/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Folkeskole / Spørgsmål
10  viviborgen 630
Reise, Reise
Fra : PeterTheisen
Vist : 372 gange
10 point
Dato : 01-11-12 07:47

Er min oversættelse rigtig?

Auch auf den Wellen wird gefochten = Der er også kamp på bølgerne
Wo Fisch und Fleisch zur See geflochten = Hvor fisk og kød er vævet ind i søen
Der eine sticht die Lanz' im Heer = Den ene stikker lansen, mens han/hun er i hæren
Der andere wirft sie in das Meer = Den anden kaster den i havet

Ahoi = Ohøj

Reise, Reise Seemann Reise = Stå, stå op, sømand
Jeder tut's auf seine Weise = Enhver gør det på sin måde
Der eine stößt den Speer zum Mann = Den ene støder spyddet ind i manden
Der andere zum Fische dann = Den anden derpå ind i fisken

Reise, Reise Seemann Reise = Stå, stå op, sømand
Und die Wellen weinen leise = Og bølgerne græder sagte
In ihrem Blute steckt ein Speer = I deres blod er et spyd indgivet
Bluten leise in das Meer = De bløder sagte i havet

Die Lanze muss im Fleisch ertrinken = Lansen skal drukne i kød
Fisch und Mann zur Tiefe sinken = Fisk og mand synker til dybs
Wo die schwarze Seele wohnt = Hvor den sorte sjæl bor
Ist kein Licht am Horizont = Er der ikke lys i horisonten

Reise, Reise Seemann Reise = Stå, stå op, sømand
Und die Wellen weinen leise = Og bølgerne græder sagte
In ihrem Herzen steckt ein Speer = I deres blod er et spyd indgivet
Bluten sich am Ufer leer = De bløder sig tørre på kysten

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 01-11-12 08:57

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 01-11-12 09:39

Brug Google Oversæt!!!!!!!!!!!!!:-

Annuller spørgsmålet
Fra : PeterTheisen

Dato : 01-11-12 14:36

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål