03-11-12 17:01

hej ! søg på
filhistorik
det er den eneste backup jeg kan finde øv

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 03-11-12 17:42

Citat
Det link medfører snavs, avast protesterer mod en trojaner.

Det er vel bare fordi programmet vil have Java kører...!?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 03-11-12 17:55

Citat
Pladder, bruger os Avast og den "siger" ikke noget

No pladder Avast lyser med alle røde lamper når jeg åbner siden.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 03-11-12 17:58

HTML:FBJack-A (Trj) ligger i karantæne

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 03-11-12 17:59

Har lige prøvet at åbne fra en anden pc, os med Avast, stadigvæk ingenting!

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 03-11-12 18:01

Brug seneste opdatering af Avast 7.0.1474

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-11-12 21:33

Acronis kan også gøre det.
Du kan lave et image af hele partitionen som pakkes ned til ca. det halve af den brugte del af partitionen.
Så ligger den klar og aktiveret, når det er nødvendigt.

http://www.hirensbootcd.org/hbcd-v98/
En iso fil > brændes > den kan selv boote op og kører Live
Som indeholder Acronis programmet der ligger under backup
Det er ikke den nyeste men den er rimelig enkel at bruge.

Image kan ikke lægges på C: men skal ligge på en anden partition i en mappe eks. "win8"

Den kan kun lægges tilbage på samme computer.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 03-11-12 21:45

Citat
Brug seneste opdatering af Avast 7.0.1474

Blev opdateret i går!

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 03-11-12 21:46

Citat
Blev opdateret i går!

Samme her.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-11-12 00:01

Indtil videre....................så glem Acronis til backup - jeg har lige prøvet at flytte over til andn harddisk, men på samme computer - det gik ikke og den var meget utilfreds.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-11-12 01:56

Hold musemarkøren op i højre hjørne af skærmen, så kommer en sidemenu frem og du kan klikke på Søg, skriv sikkerhedskopi og så får du at vide at der ikke er nogen apps som kan sikkerheds kopierem, men lige under Apps er Indstillinger og når du klikker på Indstillinger så har du Sikkerheds kopiering som du kan klikke på
Måske er Sikkerheds kopiering også at finde i mappen GodMode hvis du har oprettet den, det gør du på samme måde som i Windows 7:
http://www.alt-til-windows.dk/?Tips/GodModeIWindows7/919

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 04-11-12 08:16

Har tjekket siden med Sucuri SiteCheck, stadig ikke noget!
http://sitecheck.sucuri.net/results/www.technoon.com/how-to-create-windows-8-system-image.html

Step 1:
Hit Windows logo button + F on your keyboard. On performing this action, a small search window will appear on your screen, as shown in below image. In this new window you find a search bar. In this search bar type backup your files and click on settings tab. On performing this action you will get few results. In this result window click on icon labelled as backup your data.

Step 2:
On clicking this icon, a new window will appear on your screen, as shown in below image. In this new window click on Create a system image.

Step 3:
On performing this action, a new window will appear on your screen, as shown in below image. This window searches for backup devices available if any.

If you are creating image for first time then you will be led to the window which is similar to shown in below image, in this window select where you prefer to save your image backup.

Now here I have selected a local drive to save my system’s image. After selecting click on Next button

Step 4:
On clicking this button, you will be led to another window as shown in below image. This window shows which drive’ files will be saved in the image. In this window click on Start backup button.

Step 5:
On clicking this button, image creation process begins. This might take few minutes.

Step 6:
On completion of this process, a new window will appear on your screen, as shown in below image. This window is dedicated to start system repair disc. If you want to create system repair disk then click on Yes button and proceed (to create this you need an empty DVD to store all information).

Step 7:
On completion of this process, you will get a window which is similar to as shown in below image. This completes the image creation process click on Close button to complete the process.

http://www.technoon.com/how-to-create-windows-8-system-image.html

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-11-12 09:29

Hos mig ville Java have lov til at [KØR]..............på samme måde som banksiderne.
Avast er ligeglad.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 04-11-12 09:48

Citat
Hos mig ville Java have lov til at [KØR]..............

Det skriver den heller ikke noget om, har lige scannet pc, der blev ikke fundet noget!

