/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Kan man det???
Fra : Rytterknaegten
Vist : 648 gange
100 point
Dato : 01-11-12 22:34

Har en MPEG movieklip fil, kan man udskille lydsporet til en MP3 fil???
mvh
Rytterknægten,

Kommentar
Fra : transor

Dato : 01-11-12 23:36

ja . hvis man ikke har et videoredigeringsprogram , som kan , kan man istedet lave en optagelse fra lydkortets mixerudgang.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-11-12 01:19

Ja det kan man og det er nemt, gratis og på dansk med Freemake Videoconverter:
http://www.freemake.com/da/free_video_converter/
som med næsten alle gratis programmer så hold øje med om der et eller andet som forsøges lusket ind på din computer sammen med installation af Freemake, for eksempel en uønsket toolbar

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 02-11-12 07:09

Eller hent Format Factory og konverter filen til en mp3

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 02-11-12 14:55

Du kan os gøre det online her...
Free online file converter
http://audio.online-convert.com/

Vælg f.eks. Convert to mp3,
klik på Gennemse og find dit filmklip,
indstil audio bitrate, 128 er ok,
klik på Convert

Når det er gjort kan du downloade den konverterede fil.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 50 point
Dato : 02-11-12 18:20

Eller lægge den på youtube og så trække lyden ned.

Godkendelse af svar
Fra : Rytterknaegten

Dato : 09-11-12 01:37

Tak til jer alle for bidrag.

Se der er ikke noget. "bare lige" for mig og PC, det nemmeste for mig ville være at følge Eyvinds råd, men det kan jeg ikke, da det er et klip fra besættelsen, der ikke må udgives på You tube.

Jeg kan desværre ikke finde ud af de downloads af de forskellige programmer, jeg har taget ned.
Det er helt sikkert uvidenhed fra min side, og jeres kunnen i pc, er langt større end min, så jeg giver op.

Takket atter jer ALLE for at I ville hjælpe mig.
mvh
John