/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
udskifte afløbsslange opvaskemaskine
Fra : snaptil
Vist : 697 gange
100 point
Dato : 30-10-12 18:08

Jeg har en Gram opvaskemaskine. Afløbsslange er i itu. Har købt en ny slange, trukket maskinen ud. Men jeg kan ikke lige hvor meget jeg skal skrue af for at afmontere den gamle og installere den nye. Skal jeg have hele bagbeklædningen af ? eller kan jeg nøjes med der hvor slangerne går ind?
jeg sender lige et link med billed

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 30-10-12 18:34
Accepteret svar
Fra : Thyregod8

Modtaget 110 point
Dato : 30-10-12 18:56

For mig at se skal du bare løsne den holder der sidder over flexslangen, så er slangen fri og du kan gøre det fornødne.

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 30-10-12 19:45

hej thyregod

Så lige denne video.http://www.youtube.com/watch?v=bxZORSmQM5E

Så har lagt maskinen på siden og fjernet bunden. Så fik jeg adgang til slangen og kunne åbne de klemmer bagfra nemt. Ligeledes var slangen nem at afmontere.

Nu venter jeg bare på en original slange. Havde midlertidig købt en uoriginal, men den havde ikke samme størrelse som den sad inde i maskinen.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 31-10-12 09:16

Der sidder formentlig et "vandstop" på slangen, og inden i, går der en ledning, derfor skal du ind i maskinen, for at afmontere slange og ledning!

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 01-11-12 19:52

Hej Alle
Tak for deltagelse, det gik nemt og smertefrit. Der var ingen kabler i slangen som også fremgår af billedet på den knækkede slange.

Godkendelse af svar
Fra : snaptil

Dato : 01-11-12 19:52

Tak for svaret Thyregod8.