/ Forside/ Interesser / Fritid / Håndarbejde / Spørgsmål
10  Camillasm.. 1373
Kan man lakere skobunder
Fra : EiHaBr
Vist : 540 gange
100 point
Dato : 02-11-12 13:31

Jeg bruger en del dansesko.
Ved nogen om man kan lakere læder bunden af danseskoene, og med hvad, f.eks. skibslak. - så de dels holder bedre og glider lettere, på gulvet.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 02-11-12 21:15

Man køber ikke dansesko med lædersåler .

Man køber dansesko med glat sål og sliber sålerne med fint sandpapir.

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 17-11-12 14:05

Mine dansesko har glat læddersåler.
Men de slides hurtigt, derfor har jeg nu lakeret dem med skibslag 3 gange, så tåler de bedre slid og er stadig glatte.
Der er åbenbart ikke så mange der læser denne og har erfaring, jeg kan så ikke genkende det du skriver piaskov, er glatte såler ikke læddersåler eller hvad. mine sko havde også af ny en fin glat lysebrun overflade, men indenunder var det lædder og det slides hurtig når det glatte farve er slidt af. Især når man danser på dårlig underlag, det har jeg fundet ud af de ikke skal bruges til.

Men nu har jeg lavet forsøget, og det virker, så må jeg jo passe på dem.

Kommentar
Fra : tyller01

Dato : 29-01-13 17:02

har du prøvet rulleskøjter