/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Netlydbog.dk
Fra : Disi
Vist : 893 gange
100 point
Dato : 29-10-12 07:55

Jeg er begyndt at hente lydbøger fra www.netlydbog.dk
Jeg stremamer bøgerne ,men min netforbindelse er lidt ustabil til tider så vil gerne downloade,det går også fint med at hente bogen , men jeg kan ikke finde ud af at lægger dem fra min Bærbare til min Iphone eller ipad ???

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-10-12 10:49

Er Netlydbog ikke noget som bibliotekerne stiller til rådighed?
Måske er filerne beskyttet mod kopiering med DRM, så kan du godt opgive at bruge Iphone eller Ipad, Apples produkter kan nemlig ikke bruges til beskyttede filer, der kan du kun streame.
Der findes programmer som kan fjerne DRM beskyttelsen men de er ulovlige at bruge

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 29-10-12 13:58

Citat
men de er ulovlige at bruge

Hvem påstår det.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 29-10-12 16:46
Accepteret svar
Fra : pepsimax

Modtaget 100 point
Dato : 29-10-12 20:39

Hej

Når du har fået lydbogsfilen ned på din computer, skal du åbne lydbogen med Windows Media Player. Første gang du åbner filen, skal du logge ind med dit lånernummer og din pinkode til det lokale bibliotek. Du skal altså bruge samme kode, som når du låner bøger på biblioteket.

Så langt så godt
NU skal du kovertere wma fil til mp3 format (brug evt Wondershare Media Converter)
når det er gjort så har du fjerne det at filen dør efter 30 dage og nu kan du lægger
på en iphone

mvh

Pepsimax

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 29-10-12 20:49

Citat
o.v.n har ret :

I hvad?
Citat
Der findes programmer som kan fjerne DRM beskyttelsen men de er ulovlige at bruge

Du må til en hver tid fjerne DRM beskyttelsen på et medie, for at tage en personlig kopi
du kan tage med i bil/ ferie eller sommerhus.

Henter selv masser af lydbøger og musik på net Biliotek, og de bliver øjeblikkeligt rippet med Protected Music Converter, om det så kaldes god moral eller bare mennesker der skal brokke sig over det, kan egentlig ikke komme mig ved, der er masser af ting der er ulovligt
men hvor ingen brokker sig.

Programmer til samme:
https://www.google.dk/#hl=da&gs_nf=3&cp=9&gs_id=q&xhr=t&q=fjerne+drm&pf=p&output=search&sclient=psy-ab&oq=fjerne+dr&gs_l=&pbx=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.&fp=8975139d753787ee&bpcl=35466521&biw=1016&bih=534

https://www.google.dk/#hl=da&sclient=psy-ab&q=fjerne+drm+gratis&oq=fjerne+dr&gs_l=hp.1.1.0l4.0.0.1.22297.0.0.0.0.0.0.0.0..0.0...0.0...1c.UfWUIi-dsV8&pbx=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.&fp=8975139d753787ee&bpcl=35466521&biw=1016&bih=534

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 29-10-12 20:51

Citat
NU skal du kovertere wma fil til mp3 format (brug evt Wondershare Media Converter)

Den kan ikke afkode den DRM fil, der følger med WMA filen.
Men du kan også bare optage lyden med en lydoptager, forudsat at du hører alt igennem.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 29-10-12 20:53

Citat
Wondershare Media Converter

Eller også har de lavet et nyt program, til samme, som jeg ikke har afprøvet.

Kommentar
Fra : pepsimax

Dato : 29-10-12 21:16

til mig-selv

afkodning af drm Sker Her

Første gang du åbner filen, skal du logge ind med dit lånernummer og din pinkode til det lokale bibliotek.Indsæt din tekst her

pepsimax

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 29-10-12 22:03

Den tror jeg næppe du kan få Wondershare programmet med på,
med mindre den kan importere RTM + mulige codecs = og så rippe det også
Ellers kunne man bare bruge Formatoz.

Men som skrevet, har ikke prøvet det du henviser til, har kun en meget gammel udgave af det
og den kunne ikke.

Kommentar
Fra : pepsimax

Dato : 29-10-12 22:10

Til ,
mig-selv

Det virker
bruger det selv
pepsimax

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-10-12 03:19

Fra kulturministeriets side
Citat
Ja, du må godt bryde en kopispærring for at kunne lytte til musikken.

Men du må ikke bryde en kopispærring for at tage en kopi af cd’en.
et udpluk fra siden her:
http://kum.dk/Infokiosk/Musik/#5
hvis du bryder kopi spærringen og omdanner til et format som Iphone/Ipad kan afspille så holder filen ikke op med at virke efter en måned, og så har du en "gratis" eller rettere en stjålen lydbog og det må du naturligvis ikke når det er en bog du har lånt, du må godt afspille lydbogen på din computer og bruge et program til optage lyden som du så gemmer i et format som Iphone/Ipad kan afspille, så er det nemlig ikke en kopiering i lovens forstand men en optagelse af lyd og det må man godt

Godkendelse af svar
Fra : Disi

Dato : 24-11-12 16:34

Tak for svaret pepsimax.