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 04-11-12 12:25

Med Acronis True Image HD kunne jeg clone min win8 ssd til en alm. sata harddisk og det virker perfekt, men jeg har ikke prøvet at lave en backup.

Jeg har købt den hos dataworld til 199 kr.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-11-12 14:10

BentJuul *****
Den skal lige hentes og prøves.
Hilsen legebarnet.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 04-11-12 15:17

Har selv lige brugt dette gratis program, meget enkelt og ligetil.
http://www.todo-backup.com/products/features/

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-11-12 16:59

Kandu i en nøddeskal der bliver spurgt om et indbygget værktøj i Windows til at oprette en image af filsystemet, Klaudi kommer med et link til en udenlands side som på udmærket måde beskriver hvordan man gør og hvor den findes, nogle andre skændes om eventuelle skadelige effekter på siden som har en popop indbygget, atter andre kommer med link til diverse programmer som kan hentes og måske bruges.
Måden at komme til sikerheds kopiering i Windows 9 ses på Klaudi's link eller her:
http://www.kandu.dk/spg164701.aspx#1889742
se op til venstre på skærmen, der skal oprettes en reperations disk på en CD også, det bliver du tilbudt efter at imagen er oprettet på en anden harddisk enten i computeren eller på en ekstern harddisk, reperations disken er til at starte computeren med så du kan komme til at gendanne fra image filen

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 04-11-12 17:05

Her er siden som der "skulle være snavs på" som billedefil i STOR størrelse!!!
http://peecee.dk/upload/view/389881/full

Og er det ikke godt nok, kan man se en dk udgave her, ok godtnok med billeder på engelsk!
http://klaudi.host22.com/opretw8img/opret_et_win8_system_image.html

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-11-12 17:15

Fint nok Klaudi med billeder og det hele, eventuel snavs er måske i popop'en på den engelske side, men den blokeres helt automatisk hos undertegnede

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 04-11-12 17:32

Citat
Kandu i en nøddeskal der bliver spurgt om et indbygget værktøj i Windows til at oprette en image af filsystemet

Undskyld mit indput om acronis o.v.n., det burde jeg ikke have gjort, men så klog er jeg ikke så jeg stiger ud her og vil overlade til dig hvad der skrives om.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-11-12 17:33

Sådan ser siden ud på en dansk Windows 8:
http://peecee.dk/upload/view/390002/full
der skal klikkes på Opret en system afbildning

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-11-12 17:40

Citat
og vil overlade til dig hvad der skrives om
Det er ikke mig som bestemmer her i tråden, så skriv bare hvad i har lyst til for min skyld, men det er ret typisk at når spørger ikke selv kommer med uddybende indlæg eller blander sig i det hele taget, så kan et svar drukne i mængden af indlæg.
Acronis er sikkert en god løsning og måske foretrækker spørgeren den, men Windows 7 og 8 kan altså også selv uden ekstra værktøjer

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-11-12 19:09

Tja - der bliver jo spurgt om indbygget backup.............................det ved jeg ikke nok om.
Så jeg hopper også af.

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 06-11-12 08:01

Jeg fik desværre ikke noget ud af de forskellige forslag og lukker så nu.Tak for indsatsen.
Niels.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-11-12 09:37

Citat
Jeg fik desværre ikke noget ud af de forskellige forslag
så har du ikke læst indlæggene grundig nok, sikkerheds kopieringen er nøjagtig som den er i Windows 7

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 06-11-12 18:54

Man er måske lidt fatsvag!

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 06-11-12 19:25

klaudi
det har du sikkert ret, nogle er mere fatstærke end andre.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 06-11-12 19:46

Ja det er jo fortalt/skrevet flere gange, jeg har endda lavet en side på dansk, godtnok med billeder på udenbys'k "sakset" fra mit første link!

Kommentar
Fra : xou

Dato : 07-11-12 19:23

Kontrolpanel\Alle elementer i Kontrolpanel\Windows 7-filgenoprettelse

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 24-11-12 13:31

Er den ik' feset ind endnu!?

Godkendelse af svar
Fra : marcussen1

Dato : 19-12-12 11:43

Tak for svaret Klaudi.
Tak til Klaudi, det er i skønneste orden, undskyld mange gange at jeg ikke fik svaret og takket rettidigt.
Mvh
Niels

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 19-12-12 11:56

velbekomme