/ Forside/ Karriere / Udlandet / USA / Spørgsmål
10  wacher 144
Pakkeforsendelse.
Fra : Mosebaek
Vist : 1398 gange
300 point
Dato : 30-10-12 09:10

Daw!
Jeg kunne tænke mig at høre lidt om småpakke forsendelser,til USA.Nærmere bestemt Michigan.
Både om priser,og hvad der må sendes.

Har kigget ganske lidt på Post Danmark,men der må nok være andre muligheder også.
Det er vores barnebarn,der er udvekslingsstudent i Michigan.
Her er lige en bemærkning fra hende:
Citat
Jeg har lige spist pomfritter, onion rings OG sådan nogle klamme kyllinge-dimser til frokost. Hvor ville jeg ønske at jeg kunne have fået en god rugbrødsmad!

Ikke sandt,man får da helt ondt af hende.
Desværre må man nok ikke sende hende rugbrød.Jeg tænker mere på lidt "snoller",i form af chokolade m.m.Noget der vil gøre hende lidt glad. Altså pakke under 1 kilo.

Vil blive virkelig glad,for nogle tip.

VH. M.

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 300 point
Dato : 30-10-12 11:10

Hva' med rugbrødsblandinger?? (nå det er en gråzone står der i linket) en fyldestgørende liste er desværre på engelsk - når du klikker videre i nedenstående link

http://www.highways-usa.com/blog/indforsel-af-mad-til-usa

Det koster over 200 kr for at få sendt en pakke under 1 kg til USA

http://www2.postdanmark.dk/portoguide/Portoguide.do?sprog=da&triggerEvent=PAKKE

Kommentar
Fra : poten

Dato : 30-10-12 11:22
Kommentar
Fra : alka

Dato : 30-10-12 11:23

Vi sender jævnligt pakker til USA - San Diego. Selv om det er ublu priser, så er P&T de billigste. Prø at læse om UPS, så vil du se hvor "billige" P&T er.

Vi sender slik, toiletartikler mm. op til 10 kg pr. pakke, og vi har aldrig haft problemer med forsendelsen - det har sønnen heller ikke i forb. med modtagelsen. Vi har dog aldrig sendt rugbrød.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 30-10-12 11:29

Citat
Det koster over 200 kr for at få sendt en pakke under 1 kg til USA

Nordsted1,jeg havde håbet på et eller andet "smuthul". Så det kunne gøres lidt billigere.
Men må jo nok,bide i det sure æble.

Foreløbig tak.Jeg studerer lige dine links,med tættekam.

M.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 30-10-12 11:36

Indtil videre....tak til alle for svar. Så ikke lige de sidste.

M.

Godkendelse af svar
Fra : Mosebaek

Dato : 01-11-12 10:54

Tak for svaret Nordsted1.Også tak til poten og alka.

Konen er også sat på de forskellige links. Så må vi prøve at finde ud af noget.
Egentlig tankevækkende,at rugbrød er det man savner mest,når man kommer til det store udland.

Vh. M.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 01-11-12 11:11

Ja, rugbrød er nok det vi allermindst kan undvære uanset hvor vi så befinder os...

F.eks. englænderne synes jo det er noget barbarisk ulækkert noget det "raybread".