/ Forside/ Teknologi / Internet / Website's / Spørgsmål
10  disken 1359
Hjemmeside for samkørsel/pendlere?
Fra : cristian2
Vist : 555 gange
50 point
Dato : 02-11-12 12:14

Jeg har en datter på efterskole. Flere forældre ligger og kører deres børn frem og tilbage på weekend i hver deres bil. Der ville være mange ressourcer at spare ved at lave samkørsel. Men hvordan gør man det administrativt smart? Jeg har søgt om der findes en hjemmeside som er specialiseret i dette, men kan ikke finde noget oplagt.

Idéen er at forældrene skal indgå i en kørsels-turnusordning, så de altid kører med passager-fyldte biler.
Men der skal være et bookingsystem fra hjemrejse-weekend til weekend, hvor eleverne kan booke sig på, så man i forvejen kan kalkulere med hvor mange biler der skal til at fragte flokken.

Der findes et system der heder "Holdsport". Det er måske det der kommer nærmest???

Tak for hjælpen!

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 02-11-12 12:22

da jeg havde en søn på efterskole, kunne de finde de af,
med hverandre at lave aftale
jeg kørte ca. hver fjerde gang

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-11-12 13:07

Har eleverne ikke et intranet, hvor forældre kan skrive, for så var det da oplagt at i oprettede en samkørselstråd der. Eller måske i kunne bruge Doodle.com ?

Men ellers er der flere muligheder, når du søger - samkørsel - på google

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 50 point
Dato : 02-11-12 14:25

Et par muligheder, men dem har du jo nok set på!

http://gomore.dk/ er Danmarks største website for samkørsel. Her kan du gratis tilbyde eller søge et lift.

Samme vej, samme bil
http://www.pendlernet.dk

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 02-11-12 19:04

Da vores datter var på efterskole kunne de da også finde ud af det, hvem er nærmere til det som dem der kender hinanden og er sammen hver dag. Børnene kan jo også nemt finde ud af, hvornår deres forældre har bedst tid. Det giver endda endnu en mulighed for samarbejde eleverne imellem.

Godkendelse af svar
Fra : cristian2

Dato : 15-11-12 08:50

Tak for svaret Klaudi.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 15-11-12 16:56

velbekomme