/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
briller
Fra : susss
Vist : 354 gange
200 point
Dato : 02-11-12 09:03

Jeg har lige fået briller, men hver gang jeg kikker ned af har jeg svært ved at vurdere afstand og bliver små svimmel er det normalt ...de er minus 1 på det ene øje og minus ½ på det andet.Hvor lang tid mon der går før det går væk synes det er meget ubehageligt at have briller på ..fordi jeg ikke rigtig kan vurdere afstand ned af.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 02-11-12 09:18

Det er meget naturligt når øjnene skal til at vænne sig til at se normalt.

Det er vel forskelligt fra person til person, men jeg har oplevet det er forsvundet i løbet af få dage.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 02-11-12 10:23

der går som regel et par uger eller tre inden man har vænnet sig til det.

Kommentar
Fra : susss

Dato : 02-11-12 10:42

Øv det var lang tid skal bestemt ikke køre bil med det samme...

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 02-11-12 11:00

Citat
Øv det var lang tid skal bestemt ikke køre bil med det samme...

Det er der jo så intet belæg for at sige så konsekvent.

Man kan jo så enten vælge at se positivt eller negativt på det og så håbe det bedste...

God fornøjelse med dit nye positive livssyn!

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 02-11-12 11:23

Måske en udvej,at ta`brillerne af,når du kører bil.Indtil øjnene har vænnet sig til brillerne.
Jeg skal ikke opfodre til at køre med ringe syn.Det er din egen vurdering,om det kunne være en midlertidig løsning.

Får mig til at tænke på svigermor.Brugte altid briller.Men skulle hun læse noget "med småt",blev brillerne skubbet op i panden.

M.

Kommentar
Fra : susss

Dato : 02-11-12 11:30

Ja den var god at hun så ikke ville have brillerne på når hun skulle læse

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 02-11-12 13:19

Er de med glidende overgang?
Jeg har haft mine to måneder nu og har stadig ikke vænnet mig til dem. der går nogen tid.
PS det går hurtigre hvis du går med dem, sagde min optiker

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 02-11-12 13:51

Citat
PS det går hurtigere hvis du går med dem, sagde min optiker

Logik for perlehøns - man vænner sig jo ikke til gå med nye briller hvis de ligger hjemme på spisebordet...

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 02-11-12 14:26

For mange år siden da jeg fik mine første briller syntes jeg også, at det var ubehageligt at have dem på, men optikeren holdt på, at jeg bare skulle vænne mig til dem.

Det prøvede jeg så i en uges tid, og følte jeg var ved at blive tosset.

Min mor, som har brugt briller det meste af sit liv, syntes jeg skulle bede optikeren om, at se på dem, for han kunne jo have lavet en fejl, skrevet + i stedet for minus f.eks.

Så jeg gik til optikeren igen, han virkede "lettere" irriteret da jeg fortalte, at jeg simpelthen ikke kunne vænne mig til brillerne og spurgte ham, om han ikke godt lige ville tjekke dem.

Efter at have været inde i baglokalet og tjekke dem kom han tilbage, der var sket en fejl og jeg kunne hente dem med nye glas en uges tid senere.

Siden har jeg aldrig oplevet problemer med at vænne mig til nye briller.

Så prøv i nogle dage og tag ellers en snak med optikeren.
Optikere i dag er ikke så forstokkede som den første jeg købte briller af.