/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Sang-mikrofon
Fra : myg
Vist : 884 gange
100 point
Dato : 02-11-12 17:37

Så må jeg lige høre om specialisterne kan hjælpe igen

Jeg kender lidt til begge typer, men hvad vil man foreslå som værende den bedste sangmikrofon - altså den med mest "hul igennem"

Røde NT3 eller Shure SM58

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 02-11-12 21:50

Shure

Kommentar
Fra : myg

Dato : 02-11-12 23:10

Måske lige lidt begrundelse og beskrivelse af forskellen var på sin plads ....

Kommentar
Fra : Curtis66

Dato : 03-11-12 01:58

Røde

Accepteret svar
Fra : jensviggo

Modtaget 50 point
Dato : 03-11-12 14:27

ingen tvivl Shure, har selv været prof musiker, dog ikke sanger, og det eneste sangerne var enige om det var flagskibet Shure, alt andet rørte de overhovedet ikke ved, men det er så naturligvis min oplevelse og opfattelse.
Ligegyldigt hvor godt et sanganlæg/højtalere man har, er det mic`en der er afgørende for færdigproduktet.

Kommentar
Fra : myg

Dato : 03-11-12 15:04

jensviggo@Det har også alle dage været min opfattelse - lige indtil jeg fik den fornøjelse at prøve en røde NT-3 i øvelokalet, og der syntes jeg, der var en verden til forskel. Der var ligesom meget mere luft og fylde på stemmen.
Men hvordan en røde så vil være som scenemikrofon med de strabadser, det medfører for mikrofonen, og om den evt er sværere at styre lydmæssigt m.h.t. tilbagekobling osv.
Det er sådan set, det jeg er mest usikker på.

Godkendelse af svar
Fra : myg

Dato : 12-11-12 01:18

Tak for svaret jensviggo.