/ Forside/ Interesser / Hus og have / Til- og ombygning / Spørgsmål
10  McBobo 1070
"Dørringe" med firkantet hul
Fra : Walteren
Vist : 897 gange
100 point
Dato : 30-10-12 12:39

Husker jeg helt galt eller kan man få messingringe med firkantet hul i forskellige tykkelser til at justere gammeldags dførgreb med (dem med split)? Jeg synes jeg har haft sådan nogen i hånden.
Og hvis ja: Hvad hedder de? og hvor købes de?

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 30-10-12 14:13

Hej.
Jeg er ikke helt 100% på hvad du tænker på, men her hos Carl Ras har de det meste indenfor den slags, så hvis du ikke kan finde noget på deres side, så kan de jo kontaktes både pr. telefon og mail, de kan helt sikkert hjælpe dig.
Held og lykke med det
linket kommer her: http://www.carl-ras.dk/e-shop/laaseogdoergreb/doergrebogbesaetning/?nav=crumbs
mvh
Bennymanden

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-10-12 14:22

Jeg kan godt huske de ringe, og jeg mener de blev brugt til at centrere den gennemgående firkantede stang som forbandt håndtagene på hver side...............men jeg har ikke set dem længe.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 30-10-12 14:41

Citat
og jeg mener de blev brugt til at centrere den gennemgående firkantede stang som forbandt håndtagene på hver side

Det er nemli' rigtigt, de ser så'n ud ik'?
http://peecee.dk/upload/view/389385

Accepteret svar
Fra : pabloj

Modtaget 100 point
Dato : 30-10-12 15:19
Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 30-10-12 15:26

Citat
Er det sådan nogle?

Skrapsak

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-10-12 16:58

Jow sådan så de ud, og det var måske i forbindelse med nogle sorte bakelithåndtag (1946)

Godkendelse af svar
Fra : Walteren

Dato : 31-10-12 13:33

Tak for svaret pabloj.

Styrebøsninger bragte mig på sporet. Det var nu skiverne jeg eftersøgte, se linket her: http://tibberuphoekeren.dk/butik.asp?idn=Doergreb&gclid=COHp64Chq7MCFU97cAodQz0ASg

Kommentar
Fra : pabloj

Dato : 31-10-12 18:53

Det var godt, de er ikke så almindelige mere.

Jes