/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Pinnacle Studio DV plus version 8.
Fra : blendstrup
Vist : 959 gange
500 point
Dato : 29-10-12 13:59

Hej jeg har et problem med at få mit Studio 8 DV/AV til at fungere?
jeg kører Windows XP Home Edition 2002.
problemet er at jeg skal have installeret så jeg kan indspille Analog optagelser?
den installerer selv DV. hvordan gør jeg??

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 510 point
Dato : 29-10-12 14:50

Har du sevicepack 3 til XP

Højreklik på min computer > egenskaber > der står vist nok om du har sp3

Kommentar
Fra : blendstrup

Dato : 29-10-12 14:56

ja under system står der SP3

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-10-12 16:07

Tja så kan jeg ikke komme i tanke om hvad der er galt.
Jeg har selv en studio 14, som er blevet for besværlig så til mine feriefilm bruger jeg bare den movie der fulgte med XP

Men til analoge optagelser bruger du vel en "grabber" og lidt kabel.

Kommentar
Fra : kj

Dato : 30-10-12 09:11

Du skal kunne "grappe" din film, det vil sige at du skal have et kabel fra din optager og til PC's vidiokort/firevirekort eller lignende. Jeg ved jo ikkehvad din PC indeholder og hvilket camera du har.
Jeg har selv Studio 8 og Studio 10, et SONY camera, 10 år gammelt digitalcamera og et firevirekort i PC'en.
Hvis det er gl. VHS du vil digitalisere skal du nok have et TV/vidiokort i PC'en

Kommentar
Fra : blendstrup

Dato : 30-10-12 09:36

jeg har et pinnacle 8 slot i komputeren videokamaraet er et Canon G10 HI
alle funtioner er der og på skærmen er der er et vidiokamra der står DV og under tilsluttet står der 1394 kabel? i mit gamle studio 7 stod der pinnacle dc 10.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-10-12 09:37

Hvis det er - så har jeg et Thyphon kort liggende.
TV tuner
Video in
Audio in
S-video in
Audio out
Men jeg har vist ingen driver CD

Kommentar
Fra : blendstrup

Dato : 30-10-12 11:15

Deter en komplet kasse Pinnacle Studio DV plus version 8. DV.AV.
men windows Movie Marker virker hellerikke? jeg har SP3. ville det hjælpe hvis jeg instal.SP1.-SP2.??

Kommentar
Fra : alka

Dato : 30-10-12 11:34

Det godt nok mange år siden jeg havde ver. 8 - kører med ver. 14 nu, men som jeg husker det, er der en indstilling i hovedmenuen - der hvor du kan vælge flere muligheder, kan du indstille til analog/digi optagelse. Du skal have tilsluttet "tappemaskinen" til din PC'er for at det kan finde - og ændre til analog.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-10-12 11:35

Sp3 kan kun installeres når sp1 er der
sp3 indeholder også sp2

Kommentar
Fra : alka

Dato : 30-10-12 11:41

Jeg var lige inde og kikke på min ver. (ikke 14 men 15). Der er nu kun importermuligheder, og den vælger så selv efterfølgende.

Kommentar
Fra : kj

Dato : 30-10-12 15:48

IEEE1394 kabel er et firevirekabel, SONY kalder det iLink, så hvis dit kort i PC'en og kabel samt camera passer sammen burde det køre. Skærmbilledet skal netop være et Camera + mulighed for at spole og vælge disk og "grappe" fra camera til disk. Hos mig kan jeg med musen styre cameraet fra dette skærmbillede.

Kommentar
Fra : blendstrup

Dato : 30-10-12 15:52

KJ.er det ikke digital camera du har?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 31-10-12 08:57

Hvis ikke du har et TV kort i pc eller en USB pind med TV/Grabber, kan du ikke indspille Analogt!

USB 2.0 Video/Lyd (Composite + Phono) redigerings kabel 229,-
http://www.av-cables.dk/composite-converter/usb-2-0-video-lyd-composite-phono-redigerings-kabel.html

Kommentar
Fra : kj

Dato : 31-10-12 09:13

Til blendstrup Jo det er digitalt med bånd SONY TR-725E

Kommentar
Fra : kj

Dato : 31-10-12 09:17

Som jeg tidligere har skrevet, og som klaudi også skriver, så kræver analog, at PC'en er udstyret med et TV kort

Kommentar
Fra : kj

Dato : 01-11-12 08:34

Den camcorder du har er analog, og kortet fra eyvind ville være brugbart til dit brug.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-11-12 08:55

Og sandelig om jeg ikke også har fundet den CD som hører til det typhoon kort.
Desværre kan jeg ikke finde den fjernbetjening som også var med.

Kommentar
Fra : kj

Dato : 01-11-12 09:23

Så vidt jeg kan se har du et pinnacle program med medfølgende kort med en fivireport (ieee1394)
jeg mener det er et program til digital video optager (DV). Den camcoder du har er analog og kan næppe bruges i den sammenhæng

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-11-12 09:43

Det er dette kort jeg snakker om.
http://peecee.dk/upload/view/389641

Kommentar
Fra : blendstrup

Dato : 01-11-12 10:04

jeg mener at jeg har et tv kort i? ellers ville jeg vel ikke kunne få alle de andre funktioner så som lyde?
i det kort jeg har sat i er der 2x ieee1394 stik 1. S.stik. +1.gul stik video ind.

Kommentar
Fra : kj

Dato : 01-11-12 13:28

Har dit camera også et S videostk, kan du bruge det. Ellers mener jeg at det gule jackstik er et videostik, så et kabel fra dit camera til det gule stik, og så også et kabel til dit lydkort til lyden.

Kommentar
Fra : kj

Dato : 02-11-12 08:46

Hvis du har et TV kort som du mener, burde der måske også være et antennestik i.
Se linket fra Eyvind.

Kommentar
Fra : blendstrup

Dato : 02-11-12 09:44

jeg får kortet afprøvet i en anden pc i løbet af wekenden,og vender tilbage.

Kommentar
Fra : blendstrup

Dato : 11-11-12 22:53

Den PC vi skulle afprøve kortet i er gået ned? så jeg er stadig på bar bund?

Kommentar
Fra : blendstrup

Dato : 19-11-12 18:08

til Eyvind.
hvad skal dit Typhoon kort koste? blendstrup@gmail.com

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-11-12 19:39

Jeg havde helt glemt dette spørgsmål................men nu sender jeg kortet til blendstrup for jeg skal ikke bruge det.

Godkendelse af svar
Fra : blendstrup

Dato : 19-11-12 20:31

Tak for svaret Eyvind.
Det er Dejligt at der er sådanne Personer som dig man kan trække på herinde.
Venlig Hilsen Bent Ole.

Kommentar
Fra : blendstrup

Dato : 23-11-12 21:33

Mange Tak til Eyvind,så er der billede og lyd på.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-11-12 21:47

Jammen så