/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Montage af solceller
Fra : John_Dolk
Vist : 636 gange
500 point
Dato : 02-11-12 11:42

Hej

Er der nogen der ved hvilke tømrer der opsætter solcelleanlæg op på fyn/Odense?
Altså solcelleanlægget skal købes et andet sted, og montagen/tilslutningen ønskes udført af en tømmer/elektriker, da jeg ikke ønsker gennemboring til tegl som standard montage er, men tagkroge.

Vh JD

Accepteret svar
Fra : piaskov

Modtaget 500 point
Dato : 02-11-12 13:17

Hej John.
Det er ikke en tømrer du skal bruge men en elektrikker.

Kommentar
Fra : finnostervig

Dato : 02-11-12 21:19

Hmm Piaskov, montering er vel en tømrer / solcelle firma

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 03-11-12 01:59

Der hvor du køber dit solcelle anlæg de kan vel mod ekstra betaling udføre det efter dine ønsker og så har du også garantien samlet 1 sted

Kommentar
Fra : John_Dolk

Dato : 03-11-12 09:46

Rotw@ Du har fuldstændig ret. Men, problemet er at, der skal flyttes 4 hætter, og standard montagen er gennemboring af teglet, som jeg absolut ikke ønsker i vores 2 1/2 år nybygget hus.
Jeg har fået at vide at de tager 8000 Kr. extra hvis der skal monteres tag kroge og hætterne skal jeg selv sørge for at få flyttet. Derfor mit spørgsmål.
Vh JD

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 03-11-12 10:05

det kan alle tømrerfirmaer gøre. der er ikke noget som helst problem i den slags.
men mange firmaer benytter chancen til at bilde kunderne ind, at det er en meget svær operation, og dermed sætte prisen væsentligt op.
men hvis den totale montagepris er 8000, synes jeg ikke det er urimeligt.
du skal være opmærksom på, at taghætterne ikke kan flyttes ubegrænset. der bør være så kort afstand mellem hætten og ventilen i loftet som muligt.
for lang afstand giver dårligere aftræk.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-11-12 12:15

Selve montagen er der ingen der blander sig i - der kan du vælge hvem du lyster til opgaven, men du kan få store problemer hvis din tagkonstruktion ikke kan klare det DU gerne vil have - og sker der noget i den sammenhæng dækker DIN forsikring sandsynligvis ikke

Derimod undgår du IKKE en el-installatør - du må IKKE selv tilslutte det til ledningsnettet....

Så om du vælger en "nabo" eller en murer, tagfirma, tømrer eller "polakker" er dit eget ansvar.....

Det kan hurtigt vise sig at være en dårlig forretning at købe "celler" i byggemarkedet og bagefter finde ud af at det slet ikke virker som du "troede"

Det er ikke lige der du skal spare et par tusinde

Kommentar
Fra : John_Dolk

Dato : 03-11-12 15:47

Trimare46@ 8000 kr. synes jeg er dyrt, bare fordi de skal løfte teglene og fræse dem en smule som proceduren nu er. Desuden skal jeg selv sørge for hætterne bliver flyttet, og da det kræver stillads, bliver det herredyrt. Jeg kæmper stadig med at at få Feiyues montører til at flytte de 4 hætter mod merebetaling, men svaret fra Bygma som så får svaret fra Feiyue er,
Du skal selv sørge for hætterne. Feiyue monterer kun solcelleanlæg op.
Det er egentlig ærgeligt at de ikke tager imod tilbudet ang. de hætter. Altså, jeg tænker. Jeg kan da ikke være den eneste som må ha' en sådan et "problem". De 8000 kr. bliver jeg nok "nød" til at punge ud, hvis jeg ikke får bedre tilbud fra andre tømrer, og at de går med til at flytte de sk..e hætter. De skal alligevel sætte stillads op, så jeg kan ikke se problemet.

Jeg har sendt 3-5 forespørgsler til tømrer med alt det info de skal bruge, men ingen har svaret tilbage. Derfor tænkte jeg at kunne være, at en eller flere kandu'er vidste eller har hørt om nogen tømrer eller el-installatører som monterer solcelleanlæg op her på fyns land.

Godkendelse af svar
Fra : John_Dolk

Dato : 21-11-12 20:24

Tak for svaret piaskov.
Jeg sendte 3-4 forespørgsler til aut. el-installatører, og fik svar fra 3 stk. Jeg har allerede bestilt et anlæg og nåede lige at komme ind under den gamle ordning.
Vh JD

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 23-11-12 10:58

Citat
nåede lige at komme ind under den gamle ordning

Tillykke med det. Håber du får meget glæde af det.